Automoto

41.INA Buzetski dani 2022.: Program počeo pod suncem

Sportnet • petak, 16.09.2022.
41.INA Buzetski dani 2022.: Program počeo pod suncem

Najave prognostičara o kišnom petku uzrokovale povlačenje tehničkog prijama iz centra Buzeta, ali štih automobilističke prijestolnice nije umanjen...

Sa svih strana Europe, iz 15 zemalja, u Buzet su pristigli sudionici tradicionalne, u Hrvatskoj najveće automobilističke manifestacije 41. INA Buzetski dani, utrke u sustavu FIA European Hill Climb Championshipa i niza dugih bodovanja u kojima će na legendarnoj stazi Most-Peničići, dugoj 5.001 metar, snage odmjeriti očekivanih 250 vozača. Proteklih dana organizatori Autokluba Buzet s nevjericom su promatrali sve vremenske prognoze koje su za petak, dan tehničkog prijama vozila i verifikacije vozača, što se trebao održati u okruženju trga i istoimenog hotela Fontana, no, uvjereni da će kiša sve pokvariti bili su primorani radnje dviju tehničkih komisija pomjeriti pod krov KD Park i dijelom na Cimosovom parkiralištu pod šator. Kiše nije bilo, sunce je većinom dana podarilo pravu oktansku atmosferu, onu koja tek najavljuje glavnu srž -subotnje treninge što kreću već od 9,30 sati.

Među europskom elitom, u koju su se ove godinu umiješala i neka hrvatska vrhunska vozačka imena, poput Tomislava Muhvića, Domagoja Perekovića i Matije Jurišića, svaki u svojoj FIA grupi je među trojicom najboljih uoči buzetskog, zaključnog ogleda sezone, ima čak 88 automobilista iz 31 kluba.

Lider hrvatskog prvenstva, s pet generalki Kategorije I (turistički automobili), je Zagrepčanin Dejan Dimitrijević (AKK Fly with Kolman Zagreb), koji je poslije nesreće na stazi u Ilirskoj Bistrici uspio popraviti svoj robusni Seat Leon kojim juriša na naslov prvaka Hrvatske. Bodovno ga prati mladi 19-godišnji Riječanin Matija Jurišić (AK Župa Dubrovačka), koji će i Buzet voziti s očevim Audijem A4 STW. Za očekivati je da će im najveći suparnik biti aktualni državni prvak Domagoj Pereković (AMK Zanatlija Zagreb) u Mitsubishi Lanceru Evo IX, koji je u ovogodišnjem PH upisao tek jedan nastup u Sloveniji i pobjedu ukupnog poretka. No, bodovno se ne može uključiti u borbu za naslov jer se poslije Buzeta vozi samo još Dubrovnik.

Na najvećoj sportskoj manifestaciji Istre, s 41 godinom tradicije, sudjelovat će i 14 vozača istarskih klubova, ali i poneki koji brani boje drugih klupskih sredina. Puljanin Saša Radola (AK Dubrovnik Racing) zna iznenaditi, domaći će teren oprobati i svestrani i trofejni Buzećanin Viliam Prodan (AK Opatija Motorsport), kao i Marino Poropat (AKK Fly with Kolman) koji trenutno brani status vodećeg Grupe 4 hrvatskog prvenstva. Valter Nežić, Sanjin Prodan dio je uzdanica AK Buzet Autosport, dok će se Donald Milokanović (AKORK Skok racing 1993) oprobati prvi puta u formuli Wolf Racing Car Thunder GB 08, a tu su i vozači pazinskog Istra racing teama i domaćina AK Buzet.

Slovenci i Austrijanci voze nacionalno prvenstvo, a posebno zanimljivi bit će sudionici kategorija povijesnih automobila, od kojih su mnogi bili preteća budućnosti prvih desetak godina Buzetskih dana. Prije 40 godina i deset dana, 5.rujna 1982.godine, prvim je rekorderom buzetske staze, one kraće Most-Svi Sveti (4.209 metara), bio Slovenac Silvan Lulik u Opel Kadetu vremenom 2:57,51 minut.

Ako nedjeljno vrijeme posluži vozače, organizatore i gledatelje, očekuje nas istinski spektakl u gradu automobilizma, možda i novi apsolutni rekord. Do tada uživat ćemo u dva subotnja treninga na izvrsno pripremljenoj stazi.

Miroslav KRPAN

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Pročitaj više

AutomotoOstalo
Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!