Ekonomija, gospodarstvo i statistika

123
...
596061
Bergkamp
Bergkamp
Željan dokazivanja
Pristupio: 14.12.2024.
Poruka: 168
17. siječnja 2025. u 23:13

Benetton vec desetljece I vise propada. Nekad bila odlicna kvaliteta dok je dolazilo iz italije. Kad su prebacili proizvodnju na istok, to su izgubili a nemaju ni jednog drugog asa u rukavu u usporedbi s konkurencijom. 

muggsy1
muggsy1
Potencijal za velika djela
Pristupio: 14.05.2019.
Poruka: 1.451
17. siječnja 2025. u 23:48

Nema tu puno pameti: tekstilna industrija je vec davno mrtva u europi, sve do sada je bacanje love i mlacenje prazne slame.

Tekstilna industrija je za zemlje azije, i vec im dugo vremena nitko ne moze konkurirati, firme ala shein i temu okrecu oko 7000 novih artikala real time tjedno, na osnovu sto ljudi najvise gledaju na internetu, zara okrene max 300-400 i to planiraju old school, dva tri ciklusa godisnje.

Zao mi je ljudi, ali trebali su znati prije 10+ godina da je ovo neodrzivo

 

ian wright
ian wright
Moderator
Pristupio: 19.05.2005.
Poruka: 61.720
18. siječnja 2025. u 08:08

artikli široke potrošnje nemaju nikakve šansi protiv Azije i Amerike. Jedni te ubiju količinom i cijenom, a drugi efektivnim načinom poslovanja. Da bi opstao na širem tržištu moraš imati visoko kvalitetan proizvod, top u svojoj branši, a pomaže i stoljetna tradicija i odmah se oko toga stvori aura Touch of Class. Šivanje krpica za Benetton nema nikakvu klasu oko sebe

 

nedavno sam čitao u Economistu članak kako je europska ekonomija ovakva i onakva, suza suzu goni, ali postoji segment u ekonomiji (prilično velik) u kojem Evropćanima ne mogu ništa ni Azijci ni Amerikanci, a to su baš top-class brendovi u idealnoj kombinaciji sa stoljetnom tradicijom. Takvi proizvodi se prodaju bez obzira na cijenu: talijanske cipele, švicarski satovi, francuski parfemi, vina, kozmetika i proizvodi visoke mode, Rolls Royce i Bentley, draguljarnice u Antwerpenu, Mercedes i BMW itd. Amerikanci već 100 godina i Kinezi zadnjih 20 pokušavaju prodrijeti u to tržište, ali nemaju šanse. Što god da naprave, imati proizvod koji sam po sebi predstavlja klasu i proizveden je u Europi je kod kupca uvijek broj jedan

 

strategija bi bila prepoznati hrvatski proizvod u kojem može biti Top 10 u svijetu po kvaliteti. I onda derat po tome. Ne šivanje šarenih krpica za Benetton

[uredio ian wright - 18. siječnja 2025. u 08:18]
Galileo Maravić
Galileo Maravić
Potencijal za velika djela
Pristupio: 27.05.2021.
Poruka: 3.592
19. siječnja 2025. u 11:31

Da su trgovački lanci toliko profitabilni, onda Magma, Kerum i Konzum nikad nebi propali.

Dobro je rekao ovaj iz Emmezete, al jebiga, kad su u javnom prostoru uvijek neki primarijusi sisanja državnih jasni, 90% ljudi qurca ne kuži o čemu priča i misli da je frajer lud. 

Bravura je živit bez lavura / Pravda za johnnya
Undertaker123
Undertaker123
Mali dioničar
Pristupio: 21.08.2018.
Poruka: 7.152
19. siječnja 2025. u 12:28

Uzmeš godišnje financijske izvještaje pa odmah vidiš koliko su trgovački lanci profitabilni. Nema nikakvog realnog razloga da su proizvodi generalno kod nas skuplji nego u Sloveniji za više od razlike u PDVu. Ovo što meni kažu iz naše prehrambene industrije, oni generalno najveću zaradu (razliku u cijeni) imaju u Hrvatskoj i dok mogu prodati po toj cijeni oni će i prodavati. 

Aquilla non capit muscas
ARIZIN
ARIZIN
Dokazano ovisan
Pristupio: 19.07.2012.
Poruka: 14.599
19. siječnja 2025. u 12:57

Itekako su trgovački lanci profitabilni, problem Konzuma i Keruma su kao i obično bili mutni poslovi, kod njih se zaista može reći kako je došlo, tako je i otišlo. Konzum je bio dio šire grupacije Agrokora pod kojim su bili Ledo, Tisak, Jamnica, Belje, Merkator...+ udio u telekomunikacijskoj industriji, hoteljerstvu, drvnoj industriji te energetskoj industriji. Da propadneš moraš biti genijalac, da ne govorim kako su dobili sve pogone, logistiku, prodajna mjesta i distribuciju te Todorić ništa nije morao graditi od nule kao mnogi drugi....

Općenito problem Europe je velika razdjedinjenost i nesuglasice bez zaštite vlastitih proizvoda i tržišta. Od dominantnih polja ostala je samo Autoindustrija, na polju tehnologije se od davno izgubilo od Azije i SAD-a. Ameri će sve one koji im zaprijete proglasiti neprijateljima te zaštiti svoje tržište i proizvođače. Pred par godina su to napravili Huaweiju kada je postao prijetnja te zabranili google store, sad to isto rade sa Tik Tokom baš od danas. Nije se bezveze Zuckerberg slizao Trumpu pred koji mjesec...

Da ne govorim o aferi sa dizel motorima Volkswagena kada je 2015 morao povući preko desetak miliona automobila, platiti nekoliko desetaka milijarda dollara u šteti, te izgubio udio na tržištu gdje je dominantno vodio dok su Ameri upucavali milijarde u Teslu te električne automobile kojima je VW bio prijetnja....

Sad su najprodavaniji električni automobili oni Tesla modela i u Europi. Svi tupe o slobodnom tržištu, no njega nema ili je ograničeno. Tržište je sirovo, gazi se i nema prijatelja kod biznisa te zarade novca.

Slično je bilo kada je Nokia bila najdominantnija firma za prodaju mobitela, pa je Apple ukrao zaštićene patente za bežičnu tehnologiju i implementirao ih u svoje uređaje. Na kraju je Nokia dobila na sudu 600 mil dollara štete, a izgubila milijarde na tržištu i sad je izbačena na polju mobitela gdje su ostali Ameri, Kinezi i Koreanci. 

Sad bi visoka cijena proizvodnje mogla koštati i velike brendove konkurentnosti jer bez obzira koliko neka roba bila kvalitetna, za proizvodnju moraš imati kvalitetne resurse. 

basketas
basketas
Moderator
Pristupio: 28.08.2011.
Poruka: 22.983
19. siječnja 2025. u 14:31

Glupo je govorit jesu li trg. lanci i trgovine profitabilni ili ne, neki jesu, neki nisu - kao u svakoj bransi.

 

Kod nas su u trgovini (ne samo mjesovitom robom) propadali i veliki i ogromni lanci.

 

Kod mene u mjestu mali trgovac, jedna trgovina, uzme od mene tone robe (ne doslovno tone, figurativno) na mjesecnoj bazi, a ja sam mu valjda 58. dobavljac po velicini.

 

Veliki lanci cinjenicno deru ljude, al za to su si i ljudi sami krivi.

 

Kod nas na pijacu ima sve; jeftinije i punooo bolje kvalitete, o mesnici di uzimam necu puno (jesam vec na pivo i hrana temi) i sta radi 99% mojih prijatelja/poznanika - ide u lidl, kupuje skuplje, losije i kuka jer im se ne da provozat na 3-4 mjesta.

 

Jos kad mi krenu one usporedbe milke i nutele, nije mi ih zao ni 1%, jebala te milka, nutela i smrznuta pizza - kom je iole stalo do njega samog takva smeca niti ne jede.

[uredio basketas - 19. siječnja 2025. u 14:37]
Moja duša živi za tebe...kad je tesko i kad sunce miluje...
basketas
basketas
Moderator
Pristupio: 28.08.2011.
Poruka: 22.983
19. siječnja 2025. u 14:33

Undertaker123 je napisao/la:

Uzmeš godišnje financijske izvještaje pa odmah vidiš koliko su trgovački lanci profitabilni. Nema nikakvog realnog razloga da su proizvodi generalno kod nas skuplji nego u Sloveniji za više od razlike u PDVu. Ovo što meni kažu iz naše prehrambene industrije, oni generalno najveću zaradu (razliku u cijeni) imaju u Hrvatskoj i dok mogu prodati po toj cijeni oni će i prodavati. 

Vidi cijeli citat


Ova teza je dost dobro oborena na forum.hr-u, i to bas negdje prije, mogu ti poslat link u pp ako zelis, necu ih vamo reklamirat.

 

Vecina stvari je u 5 deka.

Moja duša živi za tebe...kad je tesko i kad sunce miluje...
ian wright
ian wright
Moderator
Pristupio: 19.05.2005.
Poruka: 61.720
19. siječnja 2025. u 15:47

nije to samo Hrvatska i Slovenija. I u Češkoj se stalno raspravlja o tome kako su stvari u dućanu jeftinije kada se kupe u Njemačkoj. A svi trgovački lanci u CZ su u vlasništvu njemačkih firmi. Ne samo da iste artikle prodaju za veći profit, nego se dodatan novac izvlači maštovitim intelektualnim uslugama kada Lidl.cz od Lidl.de naručuje npr. usluge IT, školovanja osoblja, preuređivanja prostora itd.

naravno, svi to znaju i svi okreću glavu na drugu stranu jer "tržište će riješiti to". Neće riješiti jer tržištem vlada kartel. Tu više nema slobodnog tržišta. Slobodno tržište u tom slučaju znači da se ide u shopping preko granice. U taj isti Lidl. Ili kod Poljaka u Žabku

basketas
basketas
Moderator
Pristupio: 28.08.2011.
Poruka: 22.983
19. siječnja 2025. u 16:02

ian wright je napisao/la:

nije to samo Hrvatska i Slovenija. I u Češkoj se stalno raspravlja o tome kako su stvari u dućanu jeftinije kada se kupe u Njemačkoj. A svi trgovački lanci u CZ su u vlasništvu njemačkih firmi. Ne samo da iste artikle prodaju za veći profit, nego se dodatan novac izvlači maštovitim intelektualnim uslugama kada Lidl.cz od Lidl.de naručuje npr. usluge IT, školovanja osoblja, preuređivanja prostora itd.

naravno, svi to znaju i svi okreću glavu na drugu stranu jer "tržište će riješiti to". Neće riješiti jer tržištem vlada kartel. Tu više nema slobodnog tržišta. Slobodno tržište u tom slučaju znači da se ide u shopping preko granice. U taj isti Lidl. Ili kod Poljaka u Žabku

Vidi cijeli citat


Ne vjerujem da ima kartela cak niti na nekoj "razgovornoj razini".

 

Ja sam u mjestu od 15.000 ljudi, imaju: plodine, lidl, konzum, spar, hrpa manjih i vecih ntl-ova, jedna velika lokalna trgovina, jedan lokalni s tri trgovine, nekoliko mesnica, perutnina, dva pijaca, tona ljudi koja dostavlja domace: voce, povrce, meso, med, sir...

 

Znaci svi oni ili barem ovi veliki? bi trebalo bi u nekoj sprezi. Nizozemci, Švabe, Riječani, Zagrepčani.

 

Nekako mi je tesko vjerovat da je u Pragu, bogatom gradu od 1.500.000 ljudi, losija konkurencija ili da nema izbora jer kartel - sugerira upravo to, da izbora nema.

Moja duša živi za tebe...kad je tesko i kad sunce miluje...
123
...
596061
  • Najnovije
  • Najčitanije