WRC

123
...
848586
...
979899
Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 2.149
19. kolovoza 2018. u 10:37

Prati li itko ovu sezonu? Totalna ludnica ovaj vikend u Njemačkoj, Tanak otpočetka na vrhu, ali iza njega ludnica. Najprije u subotu prvi pratitelj Ogier probio gumu i pao na sedmo mjesto. Vodeći u ukupnom poretku Neuville dosta spor, ali išao na sigurno i bio četvrti. Drugi i treći Latvala i Sordo jutros u prvom brzincu napravili katastrofalne greške i oboje ispali, Neuville ni kriv ni dužan na drugoj poziciji, a Ogier se unatoč jučerašnjoj grešci probio na četvrto. Tanak sigurnom vožnjom praktički osigurao pobjedu, drugu uzastopnu nakon Finske.

 

U ukupnom poretku sad definitivno imamo troboj, Tanak se približio Ogieru na drugom mjestu, ali Neuville je ipak odmaglio naprijed. Bez obzira na rezultat powerstage danas i njegove dodatne bodove, završnica sezone bit će totalno ludilo. 

markoli
markoli
Moderator
Pristupio: 08.08.2009.
Poruka: 17.221
19. kolovoza 2018. u 11:50

Navijam da se zaustavi francuska dominacija u WRC-u, makar to bio Valonac iz Belgije. Zanimljivo je da prva tri mjesta u ukupnom poretku drže vozači koji voze automobile različitih proizvođača (Ford, Hyundai, Toyota).

"A winner is someone who recognizes his God-given talents, works his tail off to develop them into skills, and uses these skills to accomplish his goals." - Larry Bird
Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 2.149
20. kolovoza 2018. u 11:19

Također, samo da nije Ogier, nije zaslužio novi naslov, a i WRC-u je nužno potrebno novo ime na vrhu. Šteta što je Tanak imao par kikseva dosad u prvenstvu inače je i on mogao bit kanidat za naslov, ovako se sve čini prekasno. Turska bi mogla konačno presudit ovu sezonu - novi reli, velika nepoznanica za svih u kojoj je baš sve moguće. Zadrži li Neuville tu ovakvu prednost, bit će to ključan korak ka naslovu jer su i Španjolska i Wales i Australija reli koje dobro pozna i puno ih je puta vozio

Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 2.149
15. rujna 2018. u 18:41

Koja ludnica u Turskoj! Novi reli pun nepoznanica, strašno spor i zahtijevan s ogromnim kamenjem na svakom koraku koje stalno i svakome prijeti izbacivanjem. Teško je i pobrojat što se sve izdogađalo, nakon dašanjeg dana otpali su najprije Neuville pa i Ogier, vodeći u ukupnom poretku. Skoro da nije bilo auta bez većih ili manjih problema, što od kamenja, što od mehaničkih problema i kasličnih ispadanja. Dan su preživjeli samo Tanak kao vodeći pa zatim redom Latvala, Paddon, Sunninen i Mikkelsen. Tanak je prvog dana bio užasan, spor i na desetom jestu, ali ga je sigurna vožnja danas dovela do neočekivanog vodstva koji bi sutra trebao lako obranit jer mu je jedini konkurent kolega iz momčadi Latvala koji će ga pustit naprijed. 

 

Ali stvarno ništa nije sigurno, iako je sutra tek nešto manje od 40 km, definitivno je sve moguće jer ovaj reli nije normalan. Pobijedi li, Tanak dolazi na drugo mjesto i puhat će za vratom vodećem Neuvilleu pa ćemo u zadnja tri relija imat pravi troboj za prvo mjesto. Ogieru i Neuvilleu sutra preostaje tek powerstage za osvajanje bodova, ali on ionako neće moć puno promijenit - Belgijac zadržava veliku prednost, ali sad glavni konkurent postaje Estonac koji ima priliku osvojit treći reli zaredom, a četvrti ove sezone.

 

Bit će luda završnica, ko ne prati, ne zna što propušta.

Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 2.149
18. rujna 2018. u 12:08

Tanak na kraju lagano odjurio do nove pobjede, a pravi dvoboj vidjeli smo u powerstageu gdje su se Neuville i Ogier "poklali" za dodatne bodove, Belgijac na kraju 1.7 brži i zaradio 5 bodova, Ogier drugi s 4, ali s jednim bodom za ukupni poredak (propustio ga momčadski kolega Evans, još jedan put) obojica su zaradila po 5. Zato je Tanak s 25 za ukupnu pobjedu i s 3 s powerstagea došao nadomak vodstva u ukupnom poretku.

 

Promjena je i u poretku momčadi, Toyota s prva dva mjesta u Turskoj preuzela vodstvo od Hyundaija dok je M-Sport potpuno propao na trećem. Citroen bez boda u Turskoj i s bezbroj pehova kroz cijelu sezonu je daleko zadnji. Otkad su otpustili Meekea, jedini pošten rezultat imali su u Finskoj gdje je Ostberg bio drugi. Glasine su da žele dovest Ogiera za sljedeću sezonu, ali ne vidim kako bi se on mogao odlučit za nastup u tako propaloj momčadi. A ako ga ne uspiju dovest, vjerojatno im u dogledno vrijeme ide ključ u bravu jer se ovako samo sramote.

 

 

Znači preostaju još tri relija, blatnjavi Wales, asfalt Katolonije i prašina Australije. Ukoliko želi ikakvu šansu za naslov, Ogier će morat pobijedit u Walesu, a tamo je vazda bio dobar. 

Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 2.149
07. listopada 2018. u 16:35

I ludilo se nastavlja, Wales je donio hrpu uzbuđenja i zapleta u već ionako ludoj i može se već slobodno reć, povijesnoj sezoni. Na kraju omraženi peterostruki prvak Ogier nosi pobjedu te se i već skoro izgubljene situacije vraća gotovo na sam vrh. A sve je počelo tako lijepo, u petak je Tanak potpuno pomeo konkurenciju za super uvjerljivo vodstvo, probleme se imali i Neuville i Ogier i sve se činilo da se Estončeva bajka nastavlja. I onda u subotu sredinom dana - totalni šok, motor ga je izdao zbog totalne gluposti (probijeni radijator) i više nije bilo povratka. Veliko razočaranje i za njega i za sve neutralne navijače jer čovjek je zaslužio borbu za naslov, a ovim ispadanjem najvjerojatnije je ostao bez nje. Slika Tanaka kako leži na podu i plače ostat će upamćena.

 

 

Poslije toga, Ogier je "poludio" i krenuo na sve ili ništa te se krajem dana probio na vrh, ali skoro u potpunom egalu s Fincem Latvalom. Velika borba Tanakovog momčadskog kolege i Ogiera nastavila se tijekom cijelog dana, a tijekom powerstage koji se iznimno nije vozio kao zadnji brzinac, Latvala je čak i preuzeo vrh. Međutim, tad Francuz pokazuje zašto je peterostruki prvak i ludom vožnjom u zadnja dva brzinca osigurava pobjedu. Dobar posao na kraju je napravio i Neuville koji je dogurao do petog mjesta što ga zadržava na +7 u odnosu na Ogiera. Tanak je na powerstageu bio drugi, ispred i Ogiera i Neuvillea te pokazao da je ovo bio njegov reli i da je bio najbrži. Ali u ovom ludom sportu, to ne znači nužno i pobjedu, u zadnje vrijeme pogotovo.

 

Drugim i trećim mjestom danas, Toyota je praktički osigurala konstruktorski naslov, ne vidim na koji način ga mogu izgubit jer Hyundai jednostavno nema ljude koji u zadnja dva relija mogu bit bolji od njihovog trojca. 

 

 

Dakle, ljestvica sad izgleda ovako, dva relija su do kraja, prvi već krajem listopada u Kataloniji na asfaltu, a onda i završnica u Australiji. Svim srcem navijam protiv Ogiera jer WRC-u jednostavno treba novo ime i novi prvak, ali poznavajući sreću, ali i znanje koje ima, vjerujem da će na kraju slavit. Neuville u zadnje vrijeme stvarno nije imao sreće i vrijeme je da mu se to negdje vrati, a Tanak će sigurno ići na sve ili ništa, a s obzirom da je Toyota ove sezone bez konkurencije najbrže auto, sve je moguće. 

 

Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 2.149
20. listopada 2018. u 19:44

I dok se reli svijet ubrzano priprema za sljedeći vikend i ludu završnicu sezone, dosta stvari je razjašnjeno za sljedeću sezonu. Objavljen je novi raspored koji je bogatiji za još jedan reli, onaj u Čileu koji će se održati u paketu sa susjednim argentinskim. Ostali su isti kao i ove sezone s nešto zbijenijim rasporedom, na kraju je visila jedino Korzika, ali zasad su preživjeli. Za dvije godine vjerojatno ulazi i Japan umjesto njih ili Sardinije dok o Hrvatskoj nema ni traga glasa mada su naši mediji svojedobno razglasili to ko sigurnu stvar.

 

Što se momčadskih postava tiče, još otprije su pod ugovorom bili samo Tanak u Toyoti i Mikkelsen u Hyundaiju. Svi ostali su bili slobodni, a dogodili su se i veliki transferi. Najvažniji je prelazak odnosno povratak Ogiera u Citroen gdje će postat prvi čovjek s naslovima u tri različite momčadi (da sruši bar jedan rekord kad Loeba stići neć. Treće mjesto je slobodno, pretpostavlja se da će ga dijeliti ili Ostberg i Al-Qassimi (emir iz Abu Dhabija koji je sponzor momčadi i redovito neuspješno odvozi par relija u sezoni), a možda i Loeb koji je završio svoju karijeru u Rallycrossu.

 

Hyundai je produžio s Neuvilleom i uz razočaravajućeg Mikkelsena, treće vozilo će najvjerojatnije ponovno dijelit Paddon i Sordo (specijalisti za šljunak odnosno asfalt). Toyota će uz Tanaka i Latvalu imat Krisa Meekea, sjevernoirskog veterana koji je sredinom sezone otpušten iz Citorena zbog velikog broja nesreća. Zbog svog beskompromisnog stila, Meeke lagano podsjeća na legendarnog McRaea te će ga bit užitak ponovno vidjet u WRC-u i to u najbržem autu.

 

Velika nepoznanica ostaje M-sport, jedina netvornička momčad koja izgleda da ostaje bez podrške Forda pa će novu sezonu provest u neizvjesnoj situaciji. Zasad pod ugovorom imaju jedino mladog Finca Sunninena, a za druga dva mjesta konkurira hrpa vozača, od Evansa do Paddona, Breena i Sorda. Tko god to bio, bit će to najlošija momčad u idućoj sezoni.

 

I još malo o reliju koji nas čeka idući vikend, jedini preostali "mix-surface" reli, Katalonija. Izmjenjivanje površina od prašnjave zemlje do klasičnog asfalta u kojem je priprema auta, ali i redoslijed na saru često odlučujuć. Kao da uzbudljiva borba za naslov nije sama po sebi dovoljna da uzbuđenje bude na vrhuncu, valja reć da će na njemu nastupit posljednja tri svjetska prvaka. Osim Ogiera i Loeba koji vozi treći reli sezone, nastupit će i legendarni Petter Solberg u starom Fordu. Dodajmo tome i jedinog ozbiljnog američkog relijaša Kena Blocka koji će nastupit po prvi put nakon čini mi se tri godine...

Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 2.149
28. listopada 2018. u 19:47

Završila i Katalonija, predzadnji reli. Naravno, opet je bilo ludo i uzbudljivo. Pobjedu pomalo i senzacionalno odnio veliki Seb Loeb, u možda i svojoj zadnjoj WRC utrci u karijeri. Iako mu je 45 godina i vozi ove godine daleko najlošiji Citroen, veliki Francuz na kraju odlazi s pobjedom. Zanimljivo je da je u prvom SS voženom ulicama Barcelone napravio ogromnu grešku završivši s čak 15 sekundi zaostatka, a i kroz cijeli petak je bio dosta spor i ništa nije dalo naslutit pobjedu. 

 

 

Ali kako ove sezone to obično biva, dogodila se hrpa nepredviđenih okolnosti i grešaka što vozačkih što tehničkih pa se tako u vodstvu izmijenila hrpa vozača. Tanak je u petak bio daleko najbrži, išao je na sve ili ništa ne bi li održao šanse za ukupnu pobjedu, ali je u subotu napravio grešku i izgubio vodstvo. Ni Ogier ni Neuville nisu briljirali, dapače, vodili su i Sordo i Latvala, a danas kratko i sam Ogier sve dok ga na kraju ipak nije prestigao Loeb. Ogier drugi, a Neuville četvrti, tik iza Evansa.

 

Time je Ogier preuzeo ukupno vodstvo s tri boda više od Belgijca. E sad, mnogi tvrde da je to lošije za Ogiera jer mu donosi raniji start u Australiji, a to je itekako otegotna okolnost jer je taj reli kao i svaki šljunčani osobito težak za startanje i u pravilu donosi lošije vrijeme za startera. Koliko će to utjecati na dvoboj za naslov, ostaje za vidjeti, ali izgledno je da će se borba voditi do zadnjeg dana, a nadajmo se i do zadnjeg brzinca. Tanak, iako je do greške bio najbrži i u Walesu i ovdje, ostaje bez naslova. Šteta, jer je bio definitivno najbrži i najbolji u drugom dijelu sezone. 

 

 

Na kraju će ipak uzbudljiva bit i borba za momčadski naslov. Nakon što se činilo da ga je Toyota praktički osigurala, jedan lošiji nastup ih je doveo da ih sad u Australiji mogu prestić i Hyundai i M-Sport. Tko se mogao nadat da će ove sezone borba bit ovako uzbudljiva na svim frontama, trostruka i momčadski i individualno. 

 

 

Moram spomenut i mladu senzaciju u WRC2, Kallea Rovanperu koji je briljirao pobijedivši u dva natjecanja zaredom nakon što je dominirao i juniorskim prvenstvom. Za čovjeka koji je tek prije par mjeseci dobio službenu vozačku dozvolu, ovo je fantazija od vožnje. Za godinu-dvije, WRC ima novu super zvijezdu, u to nema sumnje. Nitko u ovoj dobi nije pokazivao ovakav talent.

Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 2.149
14. studenog 2018. u 11:18

Pred nama je uzbudljiva završnica sezone, posljednji reli u kojeg i tri vozača i tri proizvođača ulaze s mogućnošću za pobjedu. Kada se govori o WRC-u i njegovom gubitku na popularnosti, obično se reče kako je natjecanje u zadnje vrijeme dosadno i predvidljivo što je stvarno i bila istina. Devet naslova Loeba pa pet Ogiera, dominacija Citroena pa VW-a. Ovo je tek treći put u zadnjih 14 godina da se u zadnjem reliju sezone odlučuje o pobjedniku - 2011. su se borili Loeb i Hirvonen, a 2003. čak četvorica (Solber, Burns, Sainz, Loeb).

 

U Australiju s tri boda prednosti ulazi Ogier u borbi za šesti naslov i ovo je prvi put da će se za naslov morati boriti doslovno do zanjeg metra. Neuville je odmah iza i nakon tri druga mjesta, definitivno će ići na sve ili ništa u borbi za naslov, a ovo je reli koji mu tradicionalno odgovara. Treći Tanak ima samo teoretske šanse, ukoliko prvi dvojac odustane i ostane bez bodova, a on pobjedi što je ravno čudu.

 

Po zadnjim prognozama trebalo bi bit malo kiše što bi moglo dovesti do velikih promjena u inače tradicionalno suhom i vrućem reliju. Otvaranje relija će prvog dana Ogieru dosta otežat posao, kao što to uvijek bude otvaraču, ali opet ništa lakše neće bit ni Neuvilleu koji ide odmah iza njega. Australija ne dopušta pogreške iz jednostavnog razloga što su brzinci dosta izolirani u šumama te okruženi drvećem koje u slučaju udara uništava auto. Kako je šuma visoka, problem je i vidljivost, sunce se probija kroz krošnje i ometa vozače, a tu je doslovno svaka sekunda važna. Puno je stvari koje mogu utjecat na krajnji rezultat i to stvari čini još uzbudljivijim.

 

Ovo bi mogao bit zadnji reli za neke vozače koji su još bez ugovora za iduću sezonu - prije svega je tu "domaći" Novozelanđanin Paddon kojem Hyundai još ne daje novi ugovor, a tko zna i hoće li uopće. Evans i Breen također imaju možda i zadnju priliku dokazat momčadima da ih se isplati potpisat, u suprotnom će sjedalo u WRC-u vjerojatno i zauvijek napustit.

Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 2.149
18. studenog 2018. u 18:14

I tako se spustio zastor na još jednu sezonu, definitivno najbolju u zadnjih dugo, dugo godina, bez obzira što je osvojio Ogier, šesti put zaredom i 15. put da se pravk zove Sebastien. Iako čovjeka ne podnosim, mora se priznat da je zaslužio naslov. Neuville se po tko zna koji put pokazao kikserom, premda je vodio skoro cijelo prvenstvo, imao i preko 20 bodova prednosti - sve je prosuo i u cijeloj drugoj polovici sezone nije odradio reli bez većih ili manjih grešaka, a nema ni nijednu pobjedu.

 

Ogier je bio konzistentan iako je vozio lošiji auto od konkurenata Neuvillea i Tanaka, osvajao je bodove i uz pomoć momčadskih koleg akoji su mu se izmicali te je najmanje griješio kad je bilo najvažnije (zadnja tri relija sezone). Pokazao je pobjednički mentalitet i treba mu čestitat makar nije dobro za sport da nema novog prvaka.

 

Tanak je pokazao da je budući prvak, bio je u borbi za vrh praktički do samog kraja i da nije nekih sitnih grešaka i auta koji nije uvijek bio pouzdan, mogao je već sad do naslova. U novu sezonu sigurno ulazi ko favorit i siguran sam da će bit još bolji nego prije.

 

Ukratko o Australiji - bilo je svega i borba se vodila praktički do zadnjeg brzinca. Borba za ukupnu pobjedu na kraju je nekako bila u drugom planu jer su sve oči bile uprte u Ogiera i Neuvillea koji su zbog loše startne pozicije očekivano bili na dnu poretka. Neuville je već prvog dana napravio grešku koja ga je stavila preko minutu iza Ogiera te ga je zapravo ganjao cijeli reli. Na vrh je drugog dana zasjeo Tanak koji je bio odličan te je samo čekao izlijetanje druge dvojice što mu je jedino moglo donijet naslov. Neuville se pred zadnji dan dogurao samo dva mjesta iza Ogiera (8. prema 6.), ali nije uspio.

 

Kiša na zadnja dva brzinca svima je otežala posao, a i Neuville je krenuo na sve ili ništa i dobio - ništa. Izletio je i ostao bez plasmana, a nedugo zatim isto se dogodilo i Tanaku. Ogier je imao siguran put do pobjede te je na kraju završio peti. Pobjedu, prvu u sezoni, na kraju je dočekao Latvala koji tako lošu sezonu završava na pravi način, zadržao je tako niz od čak 2008. jer je u svakoj sezoni otad pobijedio u barem jednom reliju. Drugi je na kraju Paddon koji je sa dva podija u zadnja dva relija vjerojatno osigurao novi ugovor u Hyundaiju. Ostberg također ostvario drugi podij sezone te dao misliti čelnicima Citroena, hoće li mu dat ugovor za nekoliko relija u novoj sezoni.

 

 

Na kraju poredak izglada izvjestan, ali ni Tanak ni Neuville nisu osvojili boda u Australiji, a bili su igri praktički do kraja. Od ostalih je tu bilo svašta, od velikih razočaranja (Mikkelsen, Evans, Breen) pa do solidnih sezona za Lappija i Paddona/Sorda. Latvala na kraju izvukao sezonu na zadnjih par relija, ali sve ostalo je bilo za zaborav. Neki su si definitivno kompromitirali budućnost u WRC-u, prije svega Evans i Breen pa i Ostberg koji će teško dobit novi ugovor igdje.

 

 

Momčadski, Toyota potvrdila što je bilo jasno već odavno, najjača su momčad i zasluženo osvajaju naslov u drugoj sezoni po povratku u WRC. Isti scenarij vidim i dogodine, Lappija mijenja Meeke, imaju najbolji auto, fenomenalnog Tanaka, iskustvo Latvale i Meekea kao čovjeka koji može pobjeđivat u relijima, a nominalno je treći vozač. Citroen s Ogierom i Lappijem sigurno će bit jači dogodine, a Hyundai će s vjerojatno istim sastavom ko lani ponovno bit u borbi za vrh. M-sport bez Ogiera i s manjim novcwm od Forda ide na dno poretka, tu nema sumnje. Dok budu tražili novog proizvođača, imat će razvojnu sezonu u kojoj će sa Sunninenom i još dvoje nepoznatih vozača pokušati izvući maksimum.

 

Šteta što WRC više ne prati toliko ljudi ko prije, ali to se itekako mijenja jer sport zadnjih godina raste i budućnost mu je svjetla. Iza nas je feonemalna sezona, iduća će po svemu sudeći biti još bolja i uzbudljivija, praćenje je iznimno olakšano i poboljšano, širi se na nova tržišta, više je para u igri. WRC pratim već dugo godina i stvarno je velika razlika u odnosu na Loeb eru gdje se izgubilo najviše fanova, na praktički svim poljima. Već jedva čekam novu sezonu i apsolutni klasik u Monte Carlu, osobno mi najdraži reli. Nadam se da će mi se netko i od aktivnih i pasivnh forumaša priključit.

[uredio Blizunj - 18. studenog 2018. u 18:16]
123
...
848586
...
979899