Glavna magistrala od Podgorice ka sjeveru ove godine izgleda bolje, posebno bez semafora i zastoja.
Ove godine je, u odnosu na prošle, ta razlika za mjeru još očiglednija, jer je u sređivanje najsporije dionice na toj magistrali, od Mioske do prevoja Crkvine, uloženo desetak miliona eura.
Popravljeni mostovi, "stesane" kosine, sređeni tuneli, novi asfalt i dionice starih i novih trećih traka na tom dijelu olakšavaju vožnju, preticanje teretnjaka, pa ovih dana iako vrvi od automobila, autobusa i kamiona, uglavnom sa srbijanskim tablicama, gužvi još nema.
“Ostalo je još dva-tri dana posla, da se nešto asfaltira i selimo mašine sa puta. Semafori koji su značili zastoje i čekanja u kolonama su ugašeni. Put je, koliko se za ovoliko vremena i para moglo, sređen najbolje i evo ga spreman za turiste“, kazao je Vijestima jedan od radnika na usponu kod Seoca.
Osim par mašina, uglavnom, za asfaltiranje nedaleko od Mioske do Crkvina je gotovo sve čisto. Jedino je još živo na ulazu u Kolašin gdje se ispod Bablje grede gradi zaštitna galerija. I tu će, iako je "semafor brz", pa nema zastoja i čekanja dužih od dva minuta, za dva-do tri dana radovi biti privedeni kraju, a biće nastavljeni na jesen.
Tu je, kako su reporterima Vijesti rekli radnici splitskog Konstruktora prioritet da se osigura Babljak, da ne bi, kao prije nekoliko dana, došlo do opasnog odronjavanja.
Izgleda da i Crnogorci mijenjaju navike, jer su put i njegova okolina neuporedivo čistiji nego prethodnih godina, kada nam i najprijateljskije raspoloženi stranci ne bi povjerovali u priču o ekološkoj državi.
Za to su zaslužni i ljudi iz akcije "Neka bude čisto" o čijoj marlijvosti govore brojne plave vreće pored puta.
Ministar saobraćaja Andrija Lompar smatra da je ove godine stanje na tom putu, a i na drugim, bolje nego prošle.
“Mala kašnjenja su nastala u realizaciji onih projekata koji su rađeni zajedno sa opštinama, jer se istovremeno radilo na kanalizacionim, vodovodnim i drugim instalacijama, pa je jedno drugo čekalo. Ali, i to je završeno do nivoa da nema smetnji za saobraćaj“, kazao je Lompar za Vijesti.
Ministar kaže da je dužina građevinske sezone smetnja da se uradi više na sređivanju puteva uoči turističke sezone.
“Rokovi za završetak radova se ne računaju u kalendarskim nego u građevinskim danima jer poslovi zavise od vremenskih prilika“, rekao je Lompar.