Bobby Fischer je napisao/la:
Može li netko tko se razumije dobro u ovaj sport objasniti nama laicima kako to funkcionira sa "glavnim" vozačem u ekipi i vodonošama, odnosno kako mali u ekipi pomažu lideru?
Vidi cijeli citat
nije da se baš previše razumijem, al ajde da pokušam objasnit...
svaka ekipa ima hijerarhiju, točno se zna tko je 1. a tko 5. vozač u momčadi...u skladu s tim, dijele se i zadaci! netko je doslovno vodonoša (odlazi do team auta i uzima vodu za cijelu ekipu), netko je "climbing domestique" (čovjek koji vuče lidera, tj. udara tempo na brdu), netko je zadužen za držanje tempa na ravnom, netko je "lead out" čovjek (koji pomaže sprinteru da što bolje i brže uđe u završni juriš), netko je čovjek za bijegove, itd.
raspored poslova se najbolje vidi kod vodeče momčadi, tj. momčadi koja ima lidera utrke...ta momčad mora braniti sve napade, diktirati tempo, držati utrku pod kontrolom...uglavnom, oni daju sve od sebe da do određene točke "odvuku" svog tim lidera, bez da on potroši previše energije (vjerojatno ti je jasno da prvi u koloni troši duplo više snage nego treći)
"pomagaći" ne razmišljaju o svom plasmanu, niti o čuvanju i raspoređivanju energije...udaraju tempo dok mogu, a onda jednostavno - nestanu...pa dođe slijedeći na red! nije bitno dal na kraju imaju 5 ili 55 minuta zaostatka, njihova kvaliteta se vidi u tome koliko su pomogli vođi tima u osvajanju naslova! od tog zadatka mogu eventualno biti izuzeti izraziti sprinter (ako ga imaš u momčadi) i možda još neki rider koji je izrazito jak i može u top 10 (ali i on će pomoći lideru kad zagusti)
ne treba ni napominjati da kolege iz momčadi neće napadati svog lidera, niti će raditi išta što mu može otežati situaciju (npr. ako odu u bijeg, a tamo ima potencijalno opasnih ridera, neće oni pomagati u tempu)! naravno, sve to pada u vodu ako u istoj momčadi voze Contador i Armstrong