ZAGREB
- Nakon jučerašnjeg potpisa bogatog sponzorskog ugovora s Croatia
osiguranjem Dinamov nacrt proračuna od 80 milijuna kuna godišnje čini
se sve realnijim. Dinamov predsjednik kaže:
- Naša je želja tih
80 milijuna kuna, s takvim proračunom mi imamo pravo razmišljati o
dugoročnijem ostanku u Europi. Ugovori poput ovog s Croatia osiguranjem
posebno su vrijedni; rekao bih da imaju značaj bankarskih mjenica s
obzirom da traju tri godine. Dolazite u poziciju da posjedujete ugovor
s kompanijom koja je “netko i nešto” u novčarskom svijetu. Dinamo još
uvijek ne uživa neki veliki financijski komfor, ali s ovakvim ugovorima
puno toga rekompenziramo - tvrdi Barišić.
Kakav je vaš današnji proračun?
- Kreće se negdje između 6 i 7 milijuna eura.
S koliko novca u toj masi sudjeluju najveći sponzori, CO i PBZ?
-
To je red veličine između 7 i 10 milijuna kuna godišnje. Siemens?
Njihova je dotacija vrijedna oko 1,200.000 kuna, ali svi su nam
sponzori jednako važni i ne bih nikoga posebno isticao. Nama su u
cijeloj priči od najveće važnosti ovakvi strateški partneri, jer bez
gospodarsko-sportske suradnje poput ove s CO, mi nemamo pravo računati
na duži boravak u Europi. Drago mi je da svi toga polako postajemo
svjesni.
Najveći je mecena ipak grad Zagreb koji vam daje 20 milijuna kuna godišnje?
-
Grad je najveći sponzor već zbog same činjenice da podmiruje troškove
stadiona jer je vlasnik objekta. Do 1. svibnja napokon će biti gotov
projekt za izgradnju stadiona i to je apsolutna nužnost, da Zagreb kao
metropola dobije jedan nacionalni stadion, čime će Dinamo istodobno
dobiti svoj domicil i riješiti pitanje komfora na tribinama.
Gdje ćete u međuvremenu nastupati?
-
O tome se još razmišlja. Postoji ideja da se osposobi Hitrec-Kacian
kako bismo na tom terenu igrali domaće utakmice. Rješenje za
međunarodne ispite vjerojatno je Varaždin, premda još nismo definitivno
odlučili. To je ipak “dvadeset minuta od Maksimira”...
Vratimo se na trenutak proračunu. Kako ga komponirate, koliko vam donose sponzori, koliko prihodi od ulaznica i od televizije?
-
U klubovima koji su svake godine prisutni u europskim natjecanjima
prihodi od prodaje ulaznica dosežu 25 posto proračuna. O novcu od
prodaje TV-prava bolje da ne govorim. Nedavno sam gledao dvoboj između
Borussije Moenchengladbach i Bayerna, prodano je 54.700 ulaznica, a
prihod je bio 2,5 milijuna eura. Mi smo daleko od toga, ali možemo se
polako približavati. Bit ću zadovoljan ako dođemo do toga da nam novac
od ulaznica i TV-prava popuni par posto godišnjeg proračuna. Koliko?
Neka čine 10 posto budžeta i bit ću prezadovoljan...
Koliko je marketinškom “bumu” pomogao rezultatski preporod pod vodstvom Josipa Kužea?
-
Danas apsolutno postoji očekivanje među svim našim partnerima da bismo
napokon mogli napraviti taj europski iskorak. Očito je da su oni u
ovakvom Dinamu prepoznali dobar proizvod.
Dinamo i CO partneri tri godine
Dinamo
i Croatia osiguranje u srijedu su službeno “razmijenili prstenje”, a
taj gospodarsko-sportski brak, vrijedan deset milijuna kuna po sezoni,
trajat će najmanje tri godine.
Predsjednik Upravo CO-a, Hrvoje
Vojković, podsjetio je da suradnja dva “branda” datira od 1997. godine,
ali nikad nije bila ovako financijski izdašna.
- Kao Zagrepčanin
i dinamovac, ponosan sam na ovaj ugovor. CO od Dinama očekuje da na
najbolji način brani hrvatske boje na europskim natjecanjima.
Nogometnim žargonom, neka Dinamo napokon prezimi u Europi - rekao je
Vojković.
Među “kumovima” našli su se zagrebački gradonačelnik Milan Bandić te predsjednik Nadzornog odbora CO-a, Ivan Šuker.
Stigli papiri za Juniora
Početkom tjedna stigli su svi potrebni dokumenti za registraciju
Juniora, petog maksimirskog Brazilca, i više nema prepreka za njegov
službeni debi. S dva pogotka i dvije asistencije Junior je u utorak bio
najbolji pojedinac test-utakmice s HAŠK-om (10-1), neke njegove poteze
novinarski je žiri ocijenio virtuoznima, ali Josip Kuže se zasad ne
želi izjasniti hoće li se Junior u subotu predstaviti maksimirskoj
publici u utakmici s Kamen Ingradom.