Automoto

Rally day Two Castles-Due Castelli ponovo u okruženju Kanfanara

Miroslav Krpan • četvrtak, 20.02.2025.
Rally day Two Castles-Due Castelli ponovo u okruženju Kanfanara
Foto: Miroslav Krpan

Makadamski rally show u Limskom kanalu i okruženju povijesnog Dvigrada, u sedmom izdanju, na startu očekuje čak 117 posada s vozačima sedam zemalja zemalja...

Sedmo izdanje međunarodnog auto rally showa pod nazivom "Rally day Two Castles-Due Castelli" ovog će se vikenda, od petka 21. do nedjelje 23. veljače, odvijati na području šireg okruženja Kanfanara, točnije, od pitoresktnog Limskog kanala do povijesnih zidina Dvigrada i Barata.

Igraj na SuperSport.hr (18+ Igraj odgovorno)

Prije sedam godina, osmišljena je i realizirana, tek kao okupljanje istinskih zanesenjaka rallyja, tada jedinstvena priredba kod nas, u ovo doba godine. Iz godine u godinu je rasla, stjecala međunarodni respekt, što se pokazalo punim pogotkom za okupljanje automobilista poslije zimske pauze.

Organizaciju potpisuju, a tko drugi do klubovi s najvećim brojem priredbi u Hrvatskoj, Autoklub "Poreč Motorsport", uz suorganizatora AKOK "Skok racing 1993" iz Gambetića (Višnjan), već tradicijski uz punu podršku domicilne Općine Kanfanar.

Manifestacija je to začeta još 2018. godine u "kuhinji" oktanskog velemajstora Edija Milokanovića koji uz svoje malobrojne suradnike uspijeva tijekom kalendarske godine, pa tako već više od tri desetljeća, "proizvesti" i desetak manifestacija godišnje. Sve je krenulo skromno, zimskim okupljanjem niti 30-ak posada u Limskom kanalu, a prvi su pobjednici bili Talijani Nicolo Marchioro i Marco Malchetti u Ford Fiesti R5. Godinu kasnije, koja je na startu okupila 48 posada, pobjedom je obilježila, do sada jedina hrvatska posada Karlo i Klaudia Kovačić u Mitsubishi Lanceru Evo IX.

O težini kratkih makadamskih dionica od Limskog kanala, podno Dvigrada, do Barata i natrag, govori i podatak da su te druge godine do cilja uspješno stigle 33 posade. Broj sudionika ponovo raste i 2020. godine kada je na startu bilo 67 posada, a pobjednički su pjenušac ispijali Talijani Adriano Scalcon i Rudi Tessari u Škoda Fibia R5.

Bila je to prva "generalka" dugovječnog talijanskog relijaša 56-godišnjeg Scalcona, a samo natjecanje provedeno je tek koji tjedan uoči višemjesečnog totalnog "zatvaranja" svih manifestacija zbog pojave virusa korone, zbog kojeg je preskočeno izdanje u 2021. godini.

Britanac Bardini jedini dvostruki pobjednik

Četvrto izdanje Due Castelli okupilo je 2022. godine "tek" 49 posada u još uvijek nedorečenoj situaciji smanjenog obima okupljanja i velikih manifestacija. Pod talijanskom zastavom pobjedu ostvaruje britanski tandem James Bardini i Justin Bardini (Škoda Fabia R5), dok je isti vozač uz drugog suvozača, Talijana Giuseppea Fedraellija, u Škoda Fabia R5 upisao drugu pobjedu na petom izdanju u konkurenciji 79 posada.

Prošlogodišnji šesti Due Castelli bio je rekordan brojem sudionika. Na startu čak 110 posada iz šest zemalja, a pobjedu upisuje mađarska posada Martin Laszlo-Viktor Ban u Škoda Fabia Rally2. Koga i što nam sve donosi novo sedmo uprizorenje zimskog makadamskog spektakla uoči starta nove rally sezone, vrijedi vidjeti posljednjeg vikenda veljače, a očekivanja su realna, s više od stotinu posada.

Ovogodišnji će show zasigurno biti rekordan, zaprimljeno je čak 117 prijava iz Italije (74 posade), Hrvatske (25), Slovenije (16), po jednom iz Austrije i Albanije, uz dva suvozača iz Njemačke i San Marina.

Ukupna duljina itinerera ovogodišnjeg "Due Castelli" je 63,27 km, od čega čak 55,08 km otpada na osam prolaza brzinskih ispita. Vozit će se na dionicama Lim-Dvigrad i Dvigrad-Barat, na svakoj od dionica u oba smjera po dva puta, prema posebnom rasporedu, počev već od 7:30 sati u nedjeljno jutro.

Broj verificiranih posada donekle će utjecati na satnicu, pa će intenzitet brzinaca biti izuzetno žestok kako bi se do poslijepodnevnih sati uspjela realizirati cjelokupna zamisao s osam brzinaca. Sudionici su prema vozilima razvrstani u čak deset različitih klasa: do 1400 ccm, do 1600 ccm, do 2000 ccm, preko 2000 ccm, automobili s pogonom na četiri kotača do i preko 2.000 ccm, vozila R5, S2000 i WRC specifikacije, automobili s pogonom na zadnje kotače (RWD), zasebna klasa Jeep, te open za sva ostala vozila (buggy i slična).

Lista prijava s osnova marki i pripremljenosti vozila je i više nego impresivna. Među prvih i najjačih 15-ak su Škoda Fabie Rally 2 i R5, Hyundai i20 Rally2, Citroen C3 R5 i Ford Fiesta Rally3, kao i Toyota Yaris GR R5, a slijede ih brojni Mitsubishi Lanceri i Subaru Impreze, Peugeoti, Ford Fieste, jednosjedi Can-Am i Polaris. Zastupljeno je 30-ak svjetskih marki automobila.

Na startu se očekuju i znana imena rallyja poput prošlogodišnjeg prvaka Italije na makadamskoj podlozi rallyja 27-godišnjeg Alberta Battistollija u Toyoti Yaris GR R5 uz suvozača Simonea Scattiolina, te svojevremeno rally prvaka svijeta Grupe N (2000.godine) i četvrtog u WRC-u 2006.godine 52-godišnjeg Austrijanca Manfreda Stohla. Nastupa od 1991. godine, već nekoliko puta na istarskim rally okupljanjima sa suvozačicom, suprugom Michaelom Markl Stohl, u Citroenu C3 Rally2.

Odluke o prvim pobjednicima Gravel Challengea

Bit će to ujedno četvrto završno i odlučujuće natjecanje novouvedenog "zimskog" Gravel Rally Challenge 24-25 u raspisu Hrvatskog auto i karting saveza.

Uoči ovog natjecanja, a poslije tri održana u okviru Santa Domenica show (Sveta Nedelja), Quadruvium show (Karojba) i Winter show (Čazma) vodeći ukupnog poretka je mladi 17-godišnji Talijan s hrvatskom licencom Matteo Bernini (AK Opatija Motorsport), dok mu je najveći rival Martin Ravenščak (AKK Sveta Nedelja) s zaostatkom pet bodova. U klasi 1 Daniel Vojvodić (AKK Sveta Nedelja) ima osam bodova više od Ravenščaka, dok su u klasi 2, svaki s po jednom pobjedom na vrhu ljestvice izjednačeni inozemni vozači: Sašo Plesničar, Jacopo Rigo i Simone Angi.

Velike izglede za pobjedu klase 3 ima najbolji relijaš među vrhunskim istarskim vinarima Marko Fakin s čak 19 bodova viška ispred Nenada Hrvatina (AK Prorace Sv. Lovreč). Porečanin u dresu pazinskog AK Istra racing team Sandi Jugovac bodovno je već osigurao naslov pobjednika Klase 1, automobila najmanje zapremine. O pobjedniku zasebne klase RWD odlučivat će Slovenac Gregor Maver i Rajan Gašparini (AKOK Skok racing 1993).

Opravdano je očekivati da će se svi favoriti naći na subotnjem ceremonijalnom startu u Limskom kanalu s početkom u 19 sati, tek koji metar od mora, udaljenom od krajnje točke ove prirodne ljepote koja i u zimskim danima ima svojih čari. Na očekivani broj sudionika tražit će se dragocjeni metar više za servisni prostor, a prve će probe automobila imati u subotnjem terminu od 14 do 17 sati na stazi autocross centra Canalli u Gambetićima.

Start prvog od osam brzinaca, Lim-Dvigrad (5,64 km) je u nedjelju 23.veljače u 7:35 sati, a vožnje će potrajati i do zimskog zalaska sunca. Istinski automobilistički spektakl je pred nama. test

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoOstalo
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!