Automoto

Skrivaju li karte Red Bull i Ferrari?

Igor Šestak • utorak, 06.03.2012.
Skrivaju li karte Red Bull i Ferrari?
Foto: EPA

U nedjelju je spušten zastor na zimska testiranja u Formuli 1. Iako je upitno koliko su rezultati na testiranjima značajni za sezonu koja dolazi, moguće je napraviti analizu učinjenog i vidjeti koje su momčadi bile bolje od ostalih te kome se smiješi uspješna sezona i napredak u odnosu na 2011. godinu.

Do prvog slobodnog treninga na Velikoj nagradi Australije ostalo je deset dana. Deset napornih radnih dana u tvornicama svih momčadi u kojima inženjeri analiziraju prikupljene podatke s testiranja, mehaničari obavljaju posljednje provjere svih sustava i dijelova bolida, a vozači odrađuju sate i sate vožnje na simulatorima.

Uoči 62. sezone Formule 1 ukupno je odrađeno 12 dana testiranja na stazi. U prvoj polovici veljače momčadi su četiri dana boravile u španjolskom Jerezu gdje su prvi put testirale svoje nove bolide, a nakon dvotjedne stanke karavana se preselila u Barcelonu. Na stazi Catalunya odrađeni su detaljni osmodnevni testovi koji pružaju određene informacije o aktualnom stanju u momčadima, ali ne daju odgovore na sva pitanja pa će pravo stanje stvari pokazati utrka u Albert Parku 18. ožujka.

Za vrijeme predsezonskih testiranja svi vozači i čelnici momčadi s oprezom daju prognoze jer zapravo nitko nije siguran koliko je dobar. Svaka momčad različito pristupa testiranjima i odrađuje različite programe na stazi pa je nemoguće ocijeniti uspješnost testiranja na temelju najbržih krugova u jednom danu. Ipak, osam dana u Barceloni približno je pokazalo koje su momčadi na dobrom putu da ostvare ili čak premaše svoje ciljeve u novoj sezoni, koje su na svojoj standardnoj i očekivanoj razini, a koje bi mogle imati poteškoća u realizaciji svojih ciljeva.

Momčadi koje su ugodno iznenadile

Bolid Saubera pokazao se konstantnim i vrlo brzim. Sergio Perez i Kamui Kobayashi čak su šest od osam dana završili među pet najbržih vozača, svaki od njih je u jednom danu testiranja ostvario najbrže vrijeme, a gledajući najbrže krugove svih momčadi u svim danima Sauber drži drugo mjesto. Osim brzine Sauber je pokazao i pouzdanost jer se po broju odvoženih krugova nalazi na četvrtom mjestu.

Sauber je prošle sezone pokazao kvalitetu i završio na sedmom mjestu u poretku konstruktora. Uspiju li formu s testiranja prenijeti na utrke mogli bi nadmašiti prošlogodišnje rezultate.

Momčad s najviše oscilacija na zimskim testiranjima svakako je Lotus. U danima kada nije bilo kvarova, Romain Grosjean i Kimi Räikkönen bili su najbrži na stazi. Nažalost po njih, kvarovi nisu bili tako rijetki. Problem sa šasijom uzrokovao je povlačenje s prvog tjedna testiranja u Barceloni, a problemi su se pojavili i pretposljednjeg dana pa je Kimi bio uvjerljivo najsporiji s najmanjim brojem krugova.

Unatoč kvarovima, Lotus su kao najugodnije iznenađenje istaknuli brojni vozači zbog brzine koju je pokazao. Najbrži krug prvog dana u Jerezu, čak tri prva mjesta u četiri dana drugog tjedna i ukupno najbrži krug u Barceloni pokazuju da bi se momčad mogla približiti vrhu poretka. Ključno za njih bit će brzini pridodati pouzdanost.

U ovu skupinu pripada i bivši Team Lotus, današnji Caterham. Za momčad Tonyja Fernandesa rezultati s testiranja bude nadu da bi nakon dvije sezone bodovnoj nuli mogao doći kraj. Vitalij Petrov i Heikki Kovalainen bili su posebno impresivni u posljednja četiri dana u Barceloni. Zanimljiv je podatak da u poretku najbržih krugova za vodećim Lotusom zaostaju tek nešto više od pola sekunde, a da su u tom istom poretku ispred Red Bulla i Mercedesa.

Posljednje ugodno iznenađenje je momčad Williamsa. Iako su varirali od posljednjeg do prvog mjesta i natrag, u Williamsu teško da mogu biti lošiji nego prošle sezone. Treća momčad po ukupnom broju odvoženih krugova i momčad s petim najbržim krugom u svih osam dana mogla bi se ove sezone nešto češće naći u bodovima pronađe li konstantnost u utrkama koje dolaze.

Momčadi na očekivanoj razini

Iz Red Bulla su nekoliko puta poručili kako im se McLaren čini kao najveći konkurent na startu nove sezone, ali britanska se momčad nije pretjerano isticala u Barceloni pa ju se ipak ne može smatrati ugodnim iznenađenjem. Ukupno treći najbrži krug i najviše odvoženih krugova u prvom tjednu u Barceloni ne govore previše.

U drugom tjednu McLaren se suočio s manjim kvarovima na bolidu pa je u ovom trenutku teško reći kolike su njihove stvarne mogućnosti, ali ipak djeluju dosta bolje od Ferrarija s kojim dijele iste ambicije. U momčadi su uglavnom zadovoljni testiranjima, a za preciznije ocjene valja pričekati Australiju.

Ross Brawn o šansama Mercedesa: "Ni jedna momčad se posebno ne izdvaja. Čini mi se da postoji grupa od pet ili šest momčadi, a mi smo u njoj. Sezona pred nama mogla bi biti jako izjednačena."

Momčad Mercedesa je svoj novi bolid predstavila u Barceloni uoči početka testiranja pa F1 W03 ima četiri dana na stazi manje od ostalih bolida. Na osmodnevnom testiranju Mercedes je pokazao zavidnu pouzdanost s najvećim brojem krugova, ali se po brzini nije približio najboljima. Tek deseti najbrži krug za sada ne garantira napad Nijemaca na vrh poretka.

Preostale dvije momčadi u ovoj skupini su Force India i Toro Rosso. I jedna i druga momčad imale su uspješnih i manje uspješnih dana pa se čini kako pripadaju "zlatnoj sredini" poretka u kojoj su bile i na kraju prošle sezone. Unatoč većem broju kvarova na bolidu, Toro Rosso je četvrti u poretku najbržih krugova, dok je Force India u istoj kategoriji završila na šestom mjestu.

Momčadi koje su razočarale

Aktualni svjetski prvaci u Barceloni nisu briljirali. Iako nešto skromniji rezultati Red Bulla na testiranjima za sada nisu nikoga pretjerano zabrinuli, tek deveti najbrži krug od deset momčadi koje su ozbiljno sudjelovale i čak 200 odvoženih krugova manje od Ferrarija i Mercedesa nisu baš rezultati na razini uvjerljivo najbolje momčadi 2011. godine. Sebastian Vettel uspio je biti najbrži samo prvog dana u Barceloni.

Christian Horner o konkurentima: "Mi smo se bavili svojim programom, učili smo o bolidu i o gumama. Teško mi je pričati o konkurenciji. Vidjet ćemo na utrkama kakav je odnos. Nadam se da smo ponovno jako dobri, ali nikako ne podcjenjujemo McLaren, Ferrari i Mercedes."

Igra li se Red Bull skrivača s ostalim momčadima pa krije svoje glavne adute ili im je promjena pravila o poziciji ispušnih cijevi zaista naštetila pokazat će prve utrke. Na ruku Austrijskoj momčadi ide ne baš briljantna forma konkurenata, ali svakako se čini da će Red Bull teško ponoviti svoju sezonu iz snova.

Iako se brojke Ferrarija ne čine tako lošima iz momčadi dolazi niz izjava o nezadovoljstvu novim bolidom koji ne funkcionira kako se očekivalo. Posljednjih pet dana testiranja vozači su uspijevali odvoziti preko sto krugova po danu, ali stvarna brzina bolida za sada je nepoznanica. Talijanska momčad je druga po broju odvoženih krugova i ima sedmi najbrži krug testiranja.

Stefano Domenicali o Ferrarijevom bolidu: "S obzirom na naše ciljeve, očito je da ne možemo biti sretni s rezultatima testiranja, ali nemojmo zaboraviti da sezona tek treba početi."

Moguće je da u Ferrariju također skrivaju karte i da namjerno ističu da nisu dobri kako bi skinuli pritisak sa svojih vozača. Ipak, momčad koja cilja na naslov trebala bi pokazati nešto više čak i na predsezonskim testiranjima.

Iako su možda trebale biti u prethodnoj rubrici, momčadi HRT i Marussia još su jednom pokazale da mogu gore od očekivanog. Ni jedni ni drugi nisu na vrijeme pripremili svoje nove bolide te im zbog pada na crash testovima nije dozvoljen nastup na zimskim testiranjima. Očito se ni u trećoj sezoni ne može očekivati napredak ovih momčadi i ne bude li nekih neočekivanih obrata, ponovno će na svakoj utrci ulaziti u cilj s nekoliko krugova zaostatka za ostalima.

Testiranje u Barceloni, ukupni momčadski poredak:
1. Lotus – 1:22,030 min, 368 krugova
2. Sauber – 1:22,094 min, 776 krugova
3. McLaren – 1:22,103 min, 751 krug
4. Toro Rosso – 1:22,155 min, 685 krugova
5. Williams – 1:22,296 min, 792 kruga
6. Force India – 1:22,312 min, 736 krugova
7. Ferrari – 1:22,413 min, 829 krugova
8. Caterham – 1:22,630 min, 632 kruga
9. Red Bull – 1:22,662 min, 632 kruga
10. Mercedes – 1:22,932 min, 835 krugova

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
  • etti08.03.2012. u 21:26
    1:22:030 je vrijeme na razini 6. mjesta u lanjskim kvalifikacijama. Dakle, očito je da Ferrari, Red Bull, McLaren i Mercedes nisu lovili najbrže krugove na testiranjima. Stoga, ovo nije pokazatelj ničega. Isto tako, neki su lani na testiranjima vozili i po preko sekunde brže vrijeme nego su to... [više na forumu]
    etti
  • Torca-Dubrava07.03.2012. u 19:51
    ...trbaju ge fufle zategnuti moment ključem
    Torca-Dubrava
  • Obrisan korisnik06.03.2012. u 09:29
    Prokletstvo Kimija. Gdje on vozi bolid se kvari. Nadajmo se da ove sezone će biti više sreće. Lotus izgleda dosta brzo, samo da se ne počne kvariti...
    Obrisan korisnik