Organizator
se odlučio vratiti korijenima Dakra i utrku ponovno pretvoriti u ispit
navigacije, izdržljivosti i brzine. Za ovu je sezonu brzina motora
ograničena na 150 kilometara na sat, GPS sustavom moguće se koristiti
samo tri kilometra u radijusu
ZAGREB
- Prošlogodišnji Dakar bio je prijeloman. Pogibija Fabrizija Meonija i
Richarda Saincta natjerala je organizatore najtežega svjetskog relija
da modificiraju pravila jer Dakar je postao utrka bogatih tvorničkih
momčadi, sprint Mitsubishija, Volkswagena i Nissana duž afričkih
pustinja, daleko od ideje s kojom je voženo prvo izdanje još daleke
1979. godine.
Promjena pravila bila je nužna. Organizator se
odlučio vratiti korijenima Dakra i utrku ponovno pretvoriti u ispit
navigacije, izdržljivosti i brzine. Za ovu je sezonu brzina motora
ograničena na 150 kilometara na sat, GPS sustavom moguće se koristiti
samo tri kilometra u radijusu check pointa i natjecatelji će se ponovno
morati orijentirati prema kartama. Opet je promijenjen i grad iz kojeg
se starta. Prošlogodišnju Barcelonu zamijenio je Lisabon, po načelu
“tko plati više, tamo će biti start”.
Start je u Lisabonu
Karavana
iz Europe kreće na Staru godinu brzinskim ispitom u okolici Lisabona
kako bi se odredio startni poredak. Nakon prolaska kroz Španjolsku i
ulaska u Afriku počinje pravi Dakar. Kao i svake godine, natjecatelji
smatraju da je ključ pobjede Mauritanija, “klasik” Dakra, na čijim se
etapama kroz goleme pustinjske dine dogodi najviše odustajanja.
-
Mauritanija je specifična zbog terena. Sve dine su gotovo iste, pa je
teško orijentirati se, a i kad se popneš, ne znaš što te čeka s druge
strane - objasnio je hrvatski vozač Zvonimir Martinčević.
Favoriti
u konkurenciji automobila već su nekoliko godina isti. “Pustinjske
lisice” su Peterhansel (prošlogodišnji pobjednik), Masuoka, Jutta
Kleinschmidt, Luc Alphand. Od velikih zvijezda debitirat će Carlos
Sainz. Među njima će se i ove godine naći hrvatska posada Zvonimir
Martinčević i Marin Frčko. Pod nazivom Unique Cro Dakar Team, to im je
četvrti nastup na utrci. Voze Toyotu (br. 373) koja je, u odnosu na
prošlu godinu, modificirana i nadaju se da će završiti reli. Na Dakru
još vlada Coubertinov duh i pobjednici su svi koji stignu na cilj.
Jednom rijecju.....najteza utrka relija
<>
function printPage(url)
{
window.open(url, "Preview",'height=450,width=517,location=no,scrollbars=yes,m enubars=no,toolbars=no,resizable=no');
}
function sendLink(url, title, link)
{
url += "?title=" + escape(title) + "&url=" + escape(link);
window.open(url, "SendLink",'height=450,width=450,location=no,scrollbars=no,m enubars=no,toolbars=no,resizable=no');
}
<>
function printPage(url)
{
window.open(url, "Preview",'height=450,width=517,location=no,scrollbars=yes,m enubars=no,toolbars=no,resizable=no');
}
function sendLink(url, title, link)
{
url += "?title=" + escape(title) + "&url=" + escape(link);
window.open(url, "SendLink",'height=450,width=450,location=no,scrollbars=no,m enubars=no,toolbars=no,resizable=no');
}