Automoto

Talijan Liber prvi pobjednik oktanskog spektakla na skradinskoj brdskoj stazi

Sportnet • utorak, 28.09.2021.
Talijan Liber prvi pobjednik oktanskog spektakla na skradinskoj brdskoj stazi

Međunarodna pozivna utrka automobila s 250 i više konja okupila je 40 sudionika iz pet zemalja...

Talijanski automobilist Frederico Liber prvi je pobjednik međunarodne pozivne auto show manifestacije, održane na skradinskoj brdskoj stazi, pod nazivom Bongo – 1. Hill Climb Monsters Skradin 2021. Šibenski Autoklub Mihovil, nakon niza uspješnih organizacija brdskih auto utrka za bodove državnih prvenstava i europskih sustava, odlučio se na jednu novu manifestaciju, sa željom da okupi vozače koji voze same monstrume, svojevrsna čudovišta koja pod poklopcem motora kriju veliku snagu, isključivo 250 i više konja. I u potpunosti je uspio, okupivši za početak 40 sudionika iz pet zemalja, a manifestaciju objedinio pod imenom kojim se odaje priznanje jednom vrhunskom vozaču, mađarskom internacionalcu i hrvatskom prvaku Istvanu Kaveczu, nadimkom Bongo, koji je branio boje AK Dubrovnik Racing, a napustio nas prije nepune dvije godine, nakon borbe sa zloćudnom bolešću.

Vozile su se tri vožnje na stazi dugoj 3.387 metara, a za konačan rezultat uzimana su vremena dvije bolje. Liber je u formuli Gloria C8P Evo bio najbrži, drugom vožnjom postavio i prvi rekord Bongo Monstersa vremenom 1:29,608 minuta i prosječnom brzinom 132,577 km/sat. U konačnici pobjedu je ostvario s 4,712 sekunde prednosti ispred najuspješnijeg hrvatskog formulaša posljednjeg desetljeća Mađara Laszla Szasza koji je vozio formulu Reynard F 3000 Zytec. Do trećeg je mjesta generalke stigao je Talijan Renzo Napione u formuli Reynard K02, uz zaostatak 6,405 sekundi u dvije vožnje.

Među vozačima turističkih automobila, kojih je bilo znatno više od formula i prototipova, peti ukupno, s pobjedom Kategorije I, bio je, očekivano, Zagrepčanin Domagoj Pereković u Mitsubishi Lanceru Evo IX. Drugim se mjestom ovjenčao, sada već višestruki najmlađi hrvatski državni prvak 18-godišnji Riječanin Matija Jurišić, koji je, za razliku od nastupa tijekom sezone u Škoda Fabia S2000, kojom je utrku prije kraja sezone osigurao drugi naslov prvaka RH Grupe A, ovog puta vozio automobil svog oca Marija, Audi A4 STW, koji je vremenima generalke bio odmah iza Perekovića, šesti ukupno. U istoj kategoriji, poziciju niže plasirao se Slovenac Matej Grudnik u Renaultu Clio E1, s gotovo sekundu slabijim vremenima od Jurišića.

Vozači su bili podijeljeni u sedam grupa, prema karakteristikama i snazi motora. Pobjednici po grupama bili su: grupa 1 (ugrađen motor motocikla) Mirko Venturato (Italija, Fiat 850 1.4 Bandit), grupa 2 (pogon 4 kotača do 420 KS) Matija Jurišić (AK Župa Dubrovačka, Audi A4 STW), grupa 3 (pogon 4 kotača preko 420 KS) Domagoj Pereković (AMK Zanatlija Zagreb, Mitsubishi Lancer Evo IX), grupa 4 (do 320 KS) Nihad Seferagić (AK Župa Dubrovačka, VW Polo 2.0), grupa 5 (preko 320 KS) Matej Grudnik (Slovenija, Renault Clio E1), grupa 6 (kategorija II do 2000 ccm) Federico Liber (Italija, Gloria C8P Evo) i grupa 7 (kategorija II preko 2000 ccm) Laszlo Szasz (AK Dubrovnik racing, Reynard F 3000 Zytec).

"Zadovoljni smo prvom manifestacijom ovog kalibra. Broj sudionika očekivan, obzirom da su bodovne sezone još u tijeku, stoga ćemo nastojati dogodine ciljati na termin krajem listopada, što će zasigurno privući veći interes, ali će i dobre priče i izvrsna atmosfera tijekom ovog vikenda brzo dobiti nove poklonike u svijetu oktana. Pokazali smo da znamo i možemo, stoga idemo naprijed", ozarena lica kazuje prvi operativac utrke i agilni tajnik AK Mihovil Vlatko Mikulandra.

Miroslav KRPAN

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Pročitaj više

AutomotoOstalo
Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!