Vidi cijeli citat
Po čemu su to usporedive lige?
- Škotska: prosječna gledanost 16.276 gledatelja po utakmici, popunjenost stadiona 77%, 5,4M stanovnika, 43.740$ BDP per capita;
- Grčka: prosječna gledanost 5.466, popunjenost 27%, 10,7M stanovnika, 30.522$ BDPpc;
- Austrija: prosječna gledanost 6.489, popunjenost 45%, 8,9M stanovnika, 51.936$ BDPpc;
- Danska: prosječna gledanost 6.269,popunjenost 42%, 5,8M stanovnika, 51.643$ BDPpc;
- Norveška: prosječna gledanost 6.155, popunjenost 58%, 5,3M stanovnika, 74.065$ BDPpc;
- Švicarska: prosječna gledanost 11.335, popunjenost 56%, 8,5M stanovnika, 64.988$ BDPpc;
- Izrael: prosječna gledanost 6.294, popunjenost 35%, 9M stanovnik, 39.106$ BDPpc,
- Švedska: prosječna gledanost 8.448, popunjenost 49%, 10.2M stanovnika, 54.474$BDPpc;
- Hrvatska: prosječna gledanost 2.732, popunjenost 20%, 4.1M stanovnika, 27.664$ BDPpc.
Pojednostavljeno: najgori smo u svemu, i u onome na što možemo utjecati i u onome na što ne možemo. Najmanje smo i najsiromašnije tržište, imamo najmanje gledatelja i najpraznije stadione - ovo su podaci na brzinu, kad bismo uspoređivali gledanost na TV-u, prodaju službenih artikala, zaradu od karata i slično - ti podaci ne bi bili drugačiji. Prva sljedeća najmanje gledana liga točno duplo gledanija od naše i ima za trećinu punije stadione.
Nije za TV prava bitno koliko se dobar nogomet igra, bitno je koliko se dobro prodaje. Gledaj na to kao na Dinamo i Hajduk: na terenu su to dva jedva usporediva kluba, Hajduk je pussy smoke i teško ćeš naći u cijelom klubu jednog igrača koji bi konkurirao za prvih 11 u Dinamu. No marketinški je njegova vrijednost puno veća, jer dok je Dinamo 30 godina sustavno uništavan kao klub - Hajduka su samo krali, a klub je u inat postajao sve jači. Zato Hajduk više prodaje merchandizea, zato ima više gledatelja, zato možeš prodavati kantu hajdučke bile boje i piti hajdučko pivo - jer se to isplati onome tko je u to uložio. Tottenham je vice prvak Europe, ali da ti netko za jednak iznos eura ponudi prava prijenosa utakmica njih i šestoplasiranog ManUtda, uvijek ćeš uzeti United jer ćeš na njemu više zaraditi - jer ima više navijača koji više troše.
Kad organski narastemo, kad bi 8.000 ljudi prosječno gledalo utakmice, kad bi ti ljudi kupovali original dresove i šalove, bili članovi klubova, kad bi svaki grad ili regija stvarno osjećali pripadnost svom klubu umjesto 100-300 najzagriženijih - onda bi i zarada od TV prava bila veća. Sve to ide skupa, ništa ne iskače.
[uredio Bosskovitz - 03. lipnja 2019. u 13:41]