Automoto

Hamilton pokazao gdje je trebao biti na kraju sezone

Piše:Lovro Štrbinić • utorak, 20.11.2012.
Hamilton pokazao gdje je trebao biti na kraju sezone
Foto: EPA

Povijesna prva utrka Formule 1 odrađena je proteklog vikenda u Austinu. Teksas je bio domaćin raspleta borbe za naslov prvaka, u koji se umiješao i Lewis Hamilton, pokazujući da je i on u Brazil mogao s nadama o novoj tituli...

Formula 1 stigla je u Austin, a od raznih prognoza koje su se mogle čuti i pročitati prije teksaške utrke, točnima su se pokazale one koje su najavljivale uzbudljivu utrku na stazi koja nudi mnogo prostora i dijelova izazovnih za vozače i uzbudljivih za gledatelje.

Staza koja, prema izjavama samih vozača i raznih F1 stručnjaka, sadrži elemente Suzuke, Silverstonea, Hockenheima i Istanbul Parka, zaista je pokazala svu svoju raznovrsnost i u nekim slučajevima se moglo vidjeti kako ponekim vozačima bolje odgovara jedan dio staze, a ponekima neki drugi.

Nakon treninga i kvalifikacija izgledalo je da je Sebastian Vettel neuhvatljiv, a svi oni koji su navijali isključivo za odgodu odluke o prvaku za tjedan dana bili su u određenom strahu. Ipak, Red Bull nije takvu dominaciju prenio u utrku, Lewis Hamilton je još jednom ukazao na svoje mogućnosti i na premijeri na novoj stazi u taktičkom i vozačkom smislu odradio utrku bez greške.

Kalkuliranje s gumama, čija ja nestalnost u performansama još jednom izluđivala one pred malim ekranima koji i dalje ne uživaju kad u trenucima dok jedan vozač sustiže prvog ispred sebe gume "odluče" da se dvoboj odgađa dok one ne budu spremne. Ovom pomalo neozbiljnom konstatacijom zapravo je opisan lov Hamiltona i Vettela, ali i ostale situacije kad su gume još jednom odlučivale je li neki vozač u tom trenutku genijalan ili nesposoban držati bolid na željenoj putanji.

Prvi put postolje u ovakvom sastavu

Rasplet utrke u Austinu doveo je vodeći trojac u situaciju da prvi put u Formuli 1 zajedno na podiju slušaju himne. Naime, nikad dosad u povijesti Formule 1 Lewis Hamilton, Sebastian Vettel i Fernando Alonso nisu istovremeno bili na pobjedničkom postolju.

No, zanemarujući taj dio oktanskog cirkusa, ostaje uživanje u raspletu sezone, kao i nastavak čuđenja o vozačima koji su ostali u igri za naslov. Vettel s pet pobjeda predvodi osim po bodovima i po tom segmentu vozačko društvo, no između njega i glavnog konkurenta za naslov Fernanda Alonsa, ovosezonskog trostrukog pobjednika, po broju plasmana na prvo mjesto ugurao se mlađi dio jedinog potpuno britanskog vozačkog dvojca.

Hamilton je ove sezone četiri puta bio na najvišoj stepenici pobjedničkog postolja i na prvu bi se moglo očekivati da je zasigurno u kombinacijama za naslov. Međutim, 83 boda zaostatka za vodećim, odnosno 70 za drugoplasiranim oslikavaju jednu neobičnu ovosezonsku simbiozu vozača i bolida McLarena. U tri situacije Hamiltonu je pobjeda bila "na pladnju", tri je puta išao prema cilju i pobjedi od koje ga je mogla odvojiti samo nesreća ili kvar. U tri navrata ga je od bodova, a može se matematičkim izračunom doći do 75 bodova, odvojio upravo kvar.

McLaren dao, McLaren uzeo, moglo bi se reći i na neki način donekle točno opisati ovu sezonu svjetskog prvaka iz 2008. godine. No, može se proteklih desetak mjeseci i drugačije opisati. Pretenciozno bi bilo reći da je ove sezone ovaj Britanac pokazivao svoje najbolje i najzrelije izvedbe na stazi, no vlastite "mušice" je zaista sveo na minimum, ali su se na njegovu žalost pojavile one momčadske. I bez kvarova bilo je tu dosta situacija, ponajviše nesporazuma i traljavosti u boksu, da se razumije Hamiltonova odluka o prelasku u McLaren.

Austin je samo pokazao gdje Hamilton pripada kad ga bolid "sluša", dovoljno je da mu se ne opire, a nakon prepucavanja o tome tko je veći gubitnik u njegovom odlasku iz McLarena diplomatski se može zaključiti kako bi najviše mogla izgubiti Formula 1. Zasad se ne nazire kako bi Lewis u Mercedesu mogao konkurirati za pozicije na koje cilja sve ove sezone, a unatoč najavama kako to niti ne očekuje, nezamislivo je da će i vozač i Ross Brawn biti zadovoljni onim čime se u posljednje vrijeme moraju zadovoljiti Schumacher i Rosberg.

Nijemac kojeg još jedna utrka dijeli od novog kraja karijere ponovno je pokazao što bi sve mogao u bolidu s nešto više konstantnosti, ali nakon odličnih kvalifikacija uslijedio je slobodan pad u utrci. Njega u bolidu Mercedesa ne bi spriječio valjda ni Chuck Norris, može se tako reći ukoliko nekom još nije dosadilo ubacivanje Teksaškog rendžera u razne tekstove bitno različite tematike od njegovog zanimanja.

Na koncu, bitka za naslov svela se na razmak od 13 bodova između Nijemca i Španjolca, a nedjelja u Interlagosu, po trenutnim prognozama uz "kišni začin", donijet će konačni sud o tome za koga je ova sezona bila uspješnija. Istovremeno, nekako u sjeni svega ostalog, Red Bull je osigurao novi naslov konstruktorskog prvaka, uz 73 boda prednosti pred Ferrarijem uoči posljednje utrke. U toj konkurenciji za talijanskom momčadi 14 bodova kasni McLaren i zasigurno se u Brazilu neće predati bez da pokuša sustići crvene bolide.

Također, raditi osvrt na teksašku Veliku nagradu i ne spomenuti sjajne utrke Masse i Buttona bilo bi nezahvalno prema spomenutoj dvojici. Massa na početku nije imao sreće s momčadskim odredbama, ali je pokazao da je s ipak s razlogom zaradio povjerenje momčadi za sljedeću sezonu došavši s 11. na četvrtu poziciju, dok je Button nakon loših kvalifikacija i još lošijeg starta bio izrazito "vruć" u utrci i izborio se za peto mjestu, uz poneko atraktivno pretjecanje.

Sve u svemu, Velika nagrada SAD-a opravdala je očekivanja i onih skeptičnih, omogućila tjedan kalkuliranja i kulminaciju sezone pokraj Sao Paula. U nedjelju navečer neće, dakle, postojati ništa osim Formule 1, za sve željne uzbuđenja i spektakla na stazi.

Vozač vikenda

Lewis Hamilton: Vozač kojem je preostala još jedna utrka prije oproštaja s McLarenom odradio je odličan vikend. U kvalifikacijama se izborio za najbolju moguću poziciju pokraj neuhvatljivog Vettela, a potom je u utrci nadmudrio Nijemca i pokazao da ne bi bilo nezasluženo da i on u Interlagos odlazi s nadom u osvajanje naslova.

Momčad vikenda

McLaren: Britanska momčad je u nedjelju izgledala jako dobro, uz Hamiltona koji se probio na vrh i Buttona koji je tijekom cijele utrke jako dobro izgleda, na kraju napredovao sedam pozicija i završio na petom mjestu. Vikend zbog kojeg navijači McLarena mogu dodatno žaliti za nekim dijelovima i utrkama ranije tijekom sezone.

Potez vikenda

U moru pretjecanja u Austinu, od čega nekoliko vrlo bitnih za poredak na vrhu, u sjećanju je ostao potez pobjednika utrke u Abu Dhabiju. Kimi se sjajnim vozačkim manevrom probio ispred Nice Hülkenberga, a u tom potezu možete uživati u priloženom videu.

Pogreška vikenda

Red Bull: Iza nas je vikend u kojem nije bilo nekih većih grešaka koje bi se urezale u pamćenje. Vrijedno spomena je odustajanje Marka Webbera zbog problema s alternatorom, a kako je vikendu prethodila odluka da bolidi austrijske momčadi koriste stare alternatore, za razliku od ostalih Renaultovih momčadi, prst krivnje zasigurno može biti uperen i u njih.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
  • Obrisan korisnik21.11.2012. u 09:03
    Kakvo pretjecanje, prestrašno !!!
    Obrisan korisnik
  • Cholo20.11.2012. u 18:17
    slazem se u potpunosti s naslovom ;)
    Cholo