Automoto

Španjolac i Brazilac na okupu

Goran Markuš • petak, 19.02.2010.
Španjolac i Brazilac na okupu
Foto: EPA

Iako se mnogo očekivalo suradnja McLarena i Alonsa pokazala se totalnim promašajem, a hoće li se Fernando bolje ponijeti uz bok Felipea Massa u Ferrariju, njegovoj momčadi iz snova još uvijek nitko ne zna stoga vam Sportnet.hr u sklopu najave nove F1 sezone donosi kratku analizu cijele situacije...

Ferrari

Nakon što je prošlo određeno vrijeme realno gledajući na "nesporazum" između Lewisa Hamiltona i Fernanda Alonsa u svakom slučaju velik dio krivnje možemo pripisati McLarenu. Je li Ron Dennis Alonsu uistinu obećao status prvog vozača i pod kakvim je uvjetima Fernando točno potpisao vjerojatno nikad nećemo saznati, no sudeći prema izjavama umiješanih teško se oteti dojmu da su uz samo malo više "taktike" u McLarenu vrlo lako mogli izbjeći svađu i naposljetku neočekivano glupo gubljenje oba već osvojena naslova.

Međutim, ono puno važnije pitanje je kako će se s takvom situacijom Ferrari nositi. "Alonso je dvostruki svjetski prvak i mi mu želimo pomoći da dođe i do treće titule. On želi biti uspješan, a mi želimo vrh", prilikom predstavljanja bolida izjavio je tehnički direktor Aldo Costa ubrzo se nadovezavši: "Mislim da ćemo ove sezone vidjeti i novog Felipea koji će zasigurno nastaviti s dobrim poslom koji je odrađivao prije teške nesreće u Mađarskoj."

Kako se to radilo u Ferrariju?

Već iz ovih prvih izjava iz Ferrarijevog tabora čini se kako je u momčadi sve poznato. Međutim,dok bi nakon ovakvih izjava za vrijeme Rossa Brawna i Jeana Todta vrlo lako izvukli zaključak o statusu pojedinog vozača u ovo "moderno" Ferrarijevo doba čak niti to nije baš neko osiguranje. Ipak, jedno smo naučili - bez obzira koji od vozača preuzme bodovnu prednost kako će sezona odmicati vrlo je vjerojatno da će upravo on dobiti "blagoslov" Stefana Domenicalija i status prvog vozača momčadi. Ipak, hoće li biti problema ako taj vozač bude Massa?

Alonso

Još od njegovog dolaska u Formulu 1 Alonso je svima dao do znanja: "Želim Ferrari". Praktički svoju cijelu profesionalnu karijeru Fernando je usmjerio ka ostvarenju tog cilja stoga je prilično shvatljivo zašto je nakon dva osvojena prvenstva i službenog odbijanja Renaulta ostao povrijeđen što iz Ferrarije nije stigla nikakva ponuda. Međutim, Alonso je i to pretrpio napravivši ono što je u tom trenutku izgledalo najpametnije - potpisao za McLaren, drugo ime u svijetu F1 i glavnog rivala svoje momčadi iz snova.

Svi znamo kakav je bio rezultat, a je li svemu tome pridonijela i činjenica da je završio upravo suprotno od onog gdje je uistinu i htio - vjerojatno je, ali to nikad s potpunom sigurnošću nećemo znati. Međutim, nakon što je uvidio grešku i shvatio da tako više neće ići Fernando je još jednom prihvatio činjenice i vratio se u Renault ne bi li svojim radom još jednom digao francusku momčad i tako se ponovno nametnuo Ferrariju. Ovog je puta uspio.

Alonsu se ne želite zamjeriti...

O Alonsovoj egocentričnosti i prilično "živahnom" duhu ne treba niti raspravljati, no ima li on pravo na takvo ponašanje pitanje je na koje će mnogi vrlo različito odgovoriti. "Naravno. Budimo realni, bez Kimija na gridu i uz ovako mladog Hamiltona Fernando je trenutno apsolutno najkompletniji vozač u Formuli 1", gotovo nebrojeno puta viđali smo u španjolskim medijima.

Međutim, bilo je i onih koji su na malo suptilniji način prigovarali Alonsu zbog njegovog ponašanja u tada mu novoj momčadi: "Uistinu ne znam kakva je situacija u McLarenu, no moram priznati da je za mene moja ekipa oduvijek bila poput obitelji i bez obzira na situaciju siguran sam da bih u više od 90 posto slučajeva našao nekakav kompromis", svojevremeno je izjavio Michael Schumacher, čovjek koji je posljednjih nekoliko profesionalnih godina bespogovorno uživao status prvog vozača u momčadi.

Ipak, uzmemo li sve u obzir čini se kako je već Alonsov pristup Ferrariju puno drugačiji od onog McLarenu: "Ovo je prvi puta da sam na Ferrarijevoj prezentaciji bolida i moram priznati da je ovo izuzetno emocionalni trenutak za mene", izjavio je Fernando za vrijeme predstavljanja F10, a iz njegovih riječi prilično se lako dalo zaključiti - "Ovdje mi je mjesto."

Massa

I dok se čini kako je Alonso za svoj dolazak i ostanak u Ferrariju spreman progutati i malo tog svog španjolskog ponosa mnogi obožavatelji "propetog konjića" pribojavali su se kako bi inače prilično miran i tih Massa vrlo lako mogao "zakuhati" situaciju u njima izuzetnoj dragoj momčadi, a ako je suditi prema povijesti ove dvojice vozača takav rasplet situacije zapravo uopće ne bi čudio.

Sjetimo se, Alonso i Massa prvi su se puta ozbiljnije "zakačili" ne tako davne 2007. godine na VN Europe da bi odmah po razotkrivanju "urote" na VN Singapura Felipe skrenuo pažnju direktno na Fernanda optuživši ga za osmišljavanje cijele ideje namjernog zalijetanja mladog Nelsona Piqueta. Međutim, iako je još jedan sličan "kritički izlet" imao odmah po potpisu Alonsa i Ferrarija Massa je vrlo brzo utihnuo.

Felipeova majstorija

"Istina, imali smo diskusiju nakon te utrke, no brzo smo to izgladili, on se ispričao i to je to. Fernando je iskusan vozač koji će nesumnjivo pomoći u razvoju našeg bolida", ne tako davno poručio je Massa, no čak se niti tu nije zaustavio: "Iako sam s Kimijem radio puno duže moram priznati da sam u protekla tri dana više razgovarao s Fernandom nego s Räikkönenom u te tri godine."

Upravo ovakve izjave mogu smiriti brojne Ferrarijeve obožavatelje jer ako je suditi prema njima čini se kako su se strasti smirile i svi umiješani spremni su s vremena na vrijeme pregristi jezik za dobrobit svoje ekipe. Naravno, to nikako ne znači da će Massa "pustiti" svom ipak dosad prilično uspješnijem kolegi: "Oduvijek sam imao izuzetno kompetitivne momčadske kolege i upravo to pomoglo mi je da se razvijem i napredujem. Kao što sam već i dokazao, znam kako pobijediti i nitko mi to ne može uzeti."

Povjerujemo li izjavama koje zadnje vrijeme dolaze iz Ferrarijevog tabora čini se kako u momčadi trenutno vlada potpuna idila, no pitanje je kako će se stvari razvijati kad neki od vozača preuzme makar manju bodovnu kontrolu. Hoće li drugi popustiti - teško. Hoće li eksplodirati - teško. Što će se onda točno dogoditi? Bez brige, vrlo brzo ćemo saznati.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoFormula 1Video
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!