Automoto

Prvi dan Croatia Rallyja donio puno drame, na vrhu Thierry Neuville

Sportnet, Mihaela Bradovski • petak, 21.04.2023.
Prvi dan Croatia Rallyja donio puno drame, na vrhu Thierry Neuville
Foto: FaH

Poslije prvog dana i osam brzinskih ispita u vodstvu je belgijska posada Neuville-Wydaeghe (Hyundai i20 N) s tek 5,7 sekundi ispred Britanaca Evans-Martin (Toyota GR Yaris)...

Prvi natjecateljski dan WRC Croatia rallya, uz nastup 53 posade iz 23 zemlje, je za nama. Deset brzinaca, s više od 130 km Samoborskim gorjem, Žumberkom i predjelima zapadno od Karlovca, proteklo je uz pregršt uzbuđenja i dijelom neočekivanog trenutnog raspleta.

Drugi će dan na čelnoj poziciji ljestvice najboljih svjetskih relijaša dočekati belgijska posada Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N) kojima je za deset nimalo lakih brzinskih ispita, duljine 130,18 km, trebalo 1:16:02,4 sati i stekli su prednost od samo 5,7 sekundi ispred drugoplasiranih Britanaca Elfyna Evansa i Scotta Martina (Toyota GR Yaris). Do trećeg je mjesta stigao svojevremeni svjetski prvak Estonac Ott Tänak uz suvozača Martina Järveoja (Ford Puma) i zaostatkom od 30 sekundi.

Iako je prvi brzinac odradio maestralno, ostvarivši najbolje vrijeme ispred Neuvillea, osmerostruki svjetski prvak Francuz Sebastien Ogier, sa suvozačem Vincentom Landaisom, na drugom BI Stojdraga-Hartje, ujedno najduljem brzinskom ispitu ovogodišnjeg rallya (25,67 km) imao problema puknućem i zamjenom gume, što ga je u poretku udaljilo više od minutu i pol za vodećim, pa je pao na osmo mjesto. Istu nesreću s gumom imao je i prošlogodišnji pobjednik hrvatskog WRC-a i aktualni svjetski prvak Kalle Rovanperä, uz suvozača Jonne Halttunena (Toyota), koji su izgubili još više vremena za promjenu gume. Brzinac je dobio Neuville, da bi potom prvi dio dana Ogier na sljedeća dva ostvario još dva najbolja vremena. Neuville je poslije četiri brzinca i prije poslijepodnevnog povratka na još jedan krug četiri brzinca imao prednost od 16,1 sekundu ispred Evansa. Ogier je bio tek sedmi, a Rovanperä 12. ukupno.

"Mnogo, mnogo iznenađenja. Nastavit ćemo, ali ako će ovako teško biti cijeli vikend, neće biti lako", bile su riječi Neuvillea, dok se Ogier osvrnuo na svoj peh s probušenom gumom riječima "...izbjegavao sam rubove koliko god sam mogao, što mogu više."

Poslijepodnevni dio bio je osjetno sporiji u brzinama i ostvarenim rezultatima na istim dionicima, a uzrok je dijelom i mokar kolnik zbog kišice koja je na nekim dijelovima pala sredinom dana. Ogier je u svoju korist dobio prvi popodnevni brzinac Mali Lipovec-Grdanjci, s minimalnom prednošću koja je do kraja dana smanjivana, ali tek toliko za tek petu poziciju i 1:23,7 minuta zaostatka za vodećim. Preostala tri brzinca dobivala su u svoju korist tri nova vozača, prvo Finac Esapekka Lappi (Hyundai), potom Tänak, a na posljednjem, Pećurkovo Brdo-Mrežnički Novaki, ujedno najkraćem prvog dana (9,11 km) slavio je Evans.

Prvi dan četiri su posade završile unutar 33 sekunde, dok minutu više ima Ogier, a čak dvije Rovanperä. To je znak da će drugi dan biti žestok, tim više jer se vozi na različitim dionicama, među kojima je i jedna ona prava, šumsko-brdska, sa spustom niz Platak na morskoj strani, štoviše i večernja.

U konkurenciji WRC2 najboljima su se pokazali Francuzi Yohan Rossel-Arnaud Dunand (Citroen C3 Rally2) s 29,9 sekundi prednosti ispred Rusa latvijskog porijekla Nikolaja Grjazina i suvozača mu Konstantina Aleksandrova (Škoda Fabia RS Rally 2).

Osam hrvatskih posada, brzinac prije zaključenja dana još uvijek je bilo u igri za završetak. Tehnički problemi već u samom jutarnjem začetku nastupa pogodili su naše adute za najbolji plasman Martina i Doru Ravenščak, koji su se u drugom dijelu dana vratili u vožnju zahvaljujući Super Rallyu, dok je među ostalima vidljivo rivalstvo iz kojeg za sada najbolji rezultat, oko 38. mjesta ukupno, drži riječka posada Tomas Hrvatin-Đani Simčić (Renault Clio Rally4) s desetak sekundi prednosti ispred Željka Magličića i Ivana Poljaka (Ford Fiesta Rally Rally4).

Drugi natjecateljski dan objedinit će okruženje Karlovca, Gorski kotar i Sjeverni Jadran, odnosno krajnju južnu točnu uspona na Platak. Od ranih jutarnjih sati izlaskom iz Servisnog parka već u 6,46 sati provest će više od 15 sati vozeći dionicom dugom 677,38 km od čega će 116,60 km otpasti na osam brzinskih ispita raspoređenih na četiri nove dionice. Iz Zagreba će put šireg karlovačkog područja, gdje od 7,54 sati starta BI Kostanjevec-Petruš Vrh, drugi po duljini ovogodišnjeg izdanja Croatia rallya (23,76 km). Slijedit će najkraća dionica Vinski Vrh-Duga Resa, duljine 8,78 km, sa startom u 9,05 sati, uz direktni televizijski prijenos na programu HRT2. U Bosiljevu će gorivom osvježiti svoje automobile i produljiti na ove godine novu dionicu u Gorskom kotaru, 11. brzinac u nizu Ravna Gora-Skrad duljine 10,13 km, a prvim startom u 10,23 sati. Relijaše put dalje vodi preko Gornjeg Jelenja na kultni Platak, koji se prošle godine zbog guste magle vozio tek jedanput. Prognoze kažu da će ove godine suncem obasjani, više od tisuću metara visok zimski skijaški centar, biti pravi spektakl, vozi se dionica od 15,63 km, a prvi prolaz starta u 11,26 sati.

Slijedi povratak u zagrebački servis uz ZV i povratak na poslijepodnevni, a u završnici i večernji dio rallya. Drugi krug, istim slijedom kreće u 15,54 sati (Kostanjevec), u 17,05 (Vinski Vrh), 18,23 sati (Ravna Gora) i 19,26 sati (Platak). U Zagrebu se prva vozila očekuju na ulazu u Park ferme oko 22,30 sati.

Miroslav KRPAN

FOTO: HINA/ Damir SENČAR

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!