neverbored je napisao/la:
Znači očekuješ pomak u Partizanu na bolje ove sezone? Jeboga, kak vi možete, a ovi naši...
BTW vidim da je potpisao Šansa Komanč. Wow.
Vidi cijeli citat
vjerovatno je preduga priča za raspravljenje gdje ne znamo gomilu detalja, ali ajde da se dohvatimo onoga što znamo.
Najveći dio duga Partizana odlazi na potraživanja Marfin banke. Tu su se gomilale kamate na kamete, da bi potom bivša uprava napravila neki aneks po kojem se restrukturira dug po još gorim uslovima. Uglavnom, ova nova ekipa je uspjela izaći na sud i oboriti te anekse, i nakon dužeg vremena taj dug prema banci je sad zanemarljiv, čak je i klub uradio kontratužbu za neke odredbe. To nije moja sfera interesa, slabo se razumijem u to, mogu ti ostaviti link intervjua gddje Mijailović detaljno priča o tome.
Drugi dio duga ide na bivše igrače i trenere, to je i dalje velika cifra, ali valjda su se pravili neki sporazumi gdje su igrači potpisali da oproste dio duga, a onda im se preostali dio garantuje u nekoj dinamici.
Nije to nikakva patetika iz Duletove radnje "časovi ljubavi", već racionalno razmišljanje da se dobije garantovano nešto. Opet, generalno, Partizan uprkos svim sprdanja i zajebancijama jeste veliki klub i mnogi jesu voljni oprostiti dio dugova ako im se priđe iskreno i sa konkretnim predlogom.
Što se tiče nalaženja sponzora i razlike u odnosu na Cibonu i Partizan, to je takođe teren u kojem ne znamo puno. Prije svega, očigledno da i dalje postoje zakonske razlike u mogućnostima, jer su državne firme u Srbiji i dalje aktivne u sportu.
S druge strane, što se tiče privatnika, nekako mi je logično da Partizan ipak privlači određene brendove za razliku od Cibone. Prije svega, budimo realni, u Srbiji je košarka ipak popularnija nego u Hrvatskoj, i postoji interes u marketingu. Partizan je već sada prodao preko 2.000 sezonskih karata za narednu sezonu, ima prosjek preko 4.500 na nivou cijele sezone, ima taj neki prateći narativ borbe protiv Zvezde, i generalno to je marketinški daleko privlačnija situacija nego ono što nudi Cibona u Zagrebu, i njen klimavi rivalitet sa Cedevitom.
Bila su jednom i istraživanja po pitanju internet zastupljenosti, KK Partizan je među najtraženijim sportskim pojmovima u Srbiji na guglu, daleko je bliži fudbalskim klubovima, Đokoviću, međunarodnom fudbalu i udarnim vijestima nego što je mislim situacija u Hrvatskoj, gdje je Cibona vjerovatno daleko ispod HNL-a i ostalih sadržaja.
Uglavnom, ovo je prilično neistraženo tle i vjerovatno puno toga nagađam, samo otprilike rezonujem zašto se Partizan lakše vadi iz govana od Cibone.