Srbija

Kauboj
Kauboj
Većinski vlasnik Foruma
Pristupio: 30.12.2003.
Poruka: 22.210
10. studenog 2009. u 17:36
dida je napisao/la:
Kauboj je napisao/la:
Profo, pa valjda bi morao znati da je religija jedino područje ljudskog interesa koje ne podliježe kritičkom razmišljanju. 
Vidi cijeli citat


Kako to misliš? Zašto religija ne bi bila područje kritičkog propitivanja?
Pretpostavljam da si mislio na to da postajanje vjernikom i vjernička afilijacija i afektacija nemaju veze s kritičkim razmišljanjem?

Vidi cijeli citat


Zašto?  Pa po definiciji.  Religija je susav vjerovanja.  Ne istraživanja, zaključivanja, razmišljanja, propitkivanja.  Nego vjerovanja - kako u nešto, tako - a u praksi možda i još važnije - i nekome.

Kad je igdje ikoja rasprava o religiji, bilo kojoj, završila drugačije nego sa jednim od dva nepobitna argumenta: 1) Tako piše u Knjizi/Knjigama (s velikim K), ili 2) vrhovni Netko je tako rekao?

Gdje tu ima milimetar mjesta za nekakvo kritičko razmišljanje?  Jer čim počneš kritički razmišljati, znači da ne vjeruješ.  Znači, takva rasprava po definiciji ne spada u područje religije.  Možda filozofije, politike, čega bilo, ali religije, po definiciji, ne.

I am going to space, and when I come back I have to pick up poodle crap.
CarlosValderama
CarlosValderama
Potencijal za velika djela
Pristupio: 23.01.2006.
Poruka: 2.109
10. studenog 2009. u 17:37
NYC je napisao/la:
zašto bi neke drolje u crnom i razni perverznjaci iz NVO imali pravo na političke stavove a sveštenstvo SPC ne?

Pa zato što je to njihov posao, dužnost, oni i postoje zbog svojih političkih stavova .

Crkva, BOGA mi, jok! To mi je isto kao kad bi Džomba, predsednik FK Hajduka, počeo da govori protiv homoseksualaca, odredjenih političkih partija, krenuo da blagosilja oružje... itd. Zna se šta je njegov posao. Kao što bi trebalo da se zna šta je i sveštenički.
Vidi cijeli citat


Oko njihovih političkih stavova samo cirkuliše prevelika doza mržnje prema Srbiji.

Žašto ih ne pohapse zbog protivustavnog ponašanja ispoljenog u vidu zalaganja da se prizna nezavisno Kosovo, ako ako ektremni anacionalni šljam može imati ogroman medijski prostor, zašto identičan vermenski period na elektronskim medijima ne prepustiti i budaletinama iz "Naši", "Krv i Čast", " Nacionalni stroj"...
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 16.06.2003.
Poruka: 18.025
10. studenog 2009. u 17:49
Ma, to! Mediji - budaletinama. I jednim i drugim!

A možda će i svanuti danu Srbiji kada nećemo jedni druge unapred proglašavati kurvama, budaletinama, izdajicama, pederima i sl. Već ćemo prvo sesti za nekakav zajednički sto i zaista saslušati jedni druge. Znam da to u ovom trenutku zvuči kao sci-fi, obzirom da je jedna od najrasprostranjenijih osobina medju Srbljem to da svi sve znamo. Levičari znaju sve o desničarima i obrnuto. Vernici o nevernicima i obrnuto... Pa nam tako i jezik pun lepih imenica kao što su, "kurve", "drolje (u crnom)", "žuti", "crni", "nacisti", "pederi",  "fašisti", itd...

Kauboj, nisi me baš shvatio. Moje pitanje o "izboru" nije podrazumevalo nekakav racionalni sud i izbor vere, već me samo zanima, da li je neko mrtav-ladan samo preuzeo religiju od svojih roditelja, ili je ZAISTA LIČNO osetio nekakav NAD-racionalni poziv da veruje, recimo, u Isusa sina Božijeg, ili Muhameda kao poslednjeg proroka...
Ne mora to uopše da bude racionalna odluka. Zanima me samo da li je čovek dao šansu i nekim drugim religijama da ga "prizovu sebi" ili je odmah preuzeo ono što su mu roditelji utuvili u glavu. A to je, priznaćeš, veoma racionalno ispiranje mozga sa njihove strane. Odn. veoma plansko usadjivanje religije u novu generaciju.
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 08.07.2007.
Poruka: 922
10. studenog 2009. u 18:06
pa te lepe imenice koje pominjes jednostavno postoje u svim drzavama ovog sveta
pa podji od USA a tamo nazalost ovi pridevi o bojama imaju jos negativniji prizvuk
prosto tu smo gde smo i uopste nismo ekskluzivitet po pitanju netolerancije 
[uredio djordje - 10. studenog 2009. u 18:08]
Kauboj
Kauboj
Većinski vlasnik Foruma
Pristupio: 30.12.2003.
Poruka: 22.210
10. studenog 2009. u 18:46
NYC je napisao/la:

Kauboj, nisi me baš shvatio. Moje pitanje o "izboru" nije podrazumevalo nekakav racionalni sud i izbor vere, već me samo zanima, da li je neko mrtav-ladan samo preuzeo religiju od svojih roditelja, ili je ZAISTA LIČNO osetio nekakav NAD-racionalni poziv da veruje, recimo, u Isusa sina Božijeg, ili Muhameda kao poslednjeg proroka...
Vidi cijeli citat


A ok ako je tako.  Napisao si nešto u smislu da "nekritički prihvaćamo roditeljsku religiju", pa me to zavelo...

I am going to space, and when I come back I have to pick up poodle crap.
dida
dida
Potencijal za velika djela
Pristupio: 26.08.2004.
Poruka: 2.946
10. studenog 2009. u 19:05
Kauboj je napisao/la:
dida je napisao/la:
Kauboj je napisao/la:
Profo, pa valjda bi morao znati da je religija jedino područje ljudskog interesa koje ne podliježe kritičkom razmišljanju
Vidi cijeli citat


Kako to misliš? Zašto religija ne bi bila područje kritičkog propitivanja?
Pretpostavljam da si mislio na to da postajanje vjernikom i vjernička afilijacija i afektacija nemaju veze s kritičkim razmišljanjem?

Vidi cijeli citat


Zašto?  Pa po definiciji.  Religija je susav vjerovanja.  Ne istraživanja, zaključivanja, razmišljanja, propitkivanja.  Nego vjerovanja - kako u nešto, tako - a u praksi možda i još važnije - i nekome.

Kad je igdje ikoja rasprava o religiji, bilo kojoj, završila drugačije nego sa jednim od dva nepobitna argumenta: 1) Tako piše u Knjizi/Knjigama (s velikim K), ili 2) vrhovni Netko je tako rekao?

Gdje tu ima milimetar mjesta za nekakvo kritičko razmišljanje?  Jer čim počneš kritički razmišljati, znači da ne vjeruješ.  Znači, takva rasprava po definiciji ne spada u područje religije.  Možda filozofije, politike, čega bilo, ali religije, po definiciji, ne.

Vidi cijeli citat


Bit će izgleda da se ne razumijemo.
Religija kao i svaka druga tvorevina ljudskog duha je legitimni objekt misaone, kritičke ili kakvegod druge refleksije. Očigledni primjeri toga jesu i teorijske, uvjetno rečeno i "znanstvene" discipline, poput sociologije religije, filozofije religije, povijesti religije, religijske kulture, religijske komparatistike..., pa i same teologije. U osnovi teorijske aparature svake od njih je stanovita sistematska racionalnost i kritičko promišljanje i propitivanje svog objekta. Donekle čak i u samoj teologiji. Ne vidim zašto bi nekakav "vjernički" status bio nekakav kvalifikacijski uvjet da bi se kritički raspravljalo o religiji.
Dakle, religija svakako "podliježe kritičkom razmišljanju". Ona možda nije, barem ne s nekakavog konvencionalnog motrišta poprište kritičkog razmišljanja, ali o tome bi se dalo raspravljati. Suptilnije nijansiranija rasprava o tome bi nas možda dovela i do pomnijeg sagledavanja karaktera untarreligjskih "kriticizama" poput reformacije, bogumilstva, patarenstva, husitizma, teologije oslobođenja, šiitskog islama, vahbitizma, budizma i još koječega.
CarlosValderama
CarlosValderama
Potencijal za velika djela
Pristupio: 23.01.2006.
Poruka: 2.109
10. studenog 2009. u 19:06
NYC je napisao/la:
Ma, to! Mediji - budaletinama. I jednim i drugim!

A možda će i svanuti danu Srbiji kada nećemo jedni druge unapred proglašavati kurvama, budaletinama, izdajicama, pederima i sl. Već ćemo prvo sesti za nekakav zajednički sto i zaista saslušati jedni druge. Znam da to u ovom trenutku zvuči kao sci-fi, obzirom da je jedna od najrasprostranjenijih osobina medju Srbljem to da svi sve znamo. Levičari znaju sve o desničarima i obrnuto. Vernici o nevernicima i obrnuto... Pa nam tako i jezik pun lepih imenica kao što su, "kurve", "drolje (u crnom)", "žuti", "crni", "nacisti", "pederi",  "fašisti", itd...

Vidi cijeli citat


Demagogoija.

Zašto uzalud sedati za zajednički sto sa napr. Natašom Kandić, kad se unapred zna da se diskusija neće završiti "sporazumom" nego "krvoprolićem".

Ti želiš da se još više produbi, ionako već, ogromna ideloška provalija između dve verbalno zaraćene strane?

Kauboj
Kauboj
Većinski vlasnik Foruma
Pristupio: 30.12.2003.
Poruka: 22.210
10. studenog 2009. u 19:46
dida je napisao/la:
Ne vidim zašto bi nekakav "vjernički" status bio nekakav kvalifikacijski uvjet da bi se kritički raspravljalo o religiji.
Vidi cijeli citat


To uopće nisam rekao.  Naravno da se o religiji može kritički raspravljati, i to jako zanimljivo najčešće.
Ali nikako ne u onom smislu u kojem je profesor započeo ovu diskusiju (tj. barem kako sam ga ja prvo shvatio pa napisao svoj prvi komentar) - kako kritički prihvatiti ili odabrati religiju...

dida je napisao/la:
Dakle, religija svakako "podliježe kritičkom razmišljanju". Ona možda nije, barem ne s nekakavog konvencionalnog motrišta poprište kritičkog razmišljanja, ali o tome bi se dalo raspravljati. Suptilnije nijansiranija rasprava o tome bi nas možda dovela i do pomnijeg sagledavanja karaktera untarreligjskih "kriticizama" poput reformacije, bogumilstva, patarenstva, husitizma, teologije oslobođenja, šiitskog islama, vahbitizma, budizma i još koječega.
Vidi cijeli citat


Naravno da je unutar raznih religija dolazilo do kriticizama, ali ako smijem primijetiti, svaki taj kriticizam je doveo do nekog rascijepa unutar religije ili do osnivanja potpuno nove religije.  A najčešće je to dovodilo do velikih krvoprolića, koje u nekim slučajevima traje i do dan-danas.  (Budisti su valjda ona poslovična iznimka koja potvrđuje pravilo...)
Toliko o tome koliko je religija podložna kritičkom razmišljanju.  Ni jedna religija to ne može izdržati a da se ne rascijepi ko zrela lubenica.
EDIT: Ovaj gornji komentar moram ograničiti na ove "zapadne religije" - kršćanstvo, judaizam, islam.  Ne znam dovoljno o hinduizmu, budizmu, šintoizmu... da bih mogao davati takve sudove o njima.

Brate, offtopic smo samo tako... možda da prenesemo ovu (meni zanimljivu) diskusiju negdje drugdje?  Ali. pošto raspravljam s osnivačem topica, malko mi je lakše.
[uredio Kauboj - 10. studenog 2009. u 19:52]
I am going to space, and when I come back I have to pick up poodle crap.
Hitman
Hitman
Mali dioničar
Pristupio: 23.08.2004.
Poruka: 5.064
10. studenog 2009. u 19:56
CarlosValderama je napisao/la:
Znači najveći greh Amfilohija je to što nije govorio u afirmatninom smislu o eventualnoj paradi pederčina, i što je, indirektno ukazao svojim govorom na Đinđićevoj sahrani, da ne postoje savršeni ljudi.
Vidi cijeli citat

Ne, greh Amfilohija je sto je uopste govorio o eventualnoj paradi "pedercina". Ovo nije srednji vek, gde se crkva mesa u sve i svasta. Tako bi i crkva morala da se prilagodjava novom vremenu. Neka svestenici brinu o duhovnom stanju nacije, a svetovno neka prepuste drugima. Sto rece Dule Savic, ako Amfilohije zeli da se bavi necim sto ne spada u njegov domen, neka se kandiduje na izborima, pa neka resava stvari.

A njegov govor na Djindjicevoj sahrani je vise licio na nekakvu predizbornu kampanju, nego na posmrtno slovo u cast pokojnika.
Hitman
Hitman
Mali dioničar
Pristupio: 23.08.2004.
Poruka: 5.064
10. studenog 2009. u 20:16
Ajde kad smo vec kod crkve i svestenstva... Pricao moj otac sa nekim svestenikom (apropo profina dva pitanja - moj otac je tezak ateista), i u razgovoru ga pita, onako, vise u sali - kako ide posao. I svestenik kaze da nije lose, iako ima "binga" manje nego pre. I tata ga pita da mu objasni sta podrazumeva pod bingom, na sta mu svestenik odgovori da je bingo sahrana!? Ok, poznavao sam svestenika (nije vise medju zivima) i znam da je tezak saljivdzija, ali reci da je sahrana bingo....to vec nije u redu reci ni u sali, a posebno se tako nesto ne sme ocekivati od svestenika SPC-e.