Automoto

Prvaci na udaru sa svih strana

Piše:Igor Šestak • četvrtak, 15.03.2012.
Prvaci na udaru sa svih strana
Foto: EPA

Aktualni prvaci i dva najbliža pratitelja s vječnim težnjama prema osvajanju naslova prvaka kreću u novu sezonu u vrlo različitim raspoloženjima. Ferrari je prilično daleko od onoga gdje bi želio biti, McLaren u tišini sprema svoj napad na vrh, a Red Bull uvjerava sebe i ostale da će i u novoj sezoni ostati gdje je bio lani.

Scuderia Ferrari

Momčad Ferrarija iza sebe ima prilično frustrirajućih 16 mjeseci. Od 14. studenog 2010. malo toga dobroga se dogodilo talijanskoj momčadi. Iako su u najavama ove sezone bili vrlo optimistični, zimski period nije bio dobar, što potvrđuju i brojne izjave iz momčadi. Ukoliko to nezadovoljstvo nije pila naopako, Ferrari očekuje težak start sezone.

Spomenutog 14. studenog 2010. Fernando Alonso je izgubio borbu za naslov prvaka na Velikoj nagradi Abu Dhabija, a čitava prošla sezona je za zaborav jer za momčad Ferrarijevog ugleda jedna pobjeda i treće mjesto ukupnog momčadskog poretka, sa zaostatkom od 275 bodova za Red Bullom, nisu rezultati vrijedni spomena. Da u crvenom bolidu ne sjedi Alonso, rezultati bi vjerojatno bili još daleko slabiji jer Španjolac uspijeva izvući i malo više od onoga što bolid objektivno može dati.

Iako bi se nakon tako slabe sezone očekivali veliki rezovi, promjene pa i otkazi, u Maranellu ih nije bilo. Cijela momčad je ostala na okupu i obećala naporan rad kako bi se u novoj sezoni uključila u borbu za naslov. Najveće iznenađenje predstavlja ostanak Felipea Masse koji bi s prošlogodišnjim rezultatima teško ostao i u nekoj slabijoj momčadi, ali Ferrari mu je ipak odlučio dati još jednu priliku. Svjestan je i sam da mu je ovo zadnja prilika da pokaže kvalitetu jer ponovi li prošlosezonske nastupe, ne samo da će izgubiti mjesto u Ferrariju, nego će teško pronaći angažman u bilo kojoj drugoj momčadi.

Uoči prve utrke u Australiji u momčadi vlada nezadovoljstvo, ponajviše zbog bolida koji nije ispunio očekivanja na predsezonskim testiranjima. Ipak, u Ferrariju ističu kako je sezona duga i vjeruju da se u kasnijoj fazi prvenstva može nadoknaditi eventualno loš početak godine. Budući da se od Ferrarija uvijek očekuje borba za vrh, pred šefom momčadi Stefanom Domenicalijem mogla bi biti teška godina. Ipak, dok se u Australiji ne pokaže pravo stanje svih momčadi, ne treba otpisivati propetog konjića, a pogotovo Fernanda Alonsa.

McLaren Mercedes

U momčadi McLarena ove je zime bilo dosta mirno. Zadržana je ista vozačka postava, a nikakvih promjena nije bilo ni u vodstvu momčadi. Momčad se u 2012. sprema za pohod na titulu svjetskih prvaka nakon tri godine.

McLaren se u periodu između dvije sezone najviše istaknuo dizajnom bolida. Zbog novog pravila prema kojem prednji dio bolida mora biti znatno niži nego prije, većina se momčadi odlučila za rješenje sa "stepenastim nosom", a jedina momčad koja je krenula drukčijim putem je upravo McLaren. McLarenov bolid nema "stepenicu" pa se većina pratitelja Formule 1 slaže da je bolid britanske momčadi najljepši, ali to ipak neće odlučivati u borbi za bodove. Bit će zanimljivo pratiti sukob različitih "noseva" i vidjeti tko će na kojim dijelovima staze imati prednost ili će se oba rješenja pokazati jednako uspješnima.

Vozačka postava nije se mijenjala, u bolidima McLarena i ove će sezone sjediti Jenson Button i Lewis Hamilton. Britanci su lani imali uspješne, ali i manje uspješne epizode i iako su u nekim utrkama uspijevali parirati Red Bullu, upravo ih je nekonstantnost dovela do uvjerljivog poraza u poretku konstruktora.

Oba vozača su ostvarila po tri pobjede, ali to nije bilo dovoljno za ozbiljniji napad na Vettela. Button je imao vrlo uspješan drugi dio sezone zahvaljujući kojem je završio drugi u vozačkom poretku, dok će se Hamiltonova sezona pamtiti po okršajima s Massom i brojnim vozačkim pogreškama koje su ga spustile na tek peto mjesto ukupnog poretka.

Uoči prve utrke sezone McLaren ima ulogu prvog izazivača Red Bulla i momčadi kojoj se daju najveće šanse da prekine dominaciju Vettela. Hoće li se to ostvariti ne ovisi samo o McLarenu, već će se nešto pitati i aktualne prvake. Britanci će imati šansu ukoliko budu konstantniji, a Red Bull bude slabiji nego prošle sezone.

Red Bull Racing

Nakon nezaboravne i može se reći savršene sezone Red Bull u 2012. kreće po treći uzastopni naslov. Kao prepreka na tom putu mogle bi se pokazati promjene pravila koje su vjerojatno najviše štetile upravo prvacima i napredak momčadi koje su prošle sezone gledale u leđa austrijskoj momčadi, ukoliko ga budu sposobne ostvariti.

Red Bull je u proteklim sezonama sjajno razvio sustav korištenja ispušnih plinova u aerodinamičke svrhe. Iako to nitko neće javno priznati, FIA je dominaciji Red Bulla pokušala doskočiti pravilom da ispušne cijevi moraju biti smještene na stražnjem dijelu bolida i da ispušni plinovi ne smiju puhati prema podnici i difuzoru, što drastično mijenja ispušne sustave na svim bolidima, a najviše šteti prvacima. Frustraciju zbog novih pravila pokazao je ove zime tehnički direktor Adrian Newey, a kakav će biti odgovor najbolje momčadi pokazat će prve utrke. Postoje predviđanja da će se dominacija Red Bulla svakako smanjiti, što je dobro za napetost sporta, a loše za Red Bull.

Vozačka postava nije doživjela promjene. Vettelu i Webberu kao treći vozač pridodan je Sebastien Buemi koji bi trebao doprinijeti razvoju bolida na testiranjima. Očekuje se da bi ovo mogla biti posljednja sezona Marka Webbera u momčadi Red Bulla pa mu je vjerojatno i zadnja prilika da pokuša doći do naslova, dopusti li mu momčad borbu protiv Vettela. Svjetskog prvaka se pak neprestano opterećuje pitanjima o njegovoj motivaciji nakon svih uspjeha, a on ne prestaje ponavljati kako mu ni nakon dva naslova motiva ne nedostaje i da postoje još brojna postignuća koja želi ostvariti.

Zimska testiranja nisu prošla bez problema, a bolidi Red Bulla nisu pokazali ni osobitu brzinu. Jesu li čuvali karte ili ih u novoj sezoni zaista očekuje žestoka borba s konkurentima pokazat će nadolazeći vikend i Velika nagrada Australije.

U noći s četvrtka na petak voze se slobodni treninzi, kvalifikacije su u subotu u 7 sati, a utrka u nedjelju u 7 sati po hrvatskom vremenu.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
  • Obrisan korisnik15.03.2012. u 14:47
    zgodan je ovaj ferrari kad ga stavljate na naslovnicu haha
    Obrisan korisnik
  • Obrisan korisnik15.03.2012. u 14:10
    bilo bi još bolje da mi ovaj vražji B.net ne ugasi signal net.tv svaki vikend kad je formula
    Obrisan korisnik
  • Obrisan korisnik15.03.2012. u 13:47
    Nakon nametanja pravila samo da se uništi prevlast Ferrarija zanima me hoće li se talijani vratiti na tron
    Obrisan korisnik