Automoto

Vlastite brige ostatka svijeta Formule 1

Piše:Borna Rupnik • utorak, 20.12.2011.
Vlastite brige ostatka svijeta Formule 1
Foto: EPA

Sebastian Vettel dominirao je završenom sezonom Formule 1, a iza njega svoje su bitke za drugo mjesto vodili Webber, McLareni i Ferrariji. Što je s ostalima?

Nedodirljivi stari i novi svjetski prvak Sebastian Vettel u većem je broju ovogodišnjih utrka "ubio" neizvjesnost oko pobjednika, a to su pokušali svojim dvobojima ispraviti kandidati za drugo mjesto. No, i iza Red Bulla, McLarena i Ferrarija bilo je zanimljivosti, pozitivnih predstava, ali i dosta razočaranja.

Mercedes

Ostatak svijeta na sedmom i osmom mjestu vozačkog poretka predvode Mercedesovi Nico Rosberg i Michael Schumacher, pri čemu je mlađi Nijemac i drugu sezonu zaredom nadmašio svog iskusnijeg kolegu punog trofeja (89 - 76). Bila je to slabija sezona za Rosberga nego prošla, a Schumacher još jednom nije uspio ispuniti svoje najave o borbi za pobjede.

Michael Schumacher: "Sažetak 2011. godine je da se radujem 2012. godini. Pred nama je teška zima, ali svi marljivo radimo na tome da se vratimo tamo gdje pripadamo, bliže pobjedama. Očajnički se nadam da će iduća godina biti korak u tom smjeru".

"Iznenađen sam što sam ga pobjeđivao i ove sezone", prokomentirao je Rosberg, koji se morao osvrnuti i na glasine kako Schumacher vrlo teško podnosi činjenicu da ne uspijeva biti uspješniji vozač u momčadi. "Ne voli da ga pobjeđuje momčadski kolega, ali brzo ga prođe", kaže Rosberg, a te su glasine dale naslutiti i da bi Rosberg mogao potražiti drugu momčad.

No, obećao je vjernost Mercedesu i za 2012. godinu, vjerujući da Ross Brawn posljednju godinu planiranog trogodišnjeg ciklusa ipak može dovršiti vodeći Mercedes na više pozicije. "Ostajem jer sam uvjeren da će stvari krenuti uzlaznom putanjom. Mercedes stvara pobjedničku strukturu, novi su tehničari navodno vrlo dobri", rekao je Rosberg, čiji Mercedes tako nije uspio ostvariti svoje najave i planove s početka sezone, makar je vjerojatno izvukao maksimum iz svojih trenutačnih mogućnosti.

Renault

Renaultova sezone trebala je biti temeljena na vozačkom talentu Roberta Kubice, koji je protekle sezone odrađivao sjajan posao i želio novi korak naprijed. No, to je palo u vodu teškom nesrećom u Italiji, zbog koje je Poljak nije mogao nastupiti, a neće voziti ni početkom iduće godine. Stoga su glavne uloge pale na leđa Vitalija Petrova i Nicka Heidfelda, čiji je domet bio osvajanje 37, odnosno 34 boda. Bruno Senna se u završnici sezone priključio s još dva.

Petrov i Heidfeld snažno su otvorili sezonu, svaki s jednim trećim mjestom, no umjesto daljnjeg napretka uslijedili su stagnacija i pad te naporna bitka na granici osvajača bodova. Ruski je vozač Renaultova razmišljanja o godini na izmaku sažeo u sljedeće riječi: "Bio sam ljutit zbog toga kako je cijela godina prošla. Teško je kada se ne možete nositi s bolidima ispred sebe i morate se boriti s momčadima poput Force Indije i Saubera".

Čelnici momčadi su stoga odmah na kraju sezone odlučili poduzeti prve promjene te su zamijenili vozačku postavu. Petrov i Senna su prekriženi, a u Formulu 1 vraćen je bivši svjetski prvak Kimi Räikkönen, kojemu će momčadski kolega biti Romain Grosjean.

No, želi li Renault u 2012. godini ravnopravne borbe s boljim momčadima od Force Indije i Saubera, Eric Boullier morat će pripremiti bolji bolid. Svjestan je kako ove godine nije uspio u svojim namjerama i da je obećanje ostalo neispunjeno: "Obećali smo si četvrto mjesto među momčadima i odlučni smo ga uzeti. A u naredne tri godine želi doći do samog vrha, redovito pobjeđivati i boriti se za titule".

Force India, Sauber i Toro Rosso

Momčad Vijaya Mallyje težila je novom, barem malom napretku, i uzela je bod više nego godinu prije. Međutim, ostaje dojam da su Indijci u vidu imali i nešto veće stvari, ali na kraju sezonu mogu svesti na barem "pozitivnu nulu". Sutil nije ispunio sav vozački potencijal ove sezone, zbog čega će ga zamijeniti Hülkenberg, no zato se mnogima svidio Di Resta te Mallya ponovno ima solidne temelje za optimizam, a to mu je ionako ključni cilj, posebno uz novog, jakog sponzora.

Sergio Perez i Kamui Kobayashi bili su jedna od atraktivnijih postava ove godine. Bodovno nisu impresionirali, u skladu s mogućnostima svog Saubera, no Meksikanac je u premijeri pokazao da zna i može, makar ga je nakratko "presjekla" nesreća u Monte Carlu. Japanski je vozač ove sezone u ulozi vođe momčadi učio i biti strpljiv i sabran te se može očekivati da će u budućnosti biti još bolji.

Toro Rosso je tijekom cijele godine bio možda i "najtiša" momčad Formule 1, a Buemi i Alguersuari su ostvarivali zacrtane ciljeve vožnjama koje su donosile zadovoljavajući broj bodova, pogotovo u Alguersuarijevom slučaju sredinom sezone. No, bez puno pritiska i buke, Toro Rosso je suprotno osjećaju sigurnosti koji je pružao Švicarcu i Španolcu, priliku ipak odlučio pružiti Ricciardu i Vergneu, u skladu sa svojom politkom "momčadi koja služi kao škola mladim vozačima", čime će opet ukloniti veći imperativ rezultata i iduće godine.

Razočaranje sezone

Barrichellovo iskustvo i zanos talentiranog Maldonada, koji je uz Pereza svakako opravdao povjerenje sjedanja za upravljač bolida Formule 1 i "kupio" novu sezonu, nisu bili dovoljni Williamsu da uzme više od svega pet bodova. Najgora je to sezona u povijesti momčadi Franka Williamsa, koji tako razmatra svoje opcije, uključujući i novog vozača, makar Barrichello silno želio zaokružiti svoju karijeru na 20 odrađenih sezona.

"Sezona je bila teška, a nemamo bolid koji može redovito osvajati bodove", konstatirao je Barrichello, a Williams najavljuje temeljite promjene unutar cijele momčadi.

"Morat ćemo ponovno izgraditi ekipu i krenuti prema naprijed. Maldonado će igrati ključnu ulogu", otkrio je Frank Williams nakon sezone u kojoj uz Cosworthove motore Williams nije mogao bolje od dva deveta i jednog desetog mjesta.

Prikovani za dno

Nažalost po Lotus, HRT i Virgin, ni nakon njihove druge sezone u oktanskom cirkusu ne može se donijeti konstruktivniji zaključak osim da su još uvijek prisutni kako bi popunili broj. Trulli, Kovalainen, Liuzzi, D'Ambrosio, Glock, Karthikeyan, Ricciardo i Chandhok u pravilu su vodili svoje privatne bitke za posljednjih šest mjesta koje više nisu privlačile mnogo pažnje, čak ni interes u kontekstu "novih momčadi", što im je mogao biti prošlosezonski adut.

Hoće li se nešto promijeniti za 2012. godinu ovisi prije svega, razumljivo, o uloženim financijskim sredstvima u te tri ekipe, pri čemu će Lotus i Virgin nastupati s novim imidžima, Caterhama i Marussije. Velikih najava zasad nema, ali ostaje činjenica da sve tri momčadi, ako ništa drugo, imaju velik prostor za napredak.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!