Tomato je napisao/la:
Sve to stoji kaj si napisao.Ali nisam primjetio da si takav osvrt pisao nakon utakmica Zagreba,Lokomotive i Splita di ima jos manje gledatelja.Samo seres po Inkeru.U svim prilikama ko da smo nezasluzeno u prvoj ligi i da smo uzeli mjesto nekome.Ljudi je malo ali tih 500 dodje na svaku utakmicu i vjerna su publika.Sponzori su sami krivi ako ne prepoznaju priliku sa se svako kolo reklamiraju u izrazito gledanim prijenosima utakmica.Nismo ludi da besplatno stavljamo reklame za tv a sa tribine se vide i duz cijelog terena su.Nekad ih je bilo triput vise.Zapresic ima jedva 30 tisuca ljudi i nemozes ocekivati 3000 ljudi svaku utakmicu.Ja bi bio zadovoljan da se ovih 500 poveca na 1000 koji dodju na svaku utakmicu.
Ljudi se u Zapresicu zale da je 40 kuna puno a medju jeftinijima u ligi smo po cijeni karata.Svi bi besplatno a to tak nejde.
Vidi cijeli citat
samo ću se na ovo boldano referirat. 40kn je puno za ulaznicu na tekmu intera, zagreba, splita ili lokomotive. znaš po čemu znam? po tome kaj nema gledatelja.
cijene određuje tržište. dakle, hajduk neka ima i 100 kn cijenu ulaznice ako ju ljudi kupuju, inter i zagreb moraju imat 10 ili 20 kn, jer ove od 40 kn ljudi očito ne kupuju, tj. ne misle da "proizvod" vrijedi toliko.
sjećam se ja kad je u kranjči bila ulaznica i 60 kn pa je bilo 5 puta više gledatelja, al jbg... druga vremena...
ista stvar je i sa sponzorima. znaš koliko vrijedi raklama na dresu nekog prvoligaša? onoliko koliko ju je netko spreman platiti. ne onoliko koliko si gazda kluba (ili ti) misli da ona vrijedi. mislim, možeš povuć poveznicu sa prodajom igrača. kaj ti znači ako laljak misli da za nestorovskog može dobiti 10 mil. eura ako to nitko ne želi platit? nestorovski vrijedi onoliko koliko netko želi platit za njega, kao i bilo koji drugi igrač u bilo kojem klubu.
vratimo se gledateljima. npr zagreb. stvarno neznam koliko klubu može značiti 100-tinjak prodanih ulaznica po utakmici (računam da ako ima 200-300 gledatelja da ih je cca 100 u stvari platilo ulaznicu, ostalo je podijeljeno, familija igrača, podmladak is slično)?
mislim da je drukčija politika puno bolja. da bi mogao prodati neki proizvod (u ovom slučaju to je nogometna utakmica) moraš prvo stvorit zainteresiranost za njega.
sami kvart trešnjevka u kojem je smještena kranjčevićeva ima oko 350 000 stanovnika. tu je bezbroj osnovnih škola. dijelit ulaznice po školama po nekom sistemu. besplatna ulaznica za klinca uz koju roditelj može uć na stadion za 10 kn recimo. sad mi palo na pamet.
pa i roditelj koji je dinamovac ako nema 100-150 kn za 2 ulaznice na maksimir će odvest sina na tekmu zagreba za 10 kn.
zakonom velikih brojeva tu moraš skupit barem 1500-2000 ljudi na tekmi. barem. ili, platiš ulaznicu 20 kn i imaš uz nju piće na poluvremenu u zagrebačkim bijelima.
ili ova šema sa klincima. klinac dobije ulaznicu u školi, roditelj ju plača 10 kn, onda uz doplatu od 20 kn može dobit i navijačku majicu za klinca (imam tiskaru, neka jeftina dječja navijačka majica sa jednobojim tiskom se na neku količinu može napraviti za 12-15kn). klinac bu tu majicu nosio i okolo. opet reklama.
nebitno, bilo kaj, moraš animirat ljude.
ako uz te stvari još pokreneš nekakav lokalni marketing mislim da vremenom moraš dobit rezultate.
e, onda kad kroz godinu ili dvije dobiješ nekakvu "masu" koja želi gledati tvoje utakmice staviš simboličnu cijenu od 20 ili 30 kn.
pa kad imaš i više gledatelja si, u krajnjoj liniji, i zanimljiviji sponzorima. pa, ako ništa drugo, tu možeš "naplatit" tu razliku kaj daješ jako jeftine ulaznice.
eto, to je moje razmišljanje. ne kužim kak su naši vodeći ljudi po klubovima tak inertni po tom pitanju, ko da im paše da nema nikog na stadionu...