WRC

123
...
858687
...
979899
Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 2.149
13. prosinca 2018. u 18:45

Malo novosti iz međusezone, najvažnija potvrđena danas - Sebasten Loeb će i naredne sezone bit dio WRC-a, ali po prvi put u karijeri to neće bit Citroen već Hyundai. Nakon što je prije cca mjesec dana pobijedio u Kataloniji i nakon što mu je propala momčad u Rallycrossu, Loeb je odlučio da želi i dalje vozit u WRC-u. Kako je Citoren u međuvremenu ostao bez najvećeg sponzora (Abu Dhabi), odustali su od trećeg auta pa je Loeb tako po prvi put morao tražit novog poslodavca.

 

Toyota je već potvrdila tri vozača, M-sport je u velikim financijskim problemima pa je jedino logično rješenje bio Hyundai koji je za njega očito čuvao mjesto. Prva dva auta već su otprije za punu sezonu rezervirana za Neuvillea i Mikkelsena, a treće će tako dijeliti Loeb i Sordo u omjeru 6 vs 8. Kako Loeb naravno bira koje će relije voziti, tako je već zakapario prva dva u novoj sezoni, klasike u Monte Carlu i Švedskoj. Loeb voli asfalt, a Sordu su oni specijalnost tako da je Španjolac tako u nezavidnoj situaciji. Ipak, najveći gubitnik je ipak Paddon koji unatoč solidnoj sezoni vjerojatno ostaje bez WRC sjedala. Govori se o četvrtom autu za njega, ali sumnjam da će Hyundai bit baš tako rastrošan.

 

Citroen je dakle odustao od trećeg vozila dok M-sport možda odustaje i od nastupa u WRC-u. Financijski problemi nakon parcijalnog odlaska Forda su veliki i GM Malcolm Wilson će se morat potrudit pronać načine financiranja za nastup na ovoj razini. Nedavno su predstavili novu R5 Fiestu za WRC2 pa će se zasad možda posvetit tome. Ipak, glavni cilj im je WRC pa je za očekivati da će tu nastupiti također s dva auta - Sunninen je već potvrđen, a za drugo će mjesto vjerojatno netko platit, a izbor je ogroman (Osberg, Breen, Paddon, Wilson, Tidemand i još neki iz WRC2).

 

Uglavnom, sada je dosta toga jasnije, ali nije dobro da se ovako gube sjedala, samo 4 momčadi s vjerojatno 10 vozača, nikad manje privatnika, preskup sport za mnoge, ali to je cijena nikad boljih auta i uzbudljivijeg i zanimljivijeg natjecanja. Kako god bilo, sezona bi opet morala bit fantastična.

Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 2.149
15. siječnja 2019. u 17:32

Ako netko ne prati portal, evo uvoda u novu sezonu u mojem autorstvu. Sezona starta 24. siječnja relijem Monte Carlo, kod nas prijenos kao i lani na Areni, obično dva brzinca plus jednosatni sažetak na koncu svakog relija.

 

https://sportnet.rtl.hr/vijesti/519531/automoto-wrc/brojne-promjene-u-novoj-wrc-sezoni-dolazak-u-hrvatsku-zasad-nije-realan/

 

https://sportnet.rtl.hr/vijesti/519568/automoto-wrc/toyota-i-hyundai-u-borbi-za-momcadski-naslov-vise-kandidata-za-pojedinacnu-titulu/

markoli
markoli
Moderator
Pristupio: 08.08.2009.
Poruka: 17.221
15. siječnja 2019. u 18:03

Prati se naravno. Odlični tekstovi! 60

"A winner is someone who recognizes his God-given talents, works his tail off to develop them into skills, and uses these skills to accomplish his goals." - Larry Bird
Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 2.149
28. siječnja 2019. u 12:58

Završen je Monte Carlo, po očekivanjima vrlo uzbudljiv do same završnice. Ove godine vrijeme je bilo dosta suho, neke dionice su bile čisti asfalt, a na mnogima je bilo i dosta leda i snijega pa je krucijalan faktor bio odabir guma. Kako su mnogi zbog zaostatak uslijed lošeg odabira išli "flat out", već prvog dana je bilo izlijetanja pa je na kraju reli završilo samo 6 WRC vozača. Otpadali su redom Sunninen, Lappi, Tidemand, Mikkelsen i Evans - sva tri Forda što je rezultat za zaborav ionako najlošije momčadi u prvenstvu. Mikkelsen nakon dva dana bio treći, ali onda glupa greška u subotu i još jedan jako razočaravajuć rezultat.

 

Na vrhu je trajala prava trka između velikih rivala Ogiera i Neuvillea, Tanak je kao vodeći otpao zbog probušene gume u petak (na kraju se brzom vožnjom i greškama drugih probio do trećeg mjesta). Na kraju se sve svelo na power stage i zadnju utrku te šestu uzastopnu pobjedu u Monte Carlu odnosi Ogier sa samo 2,2 sekunde prednosti. Odlična najava za ostatak sezone, obojica su pokazala veliku brzinu i iskustvo, a Neuville je samo zahvaljujući jednoj maloj greški u petak (krivo skrenuo i izgubio cca 15 sekundi) izgubio pobjedu. Zadovoljan može bit i Tanak koji je opet pokazao da je super brz, ali je zbog previše rizika na kraćenju zavoja ostao bez gume i mogućnosti za pobjedu. I njemu je ovo dobra škola za ostatak sezone.

 

Loeb uz dosta mučenja s prilagodbom na Hyundai na kraju dobar četvrti, Latvala uz dosta grešaka ipak peti, a Meeke uz dvije probušene gume, ali i pobjedu u power stageu na kraju šesti. Ostale bodove pokupila ekipa iz WRC2. 

 

 

Trominutni sažetak na - 

Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 2.149
20. veljače 2019. u 17:53

S malim zakašnjenjem, evo i pregleda drugog relija sezone, još jednog apsolutnog klasika - Švedske. Jedini pravi snježni reli sezone vozi se u šumama istočne Švedske, dijelom i Norveške, a osim snježnog krajolika karakteriziraju ga iznimno brze i uske dionice koje zbog snježnih bankina ne osavljaju prostora za greške. Važan je i faktor vremenskih prilika jer ako nema leda, onda se stvara bljuzgavica i voda što "stud" gume s čavlima čini potpuno neefikasnim. Ove sezone uvjeti su bili promjenjivi, bilo je idealnih dionica s ledom, ali i onih potpuno suhih sa šljunkom pa je sve to utjecalo na plasmane.

 

 

Opet smo svjedočili uzbudljivom reliju od samog početka, šokantno vodstvo nakon prvog dana pripalo je Suninenu, ali mladi Finac nije izdržao pritisak pa je u subotu otpao. Subota je bila kobna i za Ogiera koji je zapeo u snijegu, ali je imao nesreću da u blizini nije bilo gledatelja da ga izvuču pa je i on morao odustati. U subotu je vodstvo preuzeo Tanak i više ga nije ispustio do samog kraja. Prava borba vodila se za drugo mjesto na kojem je nakon dugo vremena bio Mikkelsen, ali je očekivano morao popustiti pred naletima Lappija i Neuvillea koji su na kraju ostali drugi i treći. Lappi je imao nevjerojatnu srećukada je udaio u snijeg, prevrnuo se, ali i ostao na stazi i odmah nastavio dalje - drugi su otpadali zbog puno manjih grešaka, ali to je reli. Od ostalih je dobar posao napravio i Evans na 5. mjestu dok su Meeke i Loeb ipak malo razočarali baš kao i Tidemand koji ni u drugom reliju sezone nije pokazao da zaslužuje više nastupa, zasad ni nema potvrđenih nastupa za ovu sezonu.

 

Vrijedi spomenut da je vjerojatno i posljednji put u karijeri nastupio i legendarni Markus Gronholm, rekorder Švedske po broju pobjeda. Poklonio si je nastup za 50. rođendan, ali osim užitka vožnje novog WRC auta, nije se imao čime pohvaliti jer je imao nekoliko izlijetanja i nije se baš snašao.

 

 

Tanak je apsolutnu dominaciju potvrdio i u power stageu gdje je uzeo prvo mjesto što mu je dovoljno za prvo mjesto i veliku prednost u ukupnom poretku, po prvi put u karijeri, a zasigurno ne i zadnji. To mu donosi i problem otvaranja relija i čišćenja staze što je osobiti problem na šljunku kakav za dva tjedna slijedi u Meksiku. Već sve miriše na ponovni troboj u borbi za vrh.

 

Meksiko je prvi neeuropski reli u kalendaru, ali i prvi na šljunku. Osim stvarno jedinstvenog polupustinjskog pejzaža u Guanajatu, Meksiko donosi i jedinstvene uvjete - zbog ogromnih temperatura i velike visine te smanjene količine kisika, motori otežano rade i često znaju zakuhat - prošlih sezona je to osobit problem bio za Toyotu. Uz sve to, velik broj brzinaca ide uzbrdo, i to ne blago nego često i vrlo strmo. 

 

Moram još spomenut i prijenos na Areni gdje smo na prijenosu power stagea imali priliku čuti stručnog sukomentatora, koga drugog nego Jurja Šeblja, puno korisnih informacija i nadam se da nije i zadnji put. 

 

[uredio Blizunj - 20. veljače 2019. u 17:54]
markoli
markoli
Moderator
Pristupio: 08.08.2009.
Poruka: 17.221
20. veljače 2019. u 19:43

Ako se po jutro dan poznaje čeka nas zanimljiva sezona. Nadam se da će netko skinuti Ogiera, već je dosadilo gledati Francuze na vrhu toliko godina.

"A winner is someone who recognizes his God-given talents, works his tail off to develop them into skills, and uses these skills to accomplish his goals." - Larry Bird
Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 2.149
11. ožujka 2019. u 20:45

Iako mi ne izgleda da puno ljudi prati, ali svejedno nastavljam s updateom 4

 

Iza nas je Meksiko, treći reli sezone i prvi na šljunku. Bio je to nakon dug vremena jedan dosadan i izvjestan reli u kojem su najzanimljivije stvari zapravo bile vezane uz lošu organizaciju. Najprije, reli smješten između Švedske i Francuske tradicionalno ima vrlo slab interes kod vozača pa je uz posade WRC-a (samo njih 10) nastupilo još samo nekoliko vozača u dvici, uglavnom Meksikanaca. Uz sve to, već prvog dana su odustali Suninen, Sordo, Mikkelsen i Latvala pa je broj vozača u nastavku natjecanja bio baš mizeran. Kako su skoro svi vozači imali problema zbog izrazito grube podloge, onda su se stvorile i velike razlike u vremenima pa je to natjecanje učinilo još nezanimljivijim.

 

Već je prvog dana Ogier preuzeo vodstvo kojeg je sigurno održavao do kraja. Jedina prava borba bila je ona za drugo mjesto, dugo ga je držao Evans, ali ga je na kraju ipak prestigao Tanak. Neuville četvrti jer nije radio puno grešaka, a Meeke unatoč mnoštvu problema ipak peti, ali i sa 4 boda na PS, 0.1 sporije od Ogiera koji je tako osvojio maksimalnih 30 bodova. 

 

 

Spomenuo sam lošu organizaciju - otkazivanje prvg brzinca zbog vrlo loše napravljenog umjetnog skoka na gradskoj ulici, zaključana vrata preko ceste usred brzinca (opet nastradao nesretni Mikkelsen, "crvena zastava" i prekidanje brzinca nakon ispadanja Lappija čime je Ogieru spašeno oko pola minute jer mu je poništeno loše vrijeme kad mu je pukla guma). Pale su i teške optužbe između vozača i momčadi što je sam dodano raspirilo već usijanu amosferu u borbi za vrh. 

 

 

Tanak nije uzeo ni boda u PS pa je razlika pred Ogierom samo 5 bodova, a samo 10 manje ima i Neuville što je znak da se borba od lani nastavila i u novoj sezoni, samo s malo drugačije podijeljenim kartama. Tanak sada predvodi povorku što mu nosi i posao čišćenja staze (prvi starta), a u toj ulozi se u Meksiku dobro snašao osvojivši 2. mjesto. To pokazuje zrelost koju je postigao jer nije bezveze jurcao i riskirao, osvajanje bodova puno je značajnije od samih pobjeda, pogotovo na reliju poput Meksika gdje je Toyota tradicionalno loša. S druge strane, ovo je Ogierova peta pobjeda u Meksiku i tamo je vazda bio jak. Neuville ipak korak iza njih, Hyundai se jako muči i to zasad ne izgleda baš dobro.

 

 

Unatoč prvom podiju u sezoni (3. mjesto za Evansa), M-Sport je čvrsto na dnu, pnajviše zahvaljujući zasad tragičnom Suninenu koji je ispao na sva tri relija, od toga dvaput već u drugom brzincu. Ni Lappi zasad ne pomaže Citroenu, ni Mikkelsen Hyundaiju, ni Latvala Toyoti, ali zasad ih sve njihovi vodeći vozači drže u vrhu pa izgleda da ćemo kao i u vozačkom prvenstvu ove sezoni imati pravi troboj.

 

Već za dva tjedna slijedi Korzika, klasični asfaltni reli poznat i kao reli 10 tisuća zavoja, vodi uskim brdovitim cestama kroz malena naselja i poznat je po jako dugim brzincima, ima ih samo 14, najmanje u WRC-u (lani samo 12). Svaki sljedeći reli Korzika je možda i posljednji jer je uvijek prvi na listi za odstrel nauštrb nekog neeuropskog relija - problem je što je na otoku (skup transport logistike) i što je u Francuskoj koja već ima dosta sličan Monte Carlo.

 

Zanimljivo je da za Hyundai neće nastupit Mikkelsen (lani tragičan na asfaltu) iako ima ugovor za cijelu sezonu i prijetio je tužbom ako ne bude nastupio na svakom reliju. Vjerojatno se pokunjio jer je užasan pa će tako nastupit najjača postava - uz Neuvillea su tu dva najveća specijalista za asfalt u cijelom WRC-u - Sordo i Loeb.

markoli
markoli
Moderator
Pristupio: 08.08.2009.
Poruka: 17.221
12. ožujka 2019. u 21:26

Samo ti rokaj, ne stignem pratiti WRC ovako, pa me uvijek razveseli kada vidim novi tvoj osvrt. 20

 

P.S. Jednostavno ne mogu vjerovati da su vrata bila zatvorena, sad gledam video. Mogao je netko stradati...

"A winner is someone who recognizes his God-given talents, works his tail off to develop them into skills, and uses these skills to accomplish his goals." - Larry Bird
Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 2.149
14. ožujka 2019. u 16:30

Organizatori tvrde da su to iz šale učinili navijači, te da su već idenificirani i kažnjeni. Mikkelsen nema sreće s tim neočekivanim situacijama na stazi, lani je u Australiji izletio nakon bliskog susreta s velikim traktorom. Uz sve to, nema ni sreće s autom niti s formom, u zadnjih nešto više od godinu dana u Hyundaiju se od potencijalnog redovnog osvajača podija i pobjednika relija, pretvorio se u možda i najlošijeg vozača u WRC-u. Ne počne li ubrzo ostvarivati pristojne rezultate, na kraju ove sezone kad mu istječe ugovor, vjerojatno ga nitko neće htjeti potpisati.

[uredio Blizunj - 14. ožujka 2019. u 16:32]
Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 2.149
31. ožujka 2019. u 16:41

Kakva ludnica od WRC vikenda 61

 

Korzika je kao najklasičniji asfaltni reli tradicionalno dosadan i uz vrlo malen broj grešaka te uz male razlike u vremenima, ali ovaj put sva je tradicija pala u vodu. Iznimno duge dionice, neke i do 50km, od kojih se 75% nije vozilo u zadnjih 15 godina, utjecale su na ludnicu već prvog dana. Najprije su u probleme upali Meeke i Latvala uz nekoliko puknutih guma, a zapanjila je i katastrofalna brzina oba Citroena (Ogier i Lappi) koji su očito žrtvovali performanse na asfaltu za one na šljunku (ipak je samo 4 od 14 relija na asfaltu). Očekivano, na vrh je zasjeo Tanak koji se stalno izmjenjivao u vodstvu sa sjajnim Evansom.

 

Subota je kao najduži dan donio nevjerojatnu količinu uzbuđenja, osobito popodne. Najprije je Tanaku pukla guma čime je pao na šesto mjesto, a onda su na najduljem brzincu probleme imali i Sordo i Evans pa je na prvo mjesto pomalo šokantno zasjeo Neuville koji se otpočetka vrtio oko 5. mjesta u dosta sporu vožnju, ali i ziherašku vožnju. 

 

 

Ogier se na isti način probio do trećeg mjesta pa se u nedjelju ušlo uz još mnoštvo otvorenih pitanja. Evans i Neuville borili su se bok uz bok sve dok Velšaninu u zadnjoj dionici (powerstage) nije pukla guma, samo 6km prije cilja. Na kraju ju je uspio popravit dovoljno brzo da zauzme treće mjesto, ali razočaranje je bilo veliko jer je bio strašno blizu pobjedi. Cijeli je reli bio konzistentan i brz, ali mu je na kraju sreća okrenula leđa. Neuville je pobijedio na iskustvo jer je bio svjestan da Hyundai nema brzinu na asfaltu, a što tek reć za Ogier koji unatoč katastrofalnom setupu Citroena i uz brdo sreće osvaja drugo mjesto.

 

Cijelu karijeru mu se tako poklapaju stvari, stvarno mi se više gadi. Tanak po tko zna već koji put ima nedaće dok je u vodstvu, ovaj put je ponovno kriva Toyota jer je puknuće koje je dobio došlo na potpuno ravnom dijelu. Indikativno je da je na cijelom reliju Toyota zaradila 4 puknuća, a svi ostali 0. Tradicionalno dobar na asfaltu je i Sordo, a napokon je u bodovima i Suninen. I Lappi i Loeb odradili reli za zaborav, nisu imali izlijetanja, ali su bili stravično spori. 

 

 

U ukupnom poretku, Neuville prvom pobjedom sezone preuzima vodstvo pa sad imamo reprizu ljestvice iz najvećeg dijela prošle sezone - on vodi, Ogier ga prati, a Tanak malo iza. Dakle, svaki reli potpuno mijenja stanje na ljestvici, stvarno jedna od najuzbudljivijih i najkvalitetnijih sezona u zadnje vrijeme. Evans i Meeke zatvaraju krug pristojnog broja bodova, svi ostali zasad ipak podbacili, naročito Latvala koji ima najlošiji start ikad.

 

 

U momčadskom prvenstvu totalni preokret, veliki podbačaj Toyote uz katastrofalan nastup Meeka i Latvale i peh Tanaka bili su dovoljni za pad na treće mjesto. Neočekivano slavlje Neuvillea i dobar nastup Sorda doveli su Hyundai na vrh dok je prvenstveno zahvaljujući Ogieru, i Citroen tuda negdje. Nakon dva podija Evansa i pravog dprinosa Lappija, lagani priključak ostvario je i M-Sport. Gorak okus relija za Toyotu nisu mogli ispravit ni 5 odnosno 4 boda s powerstagea (Meeke i Tanak), ti se bodovi naime ne računaju za momčadski naslov.

[uredio Blizunj - 31. ožujka 2019. u 16:43]
123
...
858687
...
979899
  • Najnovije
  • Najčitanije