Jugoslavija

Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 13.11.2003.
Poruka: 6.000
29. lipnja 2011. u 14:38
Ja bih se slozio sa coobah - evo od pre izvesnog vremena u Beogradu je zaziveo sistem naplate kazni za prekrsaje koji su snimljeni putem kamera na svm prometnijim raskrsnicama. Pa da vidis kako se u zadnje vreme postuje semafor, zuta traka i prvenstvo prolaza. Zvanicni podaci kazu da je na teritoriji grada samo posle mesec dana primene ovog sistema broj prekrsaja smanjen desetostruko. Zato i ja verujem da cela prica nema mnogo veze sa istorijskim nasledjem, vec sa sistemom. Pa kako se nasi gastarbajteri nakon jednog do dva prekrsaja (i par stotina evra do suspenzije dozvole) naviknu da voze po Cirihu, Becu ili Frankfurtu, tako su se donedavno ponasali i stranci u Beogradu kada vide kakav je saobracajni haos u pitanju - radili su ono sto im kod kuce ne bi padalo ni na kraj pameti.
terryboy
terryboy
Potencijal za velika djela
Pristupio: 23.03.2011.
Poruka: 2.243
29. lipnja 2011. u 15:25
Hm... i nepobitno je dokazano da velicina i sustav naplate kazni kao i njihova visina nema nikakve veze i ne utjece nimalo na broj smrtnih slucajeva na cetama, na velicinu materijalnih steta u prometu. Povecavanjem kazni, rigoroznijim nadzorom ne smanjuje se ama bas nista bitnog. Promjenu donosi jedino promjena kulture ponasanja u promete. Ona se nigdje i nikad nije postigla pendrekom i nasumicnim bunarenjem slucajnih egzemplara koji bi trebali posluziti za primjer. Promjene se postizu permanetnim ulaganjem u promjenu kulture a to se postize znanjem i edukacijom. Malo tezi ali sigurno svsishodniji put.
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 20.11.2004.
Poruka: 9.210
29. lipnja 2011. u 15:28
nego, pa španjolci smo smanjili brzinu sa 130 na 110 na autoputu (povećalii kazne) i broj nesreća se spustio za deset puta. ej, deset.
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 23.07.2009.
Poruka: 10.259
29. lipnja 2011. u 15:45
ja baš mislim suprotno, u osijeku, bar koliko se ja sjećam ,je uvijek vladala ta neka kulutra na cesti, ne samo zadnih par godina..ako bismo naravno isključili ekipu s BM registracijama
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 04.05.2006.
Poruka: 13.358
29. lipnja 2011. u 16:41

russellosk je napisao/la:
ja baš mislim suprotno, u osijeku, bar koliko se ja sjećam ,je uvijek vladala ta neka kulutra na cesti, ne samo zadnih par godina..ako bismo naravno isključili ekipu s BM registracijama
Vidi cijeli citat

takozvana bez mozga ekipa 

moja sestra pošto npr. radi u vukovaru ludi na tamošnje vozače, kaže jako loši i neće blicat da upozore na policiju, zbog tog ih osobito mrzi 


Vilenjak
Vilenjak
Moderator
Pristupio: 10.11.2003.
Poruka: 92.989
04. srpnja 2011. u 13:43

istraživanje beogradskog pressa

Raspadom SFRJ najviše profitirale Slovenija i RH, najmanje Srbija

Istraživanje pokazuje kako prema plaćama prednjači Slovenija sa 975 eura, a na drugom je mjestu Hrvatska sa 742 eura.

  Raspadom SFRJ najviše profitirale Slovenija i RH, najmanje Srbija
Istraživanje pokazuje kako prema plaćama prednjači Slovenija sa 975 eura, a na drugom je mjestu Hrvatska sa 742 eura.

Piše: mf VLM

Beogradski Press donosi danas analizu raspada bivše zajedničke države i zaključuje kako je tim činom najviše izgubila Srbija, a najviše su profitirale Slovenija i Hrvatska pa zaključuje da je Srbija s prosječnom plaćom od 345 eura ispod svih bivših republika, osim Makedonije.

Istraživanje pokazuje da prema plaćama prednjači Slovenija sa 975 eura, na drugom je mjestu Hrvatska sa 742 eura, treća Crna Gora sa 479 eura, slijedi BiH sa 406 eura, zatim Srbija sa 345 eura, dok je na začelju Makedonija, u kojoj građani mjesečno zarade ravno 333 eura, piše Press.

I prema prosječnoj potrošačkoj košarici Srbija zaostaje jer je njenu građaninu potrebna je jedna i pol plaća za zadovoljavanje "košarice", u Hrvatskoj je plaća "kratka" za samo 150 eura. Stopa nezaposlenosti u Srbiji je 22,2 posto pa je ta država po tome "gora" od Hrvatske, Slovenije i Crne Gore.

Ekonomist Bečkog instituta Vladimir Gligorov smatra da ovo istraživanje jasno ocrtava da Srbija uvelike zaostaje za Hrvatskom i Slovenijom, a da je manje-više izjednačena s Crnom Gorom, BiH i Makedonijom, zemljama od kojih je ekonomski u prošlosti mnogo bolje stajala.

– Srbija za svoju situaciju može okriviti pogrešnu ekonomsku politiku. Prije svega politiku tečaja, lošu fiskalnu politiku, ali i oslanjanje na strane kredite, posebno u razdoblju vlade Vojislava Koštunice. Tu je u stvari i nagomilan taj veliki vanjski dug Srbije. Ali, ako želimo istini pogledati u oči, moramo reći da se glavna destrukcija svega u Srbiji dogodila 90-ih propadanjem industrije. Tako plaćamo danak tim godinama – kaže Gligorov
Domovine sin
Weasley
Weasley
Većinski vlasnik Foruma
Pristupio: 04.01.2009.
Poruka: 31.885
04. srpnja 2011. u 13:51
Dan borca je bio praznik u bivšoj SFRJ koji se slavio 4. srpnja.

Dan borca je obilježavao godišnjicu poziva KPJ – 4. srpnja 1941. na partizanski oružani otpor silama Osovine u kapitulantskomu Jugoslavenskom kraljevstvu. Izravan povod pozivu bio je napad Njemačkoga Reicha na Savez Sovjetskih Socijalističkih Republika. Prestaje se obilježavati raspadom SFRJ; u Republici Hrvatskoj od 1989. godine.

U trenutku službenoga poziva KPJ, oružani otpor na području Hrvatske je bio već u tijeku, posebice na području Banovine, gdje je 22. lipnja 1941. pored Siska osnovan Prvi sisački partizanski odred. Stoga se u Hrvatskoj 22. lipnja obilježava se kao Dan antifašističke borbe.

Istoga dana, na istoj sjednici Politbiroa Centralnoga komiteta Komunističke partije Jugoslavije, održanoj u vili Vladislava S. Ribnikara, Politbiro je odlučio formirati Glavni štab NOP-a za Srbiju, Glavni štab Srbije, kasnije Glavni štab NOV i PO Srbije je nakon pada »Užičke republike« imao sjedišta u Sandžaku, Bosni i Hercegovini, da bi tijekom srpnja 1944. bio stacioniran na Visu, odakle je krenuo natrag u Srbiju.
Pax vobis. Memento mori qui. ludetis pilla
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 15.01.2005.
Poruka: 42.430
04. srpnja 2011. u 14:09
Vilenjak je napisao/la:

Ekonomist Bečkog instituta Vladimir Gligorov smatra da ovo istraživanje jasno ocrtava da Srbija uvelike zaostaje za Hrvatskom i Slovenijom, a da je manje-više izjednačena s Crnom Gorom, BiH i Makedonijom, zemljama od kojih je ekonomski u prošlosti mnogo bolje stajala.

– Srbija za svoju situaciju može okriviti pogrešnu ekonomsku politiku. Prije svega politiku tečaja, lošu fiskalnu politiku, ali i oslanjanje na strane kredite, posebno u razdoblju vlade Vojislava Koštunice. Tu je u stvari i nagomilan taj veliki vanjski dug Srbije. Ali, ako želimo istini pogledati u oči, moramo reći da se glavna destrukcija svega u Srbiji dogodila 90-ih propadanjem industrije. Tako plaćamo danak tim godinama – kaže Gligorov
Vidi cijeli citat


Nigdje ni rijeci o Slobodanovim ratnim avanturama i pohodima na susjedne drzave, i novcima koji su ulozeni u to.




Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 12.09.2003.
Poruka: 3.591
04. srpnja 2011. u 14:24
terryboy je napisao/la:
Hm... i nepobitno je dokazano da velicina i sustav naplate kazni kao i njihova visina nema nikakve veze i ne utjece nimalo na broj smrtnih slucajeva na cetama, na velicinu materijalnih steta u prometu. Povecavanjem kazni, rigoroznijim nadzorom ne smanjuje se ama bas nista bitnog. Promjenu donosi jedino promjena kulture ponasanja u promete. Ona se nigdje i nikad nije postigla pendrekom i nasumicnim bunarenjem slucajnih egzemplara koji bi trebali posluziti za primjer. Promjene se postizu permanetnim ulaganjem u promjenu kulture a to se postize znanjem i edukacijom. Malo tezi ali sigurno svsishodniji put.
Vidi cijeli citat


i ja sam dugo bio siguran da je tako, a onda sam se na više primjera razuvjerio, u belgiji je sve skupa u prometu dosta labavo, u jednom djelu (flamanskom) postoje kamere i nešto se strože drži do pravila ali kazne i nisu previsoke, u drugom djelu (valonskom) je totalni raspašoj, nema kontrola, nema kamera i vozi uglavnom svako kako hoće (samo treba pratiti kad prelaziš iz jedne u drugu regiju). elem tako smo svi mi vozili dosta opušteno tamo, a onda je dosta mojih prijatelja otišlo u skandinaviju (nekolicina njih u švedsku, jedan u norvešku), promjene u kulturi i "navikama" njihove vožnje su nastupile nakon prve plaćene kazne, a mene su na sreću upozorili pa na moju veliku radost ipak ne mogu svjedočit iz prve ruke kako to djeluje kad ti izbije par tisuća eura zbog pišljivih 20tak km/h preko ograničenja.

s obzirom da za promjenu kulture postignutu znanjem i edukacijom (kako to lijepo zvuči u teoriji) treba vjerojatno i dosta sredstava, što ih ne namaknut "nasumičnim (zašto nasumičnim, neka bude beskompromisno sveobuhvatnim) bunarenjem slučajnih egzemplara"?
[uredio mrkva - 04. srpnja 2011. u 14:25]
Dejan NS
Dejan NS
Većinski vlasnik Foruma
Pristupio: 26.01.2005.
Poruka: 24.361
04. srpnja 2011. u 14:36
Batina je iz raja izašla...
Samo kazne i to drakonske - i eto pomaka...
Ljude, uglavnom, najviše boli kad ih udariš - po novčaniku.
Ja sam protiv svakog nacionalizma,jer je nacionalizam najnizi oblik drustvene svesti - Koca Popovic