Automoto

Pripreme za novu sezonu u punom jeku, Stefani Mogorović testirala NASCAR

Sportnet • četvrtak, 16.03.2023.
Pripreme za novu sezonu u punom jeku, Stefani Mogorović testirala NASCAR

Talentirana Stefani Mogorović dobila je jedinstvenu priliku testirati NASCAR bolide, na testiranjima je itekako zadovoljila i dobila je ponudu za nastupe u Euro NASCAR 2 seriji...

Zima pomalo popušta i prvi znaci proljeća se naziru, a to znači da će oktanska sezona zaživjeti punim životom. Na svjetskoj pozornici relijaši već poodavna odrađuju svoj program, uskoro stižu i u Hrvatsku, u toplijim krajevima krenuo je novi cirkus Formule 1, a u domaćim okvirima radno-svečanim dvodnevnim aktivnostima zaključena je prošlogodišnja, izuzetno bogata i sadržajna domaća automobilistička sezona Hrvatskog auto i karting saveza. Bila je to i najava nove koja u dvije discipline kreće prvog travanjskog vikenda u Karlovcu rallyjem, a u Taru kronometar vožnjama.

Igraj na utrke Formule 1 na SuperSport.hr (18+ Igraj odgovorno)

Tek koji dan nakon zagrebačko-jaskanskih svečanosti put Italije, na poziv Academy Motorsport Teama, što se natječe u europskoj seriji popularnog Nascar programa, krenula je mlada, uskoro tek 20-godišnja hrvatska automobilistkinja, Pazinjanka Stefani Mogorović. Zadaća je bila dvodnevno testiranje u jednom od bolida Whelen Euro Series Nascara, upravo one koja je već tri godine u nizu pomalo pozitivno razbucala i domaću jesenju svakodnevnicu na našoj jedinoj svijetom priznatoj kružnoj stazi Automotodroma Grobnik. I nije bez razloga spomenuti upravo utrke što su održavane, a prošle godine bile i sama odlučujuća završnica ovog sustava natjecanja, jer se istovremeno odvijalo i hrvatsko prvenstvo, koje je na kružnim stazama posljednje tri sezone poprimilo neke nove obrise, perspektivne, kako brojem tako i kvalitetom voznog parka i vozačkog kadra.

OD KARTINGA DO NASCARA

Stefani Mogorović, mlada djevojka, danas studentica opatijskog Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, za volan je sjela već s tri godine.

Naravno, bilo je to u prostranom dvorištu svoje okućnice u istarskom Katunu Trviškom, u jednom dječjem bolidu, da bi vrlo brzo sjela i u karting kojim je, ovisno o uzrasnoj kategoriji proteklih desetak godina upravljala ravnopravnim dvobojima sa svojim muškim kolegama. Članica trofejnog istarskog kluba iz Pazina Istra racing teama, za koji je nastupao, a i danas povremeno nastupa i njen otac Emanuel, svojim je vozačkim kvalitetama, s vremenom rezultatima, zadivjela publiku, stručne i medijske eksponente, proglašavana najboljom vozačicom, potom i sportašicom na gradskom i županijskom nivou. Iz kartinga je pred nepune tri godine uplovila u automobilističke vode i to na velika vrata, na kružne staze, ne samo našeg Grobnika, već i one kojima plove F1 bolidi ili GP motocikli u Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj...

Njen je talent, ali i sportske vještine, prepoznat upravo na grobničkoj stazi, pa je tijekom proteklih mjeseci tinjala želja jednog novog iskoraka. Uslijedio je nedavno poziv iz tima Nascara koji je u vlasništvu nekadašnjeg F1 vozača Alexa Caffia, pa se tako Stefani priključila trojici već iskusnih vozača ove serije u dvodnevnom upoznavanju s Nascar automobilom, kao i treninzima koji su bili dobar pokazatelj nečega što bi mogla biti skora budućnost.

Po povratku s tog događanja Stefani je bila puna dojmova.

"Zaista sam oduševljena. Primljena sam izuzetno lijepo, ravnopravno s kolegama. Prvog smo dana, gotovo svo vrijeme druženja, proveli u upoznavanju s automobilom. Prvi dojam, ha, onako specifičan. Iznutra, izgleda kao brod. Sve je nekako ogromno, navikla sam na mali vozački prostor, neznatno drugačije okruženje. Upravljački mehanizmi su specifični, posebno mjenjač. Ipak je to ona bazna, čista tehnika", istaknula je Stefani.

Prilagodba je dobro prošla, a potom su slijedile vožnje.

Stefani je odvezla četiri treninga od po 20 minuta, a što je vožnja dalje odmicala i vremena stazom bila su sve bolja.

"Zadovoljna sam ostvarenim, primakla sam se u najboljem krugu tek na dvije sekunde slabijem vremenu od vozača koji su već dio timova u Nascar seriji. Posebno mi je zadovoljstvo da sam pozvana iz jednog od vodećih timova, da sam vozila u automobilu kojeg je u sezoni 2021. godine vozio Jacques Villeneuve. Nimalo neskromno, ali moram kazati svidjelo mi se, oduševljena sam i bilo bi mi drago vratiti se u to okruženje, što više startati i voziti prave utrke Nascar serije", kazuje Stefani.

Team manager i vlasnik Academy Motorsport Teama ponašanjem, vožnjama i ostvarivanim vremenima testiranja bili su izuzetno zadovoljni, pa ne čudi ponuda koju je Stefani dobila za ugovor i nastupe već u sezoni 2023. godine u skupini Euro Nascar 2. S tom se konstatacijom vratila svakodnevnici, ali i s onim, za naše prostore uvijek najvažnijim, da je za realizaciju projekta potrebno sakupiti i znatna sredstva, posebno kada je riječ o nastupu u cijeloj sezoni.

IZVORNI AMERIČKI NASCAR BILJEŽI 75. ROĐENDAN

Izvorni američki Nascar ove godine obilježava dugih 75 godina postojanja i slave, da bi onaj europski upisivao 15 godina, od čega posljednjih 11 pod, sada znanim brendom Nascar Whelen Euro series. Protekla je godina obilježila neviđen rast Nascara na europskom tlu, što je sve začinjeno završnicom na Automotodromu Grobnik i svečanošću dodjele priznanja u Opatiji. Ovogodišnja sezona kreće 6. svibnja u Španjolskoj (Valencia), nastavlja se u Velikoj Britaniji (17. lipnja Brands Hatch), potom Italija (8. srpnja Vallelunga), Češka (2. rujna Most), Njemačka (23. rujna Oschersleben) i Belgija (14. listopada Zolder). Automotodrom Grobnik početkom studenog bit će domaćin svojevrsnog spektakla, posebne All Stars Race, utrke Nascar zvijezda koja nije u sustavu bodovanja ovogodišnje sezone.

Još se jednom dokazalo da znanja i talenata imamo, samo im moramo pomoći i pažnju usmjeriti na mlade. Sport je oduvijek bio najveći hrvatski adut u promidžbi. Tako i oktanski.

Miroslav KRPAN

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Pročitaj više

AutomotoOstalo
Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!