Srbija

ian wright
ian wright
Moderator
Pristupio: 19.05.2005.
Poruka: 61.813
18. kolovoza 2015. u 14:59
javasluk je napisao/la:
Jer u Turskoj na "našim prostorima" su muslimani imali prednosti, u Austriji katolici, ne znam kako i šta je bilo u Srbiji, jet tamo osim pravoslavnih praktički drugih nije bilo, e sad da li je dio Srba prešao na Islam pa odlaskom Turaka otišli i oni ili se vratili u pravoslavlje (kršćanstvo), to su ssad pitanja......
Vidi cijeli citat


Srbija je bila puna muslimana. Vidi slike Beograda pocetkom 19.st. i tamo je dzamija na dzamiji. Veci dio je otisao za Bosnu, manji dio se pokrstio
javasluk
javasluk
Mali dioničar
Pristupio: 27.05.2010.
Poruka: 8.709
18. kolovoza 2015. u 15:18
ian wright je napisao/la:
javasluk je napisao/la:
Jer u Turskoj na "našim prostorima" su muslimani imali prednosti, u Austriji katolici, ne znam kako i šta je bilo u Srbiji, jet tamo osim pravoslavnih praktički drugih nije bilo, e sad da li je dio Srba prešao na Islam pa odlaskom Turaka otišli i oni ili se vratili u pravoslavlje (kršćanstvo), to su ssad pitanja......
Vidi cijeli citat


Srbija je bila puna muslimana. Vidi slike Beograda pocetkom 19.st. i tamo je dzamija na dzamiji. Veci dio je otisao za Bosnu, manji dio se pokrstio
Vidi cijeli citat
Navodno u ove krajeve na potezu  Bosanski Novi - Kostajnica. Usput, navodno je i u Slavodiniji do1693 i odlaska Turaka također bilo muslimansko stanovništvo i isto se priča da su odsjelili u Bosnu. Kao što se i priča da je u Osijeku bilo 4 ili 5 džamija. ja znam samo za jednu čiji su ostaci iskopani ranih osamdesetih (na Trgu Jurja Križanića). A Beograd, je po izvorima iz šezdesetih godina XX.st. Austrija šest puta osvajala i gradila katoličke crkve. Sad, ako laže izvor, lažem i ja, ali to sam davno čitao, pa se ne sjećam detalja precizno. 
Samo otkud svi mi ovdje ako su se svi toliko povlačili za Turcima, pa Talijani optirali za Italiju, Folkdojčeri 1946-48 do pedesetih u Austriju i Njemačku. Dobro jugoslavija je narasla za oko 5 mil stanovnika skoro od 17 mil do blizu 23 mil, ali opet uz stalna iseljananja, veće stopu mortaliteta od nataliteta i ipak se neki prirodni priraštaj ostvario. Zato sad zadnjid dvadesetak godina opada broj.....za Hrvatsku znamo, ne znam kako po drugim bivšim Republikama......


Samo Cibalia!
ian wright
ian wright
Moderator
Pristupio: 19.05.2005.
Poruka: 61.813
18. kolovoza 2015. u 15:30
pa nema se tu sto puno pricat: Slavonija je do 1699. isto bila napucena muslimanima, narocito u gradovima. U Osijeku je bilo 15 posto krscana. Slavonija je tada mogla imat nekih 220 000 stanovnika. I ti muslimani su nakon oslobodjenja otisli preko Save

zato je zemlja ostala skoro pusta (cijela Slavonija je nakon rata imala 40 000 stanovnika), pa je Austrija na podrucju Slavonije i Vojvodine naseljavala Bunjevce, Srbe iz Srbije, Nijemce, Magjare, Cehe itd...
javasluk
javasluk
Mali dioničar
Pristupio: 27.05.2010.
Poruka: 8.709
18. kolovoza 2015. u 15:43
ian wright je napisao/la:
pa nema se tu sto puno pricat: Slavonija je do 1699. isto bila napucena muslimanima, narocito u gradovima. U Osijeku je bilo 15 posto krscana. Slavonija je tada mogla imat nekih 220 000 stanovnika. I ti muslimani su nakon oslobodjenja otisli preko Save

zato je zemlja ostala skoro pusta (cijela Slavonija je nakon rata imala 40 000 stanovnika), pa je Austrija na podrucju Slavonije i Vojvodine naseljavala Bunjevce, Srbe iz Srbije, Nijemce, Magjare, Cehe itd...
Vidi cijeli citat
Misliš da su tada doseljavali u Slavoniiju Srbe iz Srbije? pogtovo planski? 

Btw. u Slavoniji ima "tri vrste" Srba: oni koji su 1918 napuštali Baranyu i prelazili u Kraljevinu SHS, onda 1922/23 tzv.solunci naseljavana ina imanja mađarskih grofova (oko Donjeg Miholjca, pa ADA na cesti Osijek - Vinkovci; nešti potomaka njih ima u u okolici Vukovara). Ali mislim da je bilo doseljavanja pravoslavnog življa iz Bosne. Da su to nastariji Srbi nasleljeni u Slavoniji. U Osijeku su (barem tako uče u školi) tradicionalno bili riječni ribari i nastanjeni u Donjem Gradu u ulicama bliže Dravi.  

Naravno, da, uz zadnji val "kolonaša" iz 1948.g. ali oni su ipak samo "pridruženi" već postojećim naseljima, rijetko da se gradilo selo od nule. Vjerojatno u švapaka sela. Premda koliko ja zna više je bilo da su po sSlavoniji u švapska sela doseljavani zagorci, međimurci, dalmatici...mislim Hrvati.

[uredio javasluk - 18. kolovoza 2015. u 15:45]
Samo Cibalia!
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 06.09.2013.
Poruka: 3.065
18. kolovoza 2015. u 16:44
javasluk je napisao/la:
alekpetro je napisao/la:
Pa zato sto je nekom ta stvar veoma bitna i nepremostiva u odnosu na njegovu veru.
Pa sam stavio navodnike da se ogradim od neke rasprave o tome. Ali evo odgovoricu ukratko to je ustvari

Raskol izmedju Rima i Vizantije i on traje mnogo ranije od konacnog raskida 1054.godine.

Mogu reci glavna razlika odnosno "mala" je u Simbolu Vere (filiokve) u pravoslavlju Sveti Duh ishodi od Oca, a u katolicanstvu od Oca i Sina. I tu je ta neka razlika o shvatanju Trojstva u hriscanstvu koja pravi malu razliku.

Naravno ima tu jos milion sitnih stvari kao sto je krstenje, cistiliste, Bogosluzenje i ostale stvari.
 Kasnije je i za vreme Nemanjica postojala mogucnost da Srbi postanu katolici, ali je ipak uticaj Vizantije bio jak i preovladao kod Srba. 

Vidi cijeli citat
Ovo mi je novo, ova razlika između "od Oca" i "od Oca i Sina"? 
A ovo o ovoj razlici koliko je bitna i koliko je nepremostiva!? hm.....Jako škakljivo pitanje....jer mi svi imamo kućni odgoj koji je usmjeren logikom "mi - oni". Ne samo što se vjerske pripadnosti tiče, ali često je prisutno "mi to tako"; "to oni, mi ovako" i u pravili se u 90% slučajeva završava s onim "ne j**** ja to". I kad ljudi odrastaju u takvom okruženju, teško je to.....To je pitanje odnosa prema tuđem, konkretno prema tuđoj religiji (ne znam čak niti da li je ispravno to nazivati u ovom kontekstu religijom) Ali svi znamo za onu poslovici "ko pored turskog groblja" što to konkretno znači? Da ne postoji nikakav respekt prema turskom groblju i od toga na dalje su generacije učene tom logikom, da onaj koji nije naš BMK. E tu je korijen toga što se danas relativno lako masa da povući na jednu stranu. Nije praktički ekumenizam izmišljen bez veze, to ima itekako svoju svrhu, jer nije smisao zavladati nad drugim, već živijeti s drugim ravnopravno, ne po staležu i statusu, ali ne bi se smijelo osječati tko je poželjniji a tko manje poželjen, premda iskreno ne vjerujem baš da će se društvo ikada popeti do te razine, možda se varam ali kako sad izgleda, teško.........

Da se vratim na "razlike" između pravoslavlja i katoličanstva, koliko je meni poznato u filozofskom poimanju razlike ne postoje. Razlika je "samo" u organizacijskom obliku. Čak postoje razlike između različitih pravoslavnih crkvi, stara priča o primjeni kalendara. Ali na prostoru južnih slavena je to sve skupa ispolitizirano stoljećima, Imali bi jako mnogo primjera, ne možemo sve nabrajati, pogubili bise, ali samo pogledajte utjecaj arhitekture gradova crnogorskog primorja, točno se vidi razlika po arhitekturi koji gradovi su građeni pod utjecajem zapada (venecije i austrije) a koji pod utjecajem bizanta. Samo kao primjer. Naime šta?  danas mi imamo prilično čvrsto postavljene stavove, ovo je naša crkva/vjera ono je njihova vjera, ali koliko sam naletao bilo je perioda kad katoličanstvo i Rim nisu bili baš omraženi kod srpskih vladara. Danas (zadnjih 100-120 godina) se promjena vjere smatra kao najveća izdaja pogotovo u ovim hrvatsko-srpskim relacijama. Kasnije ću objasniti zašto, ponovo čista matematika. Sad moram malo o migracijama pod utjecajem Osmanlija, naime, za neka područja, za neke Srbe s područja BIH se bilježi porijeklo i znaju manje više iz kojih krajeva iz Srbije potječu. Austrija je vodila evidenciju i za ljude s Žumberka (grkokatolici) i Korduna ljudi imaju naznake područja odakle potječu u Srbiji. Ali to su planska naseljavanja, Kordun, je doslovno naseljen Srbima da brane Austriju od Turaka (riječ Kordun dolazi iz francuskog Kordon). Međutim, zaleđe Zadra, podinarje je upitno. Za neka doseljavanja postoji evedencija (zadarski Arbanasi, biskup Barski i Zadarski Vicko Zmajević) za neka naseljavanja Srba također postoje potvrde, ali DA, nesumnjivo je da je dobar dio pravoslavaca Dalmacije i susjednih područja porijeklom iz Srbije, međutim ima tu jedno ALI!? Na tom prostoru je bilo predslavenskih starosjedilaca koji su "slavenizirani i primili kršćanstvo", međutim čini mi se kao (ne mora biti da sam u pravu, nemam nikave potvrde za to osim što se bilejži postojanje ljudi pod nazivom "Morlaci") da je pod tim previranjima i dolaskom pravoslavnog življa ali u prvom redu pravoslavnog svećenstva u 14. stoljeću (manastiri u Dalmaciji) da se jedan dio starosjedilaca pridružio pravoslavnoj crkvi na tom prostoru. Ovim ne iskazujem bilo kakvu zlu namjeru, niti da su ti svećenici radili u zloj namjeri, već jednostavno prihvatili ljude. E sad što je to "svetosavska" crkva, je nešto drugo i na što se to izrodilo 5-6 stoljeća kasnije. S te strane ne bi se čudio da je dio ljudi koji sebe smatra Srbima s tog dinarskog prostora nisu baš doseljenici iz Srbije. Za to bi nam mogli od pomoći biti katoličiki izvori, jer oni znaju stanje iz predturskog razdoblja na prostoru sjeverno od Dinare i Velebita do visine Bihaća. Vrlo vjerojatno je dolaskom Turaka doslo do "spajanja" starokrščana, doseljenih pravoslavnih, islamiziranih Slavena i kakvu je sudbinu u vrijeme Turskog carstva na tim prostorima imala katolička crkva. 

....jooooj, to ima za pisati, sad sam se ja fokusirao na ove migracije, ali mislim da se ne bi trebalo isključiti da je u tom periodi skoro pa slučajno da su neki potpali od pravoslavne.....Ovo pišem samo kao fenomen, ne optužujem nikog, sve je moguće i mnogo toga je neistraženo niti će ikada biti. Ali javljaju se izvori koji govore da na nekim prostorima (Livanjsko polje)  nizu zabilježene značajne migracije, E sad......

Vidi cijeli citat



To je sustinska razlika izmedju dve crkve. Ovo sto imamo razlicite obicaje je totalno nebitno. Ta razlika moze da se prebrodi dijalogom katolickih i pravoslavnih crkvi odnosno ekumenizmom. Ekumenizam nema samo cilj da zive zajedno nego da odrze hriscanstvo sa svim problemima sa kojima moze da se susretne u buducnosti. Zajedno mogu da ostanu aktuelniji nego ako se razdvajaju, takav je ukratko stav da ne ulazim dublje.

Bilo je naravno perioda kad srpski vladari nisu imali problema sa Rimom, to su istvari Nemanjici. Stefan Prvovencani je trazio od pape krunu da bi postao kralj. Vukan njegov brat je bio katolik. Posle od Sv.Save kad je srpska crkva dobila autokefalnost onda se vec stvara drugaciji odnos pape i Srba.
javasluk
javasluk
Mali dioničar
Pristupio: 27.05.2010.
Poruka: 8.709
18. kolovoza 2015. u 17:25
alekpetro je napisao/la:
To je sustinska razlika izmedju dve crkve. Ovo sto imamo razlicite obicaje je totalno nebitno. Ta razlika moze da se prebrodi dijalogom katolickih i pravoslavnih crkvi odnosno ekumenizmom. Ekumenizam nema samo cilj da zive zajedno nego da odrze hriscanstvo sa svim problemima sa kojima moze da se susretne u buducnosti. Zajedno mogu da ostanu aktuelniji nego ako se razdvajaju, takav je ukratko stav da ne ulazim dublje.
Vidi cijeli citat
Ja sam tek ovo prolječe čuo a mislim da sam to već i iznio da svi kršćani imaju pravo slobodnu ući u pravoslavnu crkvu, dok muslimani i židovi, moraju ostati u nekom kao predvorju. 
Ne znam da li znaš tko je Vladika Grigorije, on je kod Stankovića u Nu2 izjavio da oni imaju kanonske prepreke i da iz tog razloga ne smiju služiti jedni kod drugih i drugi kod prvih. Ali je izjavio da nema te zabrane da bi vrlo rado bez predrasuda došao odslužiti katoličku misu, samo da smije, barem služiti uz katoličkog kolegu. 
A imaju ti oni neke dogovore ovako, neka nepisana pravila na ovim "našim prostorima" u skladu s politikom ali mimo politike. Potajno je dogovoreno da biskup beogradske nadbiskupije nikada neće biti Hrvat, već Slovenac, čak su i Mađari upitni? i neko povijesno pravilo, barem panonskih prostora je da značajnija svetišta uvijek imaju svog blizanca ili satelita od onih drugih. Evo ti npr. Aljmaš, marijasko svetište 20-tak km istočno od Osijeka, desetak km od toga u istom tom kraju pravoslavci imaju isto tako neko vjersko okupljalište, samo ne znam kako se to zove manastir ili nekako drugačije, imaju jednom u par godina proščenje (ne znam kako se u pravoslavnoj terminologiji to zove) i u pravilu tamo jedan, dva monaha žive sami.

Manastir Uspenja Presvete Bogorodice u Dalj planinislide2MANASTIR USPENJA PRESV. BOGORODICE U DALJ PLANINI s narodnim nazivom Manastir Vodica. Manastir čine crkva, oltar na otvorenom uklesan u brdo i čardak (konak). Stara crkva u manastiru podignuta je 1758. godine. Porušena je u 2. svj. ratu a nova je podignuta u periodu od  1946. do 1948. godine. Čardak je podigao patrijarh Josif Rajačić sredinom XIX vijeka. U čardaku izvire vrlo pitka voda kojoj narod pripisuje ljekovita svojstva. Manastir Vodica važno je hodočasničko mjesto, pogotovo o Preobraženju Gospodnjem (19. avgust).  Evo igrom slučaja sam guglo i našao i baš je sutra tamo hodočašće.

Za Aljmašku gospu snamo svi, a ovo sam čuo skoro pa pukom slučajnošču prije nekoliko godina, a cijeli život živim da tom prostoru. Drugi primjer, Međugorje, makar je novijeg datuma, ali kad s glavne magistrale Metković-Mostar-Sarajevo skrećeš prema Međugorju u lijevo, s desne strane je prilično veliki Manastir Žitomislić, koji i sam dobiva značaj kao neka ravnoteže Međugorju. To je navodno prešutni dogovor između hrvatske katoličke i srpske pravoslavne crkve, da u granicama mogućnosti se održava kakva takva ravnoteža. 

Samo Cibalia!
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 21.07.2009.
Poruka: 2.100
18. kolovoza 2015. u 18:08
Di god je dosla turska sablja, bilo je poturcavanja na veliko.

Kasnije su ti ljudi odlazili sa Turcima.

Srbijanske poturice su nakon srpskih ustanaka prebjegli u Bosnu, gradove Orasje, Odzak, Bosanski Samac, gradic Bosanski Dubocac kod Dervente, osnovali su upravo ti ljudi. Pa je postojao stanoviti femomen da u opcinama Orasje, Odzak i Samac nema niti jednog jedinog muslimanskog sela, ali su carsije/gradovi i do zadnjeg rata bili naseljeni vecinskim muslimanskim pucanstvom.

Zatim, odredjeni broj muslimana iz Bosne nose autenticna madjarska prezimena. Poturice iz Madjarske koji su prebjegli u Bosnu.

Zatim primjer poturica iz dalmatinskog zaledja i Like, oni su povlacenjem Turaka sa tih prostora, prebjegli u Bosnu i osnovali grad Prijedor.

Da ne govorim o raseljavanju bosanskih katolika, koji su dolaskom Turaka prezivjeli pravi mali genocid. Za razliku od pravoslavaca, koje je osmanlijska vlast cak i naseljavala na napustenim prostorima.
Katolicima su osmanlije zabranili crkveno zvono, naprimjer.
Takodje i podrucja danasnje Hrvatske koja su bila pod osmanskom okupacijom, bila su opustosena. Hrvatski seljaci su do austrijskog Gradisca bjezali od turske vojske.

Istina, danas se medju muslimanima pokusava napisati neka alternativna povijest po kojoj su osmanlije na nase prostore donijeli prosperitet, pa su tu cuvene "daidze" odnosno "franjevci/ujaci" koje hrvatski narod posprdno naziva daidzama jer se ulizuju u dupe Bosnjacima i muslimanima... ta prica oko Ahdname...

U svakom slucaju, pravoslavci su puno bolje prosli od katolika, u tim vremenima. Valjda sto su bili poslusnije sluge. Iako su i oni imali brojne hajduke, ali ne kao Hrvati. Kod njih je to vise mitomanija, ono Kraljevic Marko a on bio turski vazal. Hajduk je Mijat Tomic, to je komit, a i pravoslavci u Hercegovini su imali par slicnih.

Srbijanci tanko, do prvog ustanka Crnog Djordja, manje vise su bili poslusni.
javasluk
javasluk
Mali dioničar
Pristupio: 27.05.2010.
Poruka: 8.709
18. kolovoza 2015. u 21:03
strašimir je napisao/la:
Di god je dosla turska sablja, bilo je poturcavanja na veliko.

Kasnije su ti ljudi odlazili sa Turcima.

Srbijanske poturice su nakon srpskih ustanaka prebjegli u Bosnu, gradove Orasje, Odzak, Bosanski Samac, gradic Bosanski Dubocac kod Dervente, osnovali su upravo ti ljudi. Pa je postojao stanoviti femomen da u opcinama Orasje, Odzak i Samac nema niti jednog jedinog muslimanskog sela, ali su carsije/gradovi i do zadnjeg rata bili naseljeni vecinskim muslimanskim pucanstvom.

Zatim, odredjeni broj muslimana iz Bosne nose autenticna madjarska prezimena. Poturice iz Madjarske koji su prebjegli u Bosnu.

Zatim primjer poturica iz dalmatinskog zaledja i Like, oni su povlacenjem Turaka sa tih prostora, prebjegli u Bosnu i osnovali grad Prijedor.

Da ne govorim o raseljavanju bosanskih katolika, koji su dolaskom Turaka prezivjeli pravi mali genocid. Za razliku od pravoslavaca, koje je osmanlijska vlast cak i naseljavala na napustenim prostorima.
Katolicima su osmanlije zabranili crkveno zvono, naprimjer.
Takodje i podrucja danasnje Hrvatske koja su bila pod osmanskom okupacijom, bila su opustosena. Hrvatski seljaci su do austrijskog Gradisca bjezali od turske vojske.

Istina, danas se medju muslimanima pokusava napisati neka alternativna povijest po kojoj su osmanlije na nase prostore donijeli prosperitet, pa su tu cuvene "daidze" odnosno "franjevci/ujaci" koje hrvatski narod posprdno naziva daidzama jer se ulizuju u dupe Bosnjacima i muslimanima... ta prica oko Ahdname...

U svakom slucaju, pravoslavci su puno bolje prosli od katolika, u tim vremenima. Valjda sto su bili poslusnije sluge. Iako su i oni imali brojne hajduke, ali ne kao Hrvati. Kod njih je to vise mitomanija, ono Kraljevic Marko a on bio turski vazal. Hajduk je Mijat Tomic, to je komit, a i pravoslavci u Hercegovini su imali par slicnih.

Srbijanci tanko, do prvog ustanka Crnog Djordja, manje vise su bili poslusni.
Vidi cijeli citat
Zanimljivih stvari si tu ti iznio. Ovo prvi put čujem za mađarska prezimena, iako itekako ima logike, jer u Mađarskoj još postoje džamije, makar izvan funkcije samo kao spomenici kulture. Za razliku od kod nas gdje su džamije pometene, kao i u Grčkoj početkom 20.st. Ja znam za sjevernu Bosnu, uglavnom pravac uz Savu da je bilo naseljenih Poljaka i Talijana, jedni kao rudari i drugi kao proizvodžači crijepa i opeke, ali to je bilo za AU. Bilo je i nešto folksdojčerskih sela oko Bijeljine u Semberiji. Nešto i Slovaka, ne znam kojim zanatom su oni došli. Ali to je sve otišlo što 1918.g. što 1948.g. ostalo se asimiliralo. 

Ali je li možda netko može napisati, koliko je južnoslavenskog življa (katolika, muslimana, pravoslaavnih) s područja BIH, dijelova Hrvatske pod turcima, Srbije, CG, ajde i Makedonije bilo pod Turcima!? Je li ima tko kakve procijene?
Samo Cibalia!
Dejan NS
Dejan NS
Većinski vlasnik Foruma
Pristupio: 26.01.2005.
Poruka: 24.132
19. kolovoza 2015. u 07:42
Papa Bear je napisao/la:

Glupo je pasti na nivo da se svađaš oko toga jeli primjerice u 14.stoljeću živio Stjepan ili Stefan Vukčić, i jeli bio katolik, pravoslavac ili možda bogumil.
Ili primjerice da se svađamo oko toga jesu li Hrvati bili veće podguzne muve Ugrima, ili Srbi Bizantu.

Jedino oko čega možemo raspravljati je kako poboljšati situacije naših naroda na danas kritičnim geopolitičkim područjima, a to bi primjerice bile BiH i Kosovo.
Pa da se recimo za 50 godina budemo onih ratnih 1990.-ih prisjećali na nekakvom pristojnom nivou, kao što se primjerice Njemci i Francuzi prsjećaju 2.svjetskog rata.

I da usto na području BiH stvorimo takvu političku situaciju koja će razriješiti kritična pitanja zaštite prava pojedinih nacija, te stimulirati gospodarski rast i napredak, pa onda kud god nas to dovelo, do zajedničkog suživota (belgijski primjer), ili do gospodskog razlaza (recimo primjer Čehoslovačke).

Vidi cijeli citat



Ja sam protiv svakog nacionalizma,jer je nacionalizam najnizi oblik drustvene svesti - Koca Popovic
Dejan NS
Dejan NS
Većinski vlasnik Foruma
Pristupio: 26.01.2005.
Poruka: 24.132
19. kolovoza 2015. u 07:49
javasluk je napisao/la:
alekpetro je napisao/la:
To je sustinska razlika izmedju dve crkve. Ovo sto imamo razlicite obicaje je totalno nebitno. Ta razlika moze da se prebrodi dijalogom katolickih i pravoslavnih crkvi odnosno ekumenizmom. Ekumenizam nema samo cilj da zive zajedno nego da odrze hriscanstvo sa svim problemima sa kojima moze da se susretne u buducnosti. Zajedno mogu da ostanu aktuelniji nego ako se razdvajaju, takav je ukratko stav da ne ulazim dublje.
Vidi cijeli citat
Ja sam tek ovo prolječe čuo a mislim da sam to već i iznio da svi kršćani imaju pravo slobodnu ući u pravoslavnu crkvu, dok muslimani i židovi, moraju ostati u nekom kao predvorju. 
Ne znam da li znaš tko je Vladika Grigorije, on je kod Stankovića u Nu2 izjavio da oni imaju kanonske prepreke i da iz tog razloga ne smiju služiti jedni kod drugih i drugi kod prvih. Ali je izjavio da nema te zabrane da bi vrlo rado bez predrasuda došao odslužiti katoličku misu, samo da smije, barem služiti uz katoličkog kolegu. 
A imaju ti oni neke dogovore ovako, neka nepisana pravila na ovim "našim prostorima" u skladu s politikom ali mimo politike. Potajno je dogovoreno da biskup beogradske nadbiskupije nikada neće biti Hrvat, već Slovenac, čak su i Mađari upitni? i neko povijesno pravilo, barem panonskih prostora je da značajnija svetišta uvijek imaju svog blizanca ili satelita od onih drugih. Evo ti npr. Aljmaš, marijasko svetište 20-tak km istočno od Osijeka, desetak km od toga u istom tom kraju pravoslavci imaju isto tako neko vjersko okupljalište, samo ne znam kako se to zove manastir ili nekako drugačije, imaju jednom u par godina proščenje (ne znam kako se u pravoslavnoj terminologiji to zove) i u pravilu tamo jedan, dva monaha žive sami.

Manastir Uspenja Presvete Bogorodice u Dalj planinislide2MANASTIR USPENJA PRESV. BOGORODICE U DALJ PLANINI s narodnim nazivom Manastir Vodica. Manastir čine crkva, oltar na otvorenom uklesan u brdo i čardak (konak). Stara crkva u manastiru podignuta je 1758. godine. Porušena je u 2. svj. ratu a nova je podignuta u periodu od  1946. do 1948. godine. Čardak je podigao patrijarh Josif Rajačić sredinom XIX vijeka. U čardaku izvire vrlo pitka voda kojoj narod pripisuje ljekovita svojstva. Manastir Vodica važno je hodočasničko mjesto, pogotovo o Preobraženju Gospodnjem (19. avgust).  Evo igrom slučaja sam guglo i našao i baš je sutra tamo hodočašće.

Za Aljmašku gospu snamo svi, a ovo sam čuo skoro pa pukom slučajnošču prije nekoliko godina, a cijeli život živim da tom prostoru. Drugi primjer, Međugorje, makar je novijeg datuma, ali kad s glavne magistrale Metković-Mostar-Sarajevo skrećeš prema Međugorju u lijevo, s desne strane je prilično veliki Manastir Žitomislić, koji i sam dobiva značaj kao neka ravnoteže Međugorju. To je navodno prešutni dogovor između hrvatske katoličke i srpske pravoslavne crkve, da u granicama mogućnosti se održava kakva takva ravnoteža. 

Vidi cijeli citat

Vidi komunista, mamicu im...
Ja mislio oni jahali i ubijali popove, terali vernike u zatvor i slično...
Kad ono, gle qrca....oni obnavljali crkve...
Ja sam protiv svakog nacionalizma,jer je nacionalizam najnizi oblik drustvene svesti - Koca Popovic