Automoto

Brawn GP privatizirao prvenstvo

Borna Rupnik • utorak, 15.09.2009.
Brawn GP privatizirao prvenstvo
Foto: EPA

Iako je svjetsko prvenstvo Formule 1 matematički još uvijek otvoreno, čini se da je upravo Velika nagrada Italije u proslavljenoj Monzi usmjerila oba trofeja u vitrine Brawn GP-a. Međutim, Rubens Barrichello je još malo zakomplicirao borbu za vozački naslov...

Brawn GP

Ross Brawn na vrh se nije vratio ni senzacionalnim predstavama Jensona Buttona ili Rubensa Barrichella, ni iznenađujuće dobrim rješenjima na svom bolidu. Kada je sve drugo zapelo, Brawn se odlučio na taktiziranje i - pogodio. Njegovi su bolidi krenuli s petog i šestog mjesta, ključan potez napravili prestigavši Heikkija Kovalainena u prvom krugu, a s vodećom su se trojkom obračunali strategijom jednog prolaska u boks.

"Strategija u subotnjim kvalifikacijama pokazala se savršenom", rekao je Jenson Button, a četiri utrke prije kraja prvenstva Brawn GP doveo su odličnu situaciju. Konstruktorski im naslov teško može izmaknuti, a dvostruka pobjeda u Monzi u kombinaciji s podbačajem Red Bulla znači da će o vozačkoj tituli odlučivati upravo Button i Barrichello. Do Velike nagrade Singapura Ross Brawn ići će na spavanje s osmijehom na licu.

Red Bull

"Bila je ovo naša najlošija ovogodišnja utrka. Otkrila je neke naše slabosti", rekao je šef momčadi Christian Horner, na što je prvi inženjer Fabrice Lom dodao: "Ovo ćemo teško progutati. Put do titula izgleda nedostižno". Sve to otkriva kakvo je raspoloženje zavladalo u Red Bullu nakon Velike nagrade Italije.

Mark Webber zaustavljen je u prvom krugu nakon sudara Robertom Kubicom, dok se Sebastian Vettel poslije vrlo slabog početka i brojnih sitnih proklizavanja uz podosta sreće domogao jednog boda. Kada se sve zbroji, to će na kraju biti premalo, iako nema sumnje da će Red Bull do kraja sezone biti sasvim legitiman konkurent za visoke plasmane.

Ferrari

Ferrarijev se uspjeh u Monzi uvijek mjeri drukčijim kriterijima. Osim rezultata - a poželjna je pobjeda - važno je i zadovoljstvo publike. A talijanski vozač tu može znatno pomoći. Imali su domaći navijači Giancarla Fisichellu, koji nije napravio čuda, ali je vozio sasvim korektno i nakon slabijih kvalifikacija dogurao do devete pozicije.

Kimi Räikkönen, s druge strane, trećim je mjestom uhvatio kontinuitet penjanja na pobjednička postolja, a kako je vozio u skladu sa svojim potencijalom i trenutačnim Ferrarijevim mogućnostima, u bilo kojoj drugoj momčadi njegov status ne bi trebao dolaziti u pitanje. Međutim, u Maranellu ne skrivaju da je pitanje vozačke postave usprkos ugovorima otvoreno. Sada treba vidjeti hoće li to utjecati na njegove daljnje nastupe.

McLaren

Bio bi to još jedan pristojan vikend za britansku momčad da Lewis Hamilton nije prestao razmišljati o utrci jedan krug prije kraja. "Pokušao sam stisnuti Jensona Buttona kako bih ga uz pomoć KERS-a prestigao, ali mi pobjegao stražnji kraj bolida", objasnio je svjetski prvak svoju nesreću koja ga je koštala nemalih šest bodova.

Heikki Kovalainen svoje je toplo-hladne vožnje ovoga puta zadržao na niskim temperaturama. Četvrto mjesto na startu, iza laganog trojca, obećavalo mu je i pomake prema naprijed, čak i juriš na pobjedu, no popustio je pod naglim pritiskom Brawn GP-a već na samom početku utrke. U McLarenu će mu upisati novi minus.

Toyota

Čelnici japanske momčadi vjerojatno se već pomalo pitaju kada će to prvenstvo konačno završiti. Tako je bilo sve do pred kraj utrke, kada su pitanje promijenili u "što li rade ova dvojica?", misleći na svoje vozače, Jarna Trullija i Timu Glocka. Naime, momčadske su se kolege upustile u bespoštedan obračun na stazi koji je vrlo lako mogao okončati obostranim izlijetanjem.

"Nismo postigli željeni rezultat, ali barem smo se dobro zabavili", rekao je Nijemac (11. mjesto) nakon utrke, s čime se Talijan (14. mjesto) složio. Neutralni se gledatelji sigurno nisu bunili, a kako je Toyota ipak primorana odustati od svojih ambicioznih ciljeva s početka sezone, nitko ne bi imao ništa protiv da se u završnici sezone opet posvete zabavljanju publike.

Williams

Prva vijest za Williams po završetku Velike nagrade Italije jest da je Kazuki Nakajima završio ispred Nice Rosberga. Japanski je vozač napredovao sa 17. na 10. mjesto, što nije nadoknadilo redovito Rosbergovo osvajanje bodova, ali Rosberg ovoga puta uz sav trud nije imao šanse.

"Preticao sam protivnike i s lijeve i s desne strane, a onda me udarila neka krhotina, bolid mi je počeo proklizavati, pretpostavio sam da mi je puknula guma, morao sam neplanirano u boks, narušila mi se aerodinamička ravnoteža bolida i više se nisam mogao držati čvrsto na stazi. A to je bio samo početak svih problema", objasnio je Rosberg i rekao - sasvim dovoljno.

BMW Sauber

"Presretan sam, za mene je ovo bila odlična utrka" nisu riječi pobjednika, drugoplasiranog ili trećeplasiranog vozača, pa čak ni vozača Toro Rossa koji je osvojio poneki bod, već sedmoplasiranog Nicka Heidfelda. Naravno, njegovo probijanje s 15. startne pozicije zaslužuje svaku pohvalu, ali jasno je da bi BMW-u sedmo mjesto trebao biti minimum, a ne povod za otvaranje šampanjca.

Povratak u surovu stvarnost donio je Robert Kubica. "Webber me izgurao na travu dok sam kočio, ali valjda me nije vidio. Nismo se mogli izbjeći, a oštetio sam prednje krilo", prepričao je Poljak, koji se s uspješno nosio s time (štoviše, prestigao je Vettela), ali ga je na odustajanje nekoliko krugova kasnije prisililo curenje ulja.

Renault

Za momčad na koju se lijepe skandali (tu je neslavnu titulu Renault preuzeo od McLarena) dobar je rezultat u Monzi bio nužnost. Za njega se, logično, pobrinuo dvostruki svjetski prvak, Fernando Alonso, osvojivši peto mjesto. Optimizam ga unatoč uzburkanom okruženju ne napušta i vjeruje da može i do pobjede.

Romain Grosjean nastavio je svoju proceduru skupljanja iskustva. Veći je dio utrke vozio oštećeni bolid i stvarno nije mogao napraviti nešto više. No, o njegovim će se kvalitetama suditi tek tijekom zime.

Force India

Ako je itko sumnjao, drugo mjesto Giancarla Fisichelle u Belgiji nije bila slučajnost. Sjajan posao u Force Indiji potvrdio je Adrian Sutil drugim mjestom u kvalifikacijama i četvrtim prolaskom kroz cilj. Komplimente je zaslužio i Vitantonio Liuzzi, koji je vrlo brzo pokazao da će se odlično uklopiti u nadobudnu momčad Vijaya Mallyje.

Nažalost po njega, mjenjač mu je otkazao poslušnost i nije dobio priliku završiti utrku na domaćem terenu. "Nema veze, dao sam 100% i sretan sam što se opet natječem. Takve se stvari događaju, a sada idemo po nove bodove", najavio je talijanski veteran. I malo tko može jamčiti da do njih neće doći.

Toro Rosso

Toro Rosso na vrlo je jednostavan način završio Veliku nagradu Italije. Ni Sebastien Buemi ni Jaime Alguersuari nisu ostvarili plasman nakon što je Švicarac krenuo posljednji, a Španjolac iz boksa. Čvrsto utaboreni na začelju, nisu nezadovoljni: oba vozača ističu da su zadovoljni vremenima koje su postizali dok su bili na stazi te činjenicom da - voze. Svaki kilometar im je dobrodošao.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!