E sad malo od jednog analitičara opet telemetrija i opis krugova
Ugl prevedeno je s talijanskog pa ima grešaka jbga
Konjica se vratila u Maranello - Ako smo već nakon slobodnog treninga govorili o “senzaciji” povratka Power Unita u obitelj Ferrari, danas je stigla potvrda koja je odbacila sumnje u slučaj. U usporedbi sa slobodnim vježbanjem, dva F1-75 pomaknula su svoj obradni centar za oko 150 o/min , ali su i dalje ostala s relativno niskim vrijednostima (11 026 o/min za Leclerc). To pokazuje da postoji važna komponenta zakretnog momenta koja dolazi izravno iz motora s unutarnjim izgaranjem, za razliku od proteklih nekoliko sezona u kojima se na neki način pokušavalo nadoknaditi nepredviđene poteškoće s korištenjem ERS-a. Iznenadni uspon Haasa i Alfa Romea jasan su dokaz tome, iako se čini da su oba tima odradila odličan posao bez obzira na pogonsku jedinicu. Zadržavamo pravo produbiti performanse različitih pogonskih jedinica daljnjim posvećenim analizama, ali Bottasove izjave također potvrđuju da je posao koji je Ferrari obavio na motoru kapitaliziran. U borbi s Red Bullom, međutim, Leclerc i Sainz trebaju konje . Čak i gledajući kvalifikacijske podatke, percepcija je RB18 koji i ove godine donosi aerodinamičku učinkovitost kao jednu od najboljih strijela u svom luku.
Očigledno je zapravo da u završnom dijelu svih ravnih brzina lakše raste za Verstappena, koji uvijek nađe neku malo bolju polaznu točku kao najveću brzinu. Opća krivulja ubrzanja, međutim, vidi prednost za Leclerc u rasponu između 220 i 270 km/h, gdje Ferrari Power Unit očito uspijeva imati posebno učinkovitu ukupnu isporuku .
Ali ne samo snaga – F1-75 se odmah pokazao kao potpun i brz automobil , a novootkrivena korelacija između simulacija i staza znači da se rad tima na postavljanju pokazao iznimno plodnim. Pogledajte samo što se događa u kompleksu krivulja 5-6 i 7 , gdje je do jučer Leclerc ostavljao gotovo 10 km/h Verstappena i gdje se crvenokosi činilo da se pomalo muči u upravljanju bočnim prijenosima opterećenja pri velikoj brzini . Kao što je vidljivo iz grafikona, u kvalifikacijama je Leclerc taj koji tranzitira brzinom od 7 km/h većom od Verstappena, a zatim prođe bolju udaljenost do točke kočenja u zavoju 8. Prolaz kojivrijedi 80 tisućinki u korist Monegaska. I to također možemo cijeniti u karti akceleratora .
U donjem dijelu grafikona vidimo zapravo gore spomenuti dio, s Verstappenom na lijevoj strani koji potpuno diže nogu od gasa (plavi dio) u krivulji 6 i prisiljen je parcijalizirati u krivulji 7 , za razliku od Leclerc koji podiže samo 50 % gasa u zavoju 6 i drži pritisnutim 100% u zavoju 7 , igrajući se kočnicom zajedno s gasom. Iz ovog grafikona, u gornjem dijelu, također vidimo kako je potvrđen rad usmjeren na poboljšanje upravljanja u zavojima F1-75, uz prikaz izlaza krivulje 4 gdje je posebno vidljivo kako Leclerc može ići na gas prijesvog suparnika svjetskog prvaka. Sve je to moguće zahvaljujući učinkovitom i točnom radu tima koji je uspio poboljšati performanse automobila u kritičnim točkama, pronalazeći sesiju za sesijom idealnim kompromisom i za Leclerca i za njegovog suigrača. Zapravo, ne smijemo zaboraviti da je Carlos Sainz tijekom slobodnog treninga bio oko pola sekunde udaljen od svog suigrača, ali zahvaljujući sposobnosti razumijevanja i modulacije njegove vožnje od Španjolca i rada momčadi, Ferrarijev broj 55 bio je čak u pole position nakon prvog pokušaja u Q3.
Točke kočenja, ključna točka sezone 2022. - Očito, bez vještine vozača, pronalaženje performansi ne bi bilo moguće, a jedan od najzanimljivijih podataka ovog početka sezone je specifična težina faza kočenja u odnosu na vrijeme kruga. Do 2021. godine, iako temeljno, vozači su mogli napraviti relativnu razliku u kočenju , uz impresivnu učinkovitost kočenja automobila , što je smanjilo prostor na tako drastičan način da nije dopuštalo da se napravi osobito značajna razlika. Ove godine, zahvaljujući aerodinamičkim karakteristikama i težini novih strojeva, sve ukazuje na todogađa se suprotno , s varijacijama zazora koje su mnogo puta važnije pri kočenju nego u zavojima. Ovo je dobra vijest za publiku Formule 1, koja bi im trebala omogućiti da vide prave dvoboje između vozača, a vozačke vještine povećavaju njihovu važnost među čimbenicima koji utječu na performanse. S tim na umu i u prvim kvalifikacijama sezone imamo jasan primjer. Ako pogledamo prvi objavljeni grafikon, zapravo kod kočenja u zavoju 14 Leclerc počinje prvi kočiti, ali modulira pritisak na kočnicuda na optimalan način upravlja cjelokupnom fazom kočenja. Rezultat je F1-75 broj 16 koji donosi veću brzinu kroz faze ulaska i skretanja, a zatim uspijeva "zaustaviti" Verstappenov povratak u vuči zahvaljujući niskom zakretnom momentu i vrlo učinkovitom stražnjem dijelu. Čak 172 tisućinke vremena koje je prema našim izračunima dobio Leclerc, koji je zapravo pronašao da Poljak pravi razliku u ovoj dionici .
Obratite pažnju na tempo Red Bull utrke. Općenito, međutim, Verstappenov i Perezov Red Bull izgledao je kao izuzetno uravnotežen i aerodinamički dovršen automobil , a ponekad se čak činio superiornijim od Ferrarija . Stoga će biti protivnik kojeg je Leclerc i Sainz sve samo ne lako pobijediti na daljinu . Različite simulacije su zapravo uvijek pokazivale RB18 ne samo vrlo brzo , već i izuzetno poslušno na gumama, faktor za koji znamo da je odlučujući za duljinu Grand Prixa. Konačni rezultat stoga još nije napisan i interes za utrku može biti samo vrlo velik. Također se mora imati na umu da je staza Sakhir posebno ograničavajuća straga , s uzdužnom osom automobila koja je više napregnuta između nasilnog kočenja i brutalnih ponovnih pokretanja, za razliku od više tehničkih staza gdje duge krivine velikih brzina opterećuju bočnu os i fronta , zbog čega ostaje još puno toga za otkriti o vrijednostima na terenu prve dvije i svih ostalih momčadi. Općenito, međutim, napredak Ferrarija impresioniraupravo u ovoj vrsti osobina, prisutnih u Bahreinu između kraja drugog i početka trećeg sektora staze, uz konstantno i neumoljivo poboljšanje performansi koje je dovelo do toga da F1-75 bude praktički izjednačen s RB18 . Razmak između dvije vrhunske momčadi stoga se čini ograničenim i ograničenim, te vidimo osnovu za dobru borbu za vodstvo .