ajd da i ja kažem nešto na tu temu, ipak nešto znam o toj problematici, projektiranju i planiranju.
pusta maštarija, jer će se takvo što dogoditi nikada!
lokacija maksimir ima prednosti i mana, kao i svaka, ali mislim da ipak ima više predosti!
rijetko koja lokacija u gradu je tako umrežena javnim gradskim prijevozom, doslovno svi oblici prolaze tamo.
željeznička stanica, koja povezuje grad na liniji po kojoj se i prostire, tramvajske linije na sjeveru i jugu (čak i okretište), autobusne linije kojima je na jugu također okretište, na jugu nije loša ni cestovna povezanost. problem je sjeverna strana, gdje se nakon svakog većeg događaja mora prekidati promet. ovo su moji prijedlozi za opciju gdje bi stadion ostao na lokaciji maksimir, sa nekoliko popratnih intervencija koje bi imale pozitivan utjecan na urbanost i kvalitetu javnog prostora na tom području.
- srušiti sadašnji stadion, ukinuti sve pomoćne terene, popratne objekte, poligon za autoškolu, vašar na borongaju i tako dobiti veliku slobodnu površinu. dinamo nek kupi zemljište i napravi si kamp sa par terena za treniranje i omladinsku školu, ne bi da na samo 10km od maksimira ne postoje područja sa jeftinim i neiskorištenim zemljištem.
- maksimirsku cestu 100m zapadnije i 50 m istočnije od stadiona spustiti pod zemlju, na taj način dobio bi se plato ispred stadiona, koji bi spajao park šumu maksimir i stadion, ne bi se morao prekidati promet, a građani bi dobili novu veliku javnu površinu, šetnicu i niz drugih javno korisnih mogućnosti.
- izgraditi novi stadion, smješten nešto južnije od sadašnjeg stadiona, ništa spektakularno, ništa pretjerano skupo, ali funkcionalno i uredno, sa natkrivenim tribinama i osrednjim kapacitetom. ne bi bila loša ni opcija sa gradnjom stadiona od 15-20 000 mjesta i ostavljenom mogućnošću za jednostavnu i brzu nadogradnju na cca duplo veći kapacitet.
- na slobodnom prostoru oko stadiona formirati adekvatna parkirna mjesta (koja bi se koristila uvijek), a ostatak iskoristiti za druge opcije. također, za vrijeme utakmica pojačavati javni gradski prijevoz, sa većom količinom (starih) tramvaja.
[uredio db - 23. svibnja 2015. u 10:05]