U našem društvu riječ odgovornost nema nikakvu praktičnu vrijednost, a kamoli spomenuti pojam "sustava odgovornosti". Djeca sve to percipiraju i razvijaju se u takvom okruženju. Društvo ih, mislim na društvo u širem smislu tj.na državu, ganja da postižu čim bolje rezultate, a ne da se na treninzima i u svojim klubovima odnosno sportovima kojima se bave zabavljaju i uživaju. Evo primjera: za upis u srednju školu boduje se postignuti uspjeh (prva mjesta) na državnim školskim natjecanjima u raznim sportovima i to CIJELIM dodatnim bodovima. Time se gura kvaliteta nauštrb kvantitete jer činjenica je da se polazak djeteta npr.u glazbenu školu (a tu nema razrađenog sustava natjecanja kao u školskom sportu) ne boduje. Isto tako se pri upisu ne boduju niti postignuti uspjeh nego kroz decimalne brojeve (pa djetetu više može pomoći da je bio sa svojom školskom selekcijom 1.na državnom iz nekog sporta nego da ima prosjek 4,51 umjesto 4,49 jer to nosi plus 0,02 pri upisu).
Sve to pišem jer bi se djeca trebala opuštati na treninzima i veseliti druženju i odlascima na turnire i utakmice, a ne da se ubijaju igrajući po 3-4 utakmice za razne uzraste jer oni koji vode i osmišljavaju sustave natjecanja nemaju pojma o djeci, ni pedagogiji. A da ne govorimo o odgoju klinaca, njihovom riječniku i izljevima u tako nabrijanim atmosferama: to je pak jedna posebna priča u kontekstu svega ovoga o čemu trenutno ovdje pišemo, ne samo ja.