Hvataš se za tehnikalije a potpuno ignoriraš poantu.
U svijetu se trenutno vodi tzv "streaming war" gdje mnoge kompanije pokušavaju uzeti svoj dio tog tržišta i u tome se sve više ulaže u sport. Ovo moje nisu bili primjeri kompanija poput EM nego čistog rizika i principa po kojima se trenutno kupuju i stvaraju razni sadržaji a kompanije niću ko gljive poslije kiše. Svima njima je cilje sakupiti čim više sadržaja kojeg onda preprodaju velikima.
EM nije usporediv s Amazonom jednako koliko pola milijarde dolara za jednu sezonu serije od 10 epizoda nije usporedivo sa 10 milijuna eura za jednu sezonu sportskog natjecanja. Opet, bila je poanta da takvi rizici nisu nešto ni čudno ni novo a Prime Video (amazonov streaming) u streaming svijetu je donedavno bio praktički ništa. Ko i uostalom bilo tko osim Netflixa i HBOa.
Ajmo to izračunat - 10 epizoda oko sat vremena znači 10 sati za 500mil dolara. To je otprilike 50mil dolara po satu sadržaja koji stavljaš u ponudu.
36 kola x 5 utakmica x 2 sata po utakmici za 10mil eura. to je 360 sati sadržaja za otprilike 28 tisuća eura po satu sadržaja. Samo za ligu. Znači 56 tisuća eura po utakmici za prava međunarodne distibucije.
Već u početku, za ex-yu regiju prava možeš prodati Areni ili SK-u za vjerojatno 2 milijuna, tu si već vratio 20%. Ostalo trebaš vratiti prodajom streaming servisima, sportskim kanalima, itd. Koji svi trenutno suhim zlatom plaćaju svaku minutu sadržaja kojeg se mogu dočepati. Ako želiš vratiti novce, trebaš naći 8 takvih koji bi plaćali otprilike milijun po sezonu kaj bi otprilike bilo 5 600 eura po utakmici. Većini takvih je to gotovo pa no-risk posao.
U nekim zemljama za 30 sekundi reklama možeš zaraditi i do 100 000 eura. Kod nas u terminima utakmica, 30 sekudi reklame košta između 1000 i 2500 eura. Prije utakmice ti je oko 5 minuta reklama, na poluvremenu 10, to je 15 minuta reklama iliti 30 takvih blokova. Potencijalna zarada između 30 i 75 tisuća eura. U Hrvatskoj.
Naravno ovo je sve bez novaca koje možeš dobiti od generalnog i drugih manjih sponzora lige ali ni ne uključuje troškove produkcije.
Uostalom ,naravno da je neka nova tvrtka koja se tek probija morala platiti višestruko više u odnosu na jednu arenu ili SK baš zato jer je posao s njima rizik. High risk, high reward deal. Zašto bi odabrao nekoga toliko riskantnog ako ti nudi svega nešto malo više u odnosu na nekog pouzdanog.
Pa jbt, cijeli vaš klub vam trenutno vodi osoba po tom principu (Lukša) dok onog koji vam je vodio sa low risk, low reward pljujete svakodnevno (Brbić). Bitno da nije dovoljno dobro vodio Hajduk ali je zato po istom principu poslovanja dovoljno dobar bio njegov prijedlog za tv prava.
Jbg, riskiralo se i ako propadne, nije prošlo. Uvijek će se stići dogovorit manji ugovor s nekim domaćim distributerom i to je to.
It's my estimation that every man that ever got a statue made of him was one kind of sommbitch or another.