Ako klub potpisuje ugovor za sponzorstvo sa nekom firmom, ajmo malo osnove ekonomije.
Nazovimo klub npr. Cibona.
S druge strane nazovimo sponzora VIP odnosno danas A1.
Sklope sporazum o reklamiranju odnosno sponzoriranju. Vrijednost usluge odnosno ugovora je ime Cibona A1 ili na dresu veliko piše A1 sa crno-crvenim logotipom.
Uz to se vrte reklame uz teren s najavama novih Cinestar kanala ili 24kitchen 2.
Cibona onda tom A1 izdaje fakturu na temelju ugovora.
A1 je kupac.
Kupio je reklamni prostor na dresu, na onom ekranu uz teren ili ime.
Nek iznos bude 100k eura + PDV. Dakle, račun 125k eura.
Ciboni je 100k eura prihod, a 25k eura obveza za PDV. Na temelju fakture koja je Cibona izdala, a temelj toga je sporazumni ugovor.
Sponzoru s druge strane Cibona je dobavljač - pružila mu je uslugu reklame na svakom meridijanu gdje Cibona.
On plaća 125k eura za iznos koji je Cibona izdala fakturu i to je vrijednost ugovora.
Plati iznos ugovorenu obvezu, 100k eura mu je trošak dok 25k eura je pretporez koji koristi i traži nazad od države ako je u sustavu PDV-a (a je jer sigurno Cibonu ne financira neki strojobravar koji je jutros otvorio j.d.o.o.) te od razlike primljenih i izdanih faktura ima obvezu za platiti porez na dodanu vrijednost.
Dakle, sponzoru je financiranje Cibone u poreznom smislu benefit jer ima odbitak, odnosno nije neka dramaturgija.
Može i obrnuto odradit - npr. nek se ne zove sponzor nego donator. Nek je recimo donator jedan od najbogatijih Hrvata. Prije trideset godina je radio kriminalne radnje, na krajnje sumnjim način stekao ogormni kapital iako je gurao priču da je šparao na gablecu, dvadeset godina kasnije s tim kapitalom kupuje jednu od najbitnijih firma u RH, nakon tog je prodaje Francuzima i i suma sumarum i dalje ima reputaciju konjokradice.
Želi si poraviti imidž, gleda jel postoji klub kojeg bi donirao. Želi gurnut svog čovjeka u klub da provjeri kakav je pipeline, due dilligance, benchmark prema drugima odnosno dubinski scaning i revizija svega. Za uzvrat daje donaciju do 2% ukupnih prihoda (čime smanjuje poreznu osnovicu multimilijunske firme) u tekućoj godini.
Ovako mu se ime firme ne vrti na dresu, nema izdavanja fakture jer nema protuusluge al cijela košarkaška vasiona zna tko je dao nenamjensku donaciju i time njegov moralni kapital raste, odnosno ono što je napravio prije trideset godina dok je šparao na gablecu sad dolazi do ispravljanja krivih drina,a istovremeno na legalan način pomogao klubu, nazovimo ga Cibonom.
[uredio Kuridža - 31. srpnja 2023. u 14:50]