Ostali sportovi
Pojava fotografija davno izgubljenog transportera Opel Blitz
Senzacionalna otkrića su rijetka, ali ne i nemoguća. Stručnjaci zaposleni u sklopu kolekcije Opel Classic pronašli su osam starih fotografija dostavnog vozila na dražbi...
Ponovno otkriće: na fotografijama je prikazan gotovo zaboravljen prototip Opel 1.5-23 COE
Ispred svojeg vremena: inovativno dostavno vozilo s kabinom iznad motora i umjetničkim dekorom opreme
Od modela Blitz do modela Vivaro i Movano: duga tradicija Opela u području laganih gospodarskih vozila
Senzacionalna otkrića su rijetka, ali ne i nemoguća. Stručnjaci zaposleni u sklopu kolekcije Opel Classic pronašli su osam starih fotografija dostavnog vozila na dražbi. Ovaj pronalazak ubrzo se pretvorio u otkriće. Neobjavljene fotografije prikazuju kako je Opel sredinom 1930-ih osmislilo vrlo moderno dostavno vozilo koje je bilo spremno za proizvodnju, godinama prije nego što se isti koncept proširio diljem svijeta i postavio standard za suvremeni dizajn, poput modela Opel Vivaro i Movano.
Leif Rohwedder, voditelj kolekcije Opel Classic: "Te fotografije ne postoje u povijesnom arhivu društva Opel. Koliko nam je poznato, nijedna publikacija nikad nije izvijestila o ovom vozilu. Saznanje o ovom jedinstvenom prototipu nestalo je na nekoliko desetljeća."
Inovacija: dostavno vozilo Opel s kabinom iznad motora
Fotografije prikazuju inovativni dizajn dostavnog vozila Blitz kompaktne klase koji je naočigled bio u potpunosti razvijen i spreman za vožnju. Naziv projekta ispisan je olovkom na poleđini fotografija: 1.5-23 COE. Brojevi se odnose na zapreminu motora (1488 cc) i približni međuosovinski razmak (2400 mm). „COE” je kratica za „kabinu iznad motora” (eng. „cab over engine” ili „Frontlenker” na njemačkom).
Koncept je bio vrlo napredan za 1930-e. U usporedbi s vozilima uobičajenog dugog poklopca za motor, ovaj dizajn omogućavao je kompaktnije vanjske dimenzije i pritom zadržavao velik teretni prostor. Motor se nalazio ispod sjedala ili malo ispred njih.
Prije izbijanja Drugog svjetskog rata, takva su vozila postojala samo u SAD-u, Njemačkoj i Francuskoj. Postojala su samo dva njemačka modela vozila COE, oba s početka 1930-ih, koja su imala vrlo jednostavnu kabinu kockastog oblika te bila pokretana dvotaktnim i dvocilindričnim motorima. Nijedan model nije bio vrlo uspješan. U to vrijeme na tržištu su bila popularnija vozila s dugim poklopcem za motor, poput vodećih u klasi Opelovih dostavnih vozila težine 0,3 – 3,0 tone.
Napredan koncept: funkcionalan dizajn, moderan motor, dokazana tehnologija
Dostavno vozilo Blitz imalo je jednostavan i funkcionalan dizajn koji je odgovarao njegovom naprednom konceptu. Međutim, bilo je vrlo lako zaključiti da se radi o Opelovom modelu: crni lukovi kotača odgovarali su tadašnjim kamionima društva Opel, a „umjetnički dekor” opreme bio je karakterističan za sva Opelova osobna vozila 1930-ih. Ukrasni elementi naglašavali su i vodoravne linije te na taj način učinili izgled vozila pristupačnijim, što je bila rijetkost za dostavna vozila u to vrijeme.
Opel, koji je u to vrijeme bio vodeći na tržištu gospodarskih vozila, upotrijebio je dijelove svojih drugih modela za izrađivanje ovog dostavnog vozila, poput motora obujma 1,5 litara modela Olympia i osovine legendarnog kamiona Blitz. Struktura karoserije bila je napredna za to doba jer je osim pregrade, podnožja teretnog prostora i dijela krova i ona u cijelosti bila izrađena od čelika.
Ne znamo mnogo o tehničkim pojedinostima modela Blitz 1.5-23 COE. Brošura na engleskom za model iz 1937. godine naknadno je pronađena u Opelovim arhivama. Prema ovom dokumentu, planiralo se modelu od 1 tone pridružiti i model od 1,5 tone s motorom sa šest cilindara i dvostrukim stražnjim gumama. Slični nacrti iz arhiva prikazuju kamion s platformom i minibus s 15 sjedala kao inačice modela Blitz 1.5-23 COE.
Predaleko ispred svojeg vremena: dostavno vozilo Blitz ostalo je samo prototip
Dostavno vozilo Blitz nikad nije pušteno u proizvodnju. Razlozi iza te odluke sigurno su povezani s njemačkim pripremama za rat u drugoj polovici 1930-ih. Lagana gospodarska vozila nisu bila potrebna te bi Opel morao prisilno zaustaviti proizvodnju. Zato je vozilo Blitz 1.5-23 COE ostalo samo prototip.
Opel je nastavio razvijati dostavna vozila od 1950-ih te danas kao rezultat toga postoji trio laganih gospodarskih vozila – Opel Combo kompaktne klase, najprodavaniji univerzalac Opel Vivaro i nešto veći Opel Movano.
Opel, koji ove godine slavi svoju 160. godišnjicu, i u današnje vrijeme donosi inovacije. Svi modeli iz njegove ponude lakih gospodarskih vozila imaju baterijsko-električni pogon. S električnim motorima koji proizvode do 100 kW (136 KS) i baterijama kapaciteta do 75 kWh, ovaj njemački proizvođač automobila nudi ponešto za svakoga.
Povrh toga, Opel nudi i rješenje za velike kupce koji žele prijeći velike udaljenosti ili napuniti vozilo za samo par minuta. Električni automobil s pogonom na ćelije goriva Vivaro-e HYDROGEN ima doseg do 400 km (WLTP) i treba mu samo tri minute da napuni spremnik vodikom.
O Opelu
Opel je jedan od najvećih europskih proizvođača automobila i predvodnik u smanjenju emisija CO2 zahvaljujući opsežnoj elektrifikacijskoj ofenzivi. Društvo je osnovao Adam Opel u Rüsselsheimu u Njemačkoj 1862. godine, a automobile je počeo raditi 1899. godine. Opel je dio društva Stellantis NV, globalnog lidera stvorenog za novu eru održive mobilnosti kao rezultat spajanja Grupe PSA i Grupe FCA u siječnju 2021. Zajedno s britanskim sestrinskim brandom Vauxhall, društvo je zastupljeno u više od 60 zemalja širom svijeta i nastavlja ulaziti na nova međunarodna tržišta. Opel dosljedno provodi svoju strategiju elektrifikacije kako bi osigurao i pomirio održivi uspjeh i ispunjavanje budućih zahtjeva kupaca. Do 2024. bit će dostupna električna verzija svakog modela društva Opel. Od 2028. Opel će se u potpunosti usredotočiti na električna vozila u Europi.
Posjetite https://int-media.opel.com
Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
- Najnovije
- Najčitanije
Kvarner 2010 poveo u finalnoj seriji za plasman u najviši rang
HKL
Hajduk službeno objavio ime novog predsjednika
SuperSport HNL
EP: Emma Mečić osvojila četvrto mjesto uz novi hrvatski rekord
Plivanje
Eros Grezda napustio redove Rudeša uoči gostovanja na Poljudu
SuperSport HNL
Royale Union SG ide kod branitelja naslova po prekid lošeg niza
Europske lige
Eros Grezda napustio redove Rudeša uoči gostovanja na Poljudu
SuperSport HNL
Odličan Karačić u pobjedi Kielcea, Načinović bolji od Duvnjaka
Liga prvaka
Pašalić za svoje treće finale Coppa Italije mora s Atalantom nadoknaditi minus iz prve utakmice
Talijanski nogomet
Gradski derbi velikog uloga: Evertonu i Liverpoolu bodovi su jako potrebni
Engleski nogomet
Miami 'zasuo' Boston tricama, Thunder bez drame protiv Pelicansa
NBA