Dule, pobogu.
Hrvatskoj je dakle bilo strateški najvažnije da sa Zagrebom poveže, da vidim redom iz glave što se sjećam vožnji po tom autoputu: Ivanić-Grad, Križ, Popovaču, Okučane, Novsku i Lipovac, uz valjda čisto geografski neizbježne iznimke Kutine i Slavonskog Broda od imalo važnijih gradova, nego Split, Rijeku, Osijek, Dubrovnik, Sisak, Zadar, Varaždin, Šibenik, Vinkovce, Pulu, Koprivnicu, Bjelovar... Jesi li ti svjestan šta si izjavio?!?
Povezali Slavoniju sa centrom? De ti pogledaj malo kartu Hrvatske, pa vidi gdje je Slavonija a kuda ide ta cesta.
Hrvatskoj je bilo važnije povezati preko Zagreba Njemačku i Tursku, dok dovesti turiste na Jadran se moglo i po kaldrmi. Jesi se nekad vozio starom cestom Zagreb - Rijeka, i Jadranskom magistralom? Pa širja je i ravnija ova ulica s točno 20 kuća tu u Teksasu nego kad te dve ceste staviš jednu kraj druge. Jel tebi jasno da se iz Zagreba moglo doći u Texas puno brže nego u Dubrovnik?
Za Hrvatsku je bio važniji autoput do Niša i Skopja od povezivanja Rijeke, Splita, Ploča i ostalih luka sa zaleđem? Jel ti znaš kako teretni vlakovi idu iz Rijeke, najveće luke u SFRJ, u unutrašnjost? A kako su išli kamioni cestom od Rijeke preko Gorskog kotara do Mađarske i dalje na istočna tržišta, tada itekako važna?
Za Hrvatsku je bio bitniji pravac prema Bugarskoj nego prema Italiji??
Ja nisam toliko nagao da te odmah proglasim malicioznim, ali je očito da ti nemaš pojma o čemu govoriš. Pravac bratstvo-jedinstvo je bio otprilike šesti po važnosti Hrvatskoj, ali je zato bio prvi po važnosti Beogradu. Prvih pet pravaca važnih Hrvatskoj su proglašeni ustaškim projektima i zauzimati se za njih je bilo politički i karijerno opasno, dok se naravno ovaj šesti napravio.
Što misliš, zašto je prva stvar koja je u Hrvatskoj napravljena nakon osamostaljenja bilo - gradnja ovih cesta prema Rijeci i Splitu, istarskog ipsilona, itd.? Gradile su se tokom najžešćeg rata, dok je još trećina zemlje uključujući i neke dijelove tih pravaca bilo pod okupacijom, kad se trošilo na vojsku i zbrinjavanje izbjeglica i prognanika... ali svejedno su se nalazila ne baš beznačajna sredstva za prometno povezivanje. Reći ću ti ja zašto - jer su Hrvatskoj trebale ko žednom kap vode. A u SFRJ bi se napravile odmah nakon što se poveže onaj supervažni koridor Doboj - Novi Pazar - Tetovo, ili tako neki Brčko-Banovići tip projekta.
Uostalom, šta misliš da je "root cause" raspada Jugoslavije? Pa pare, čovječe - da smo se oko para mogli dogovorit, dogovorili bi se i oko svega drugoga čas posla. Pa meni, balavcu od 15-16 godina, je bilo jasno da je Juga pukla ko kokica kad sam u Novom listu na kiosku vidio veliki naslov "Srbija upala u savezni trezor" (ili nešto u tom smislu). A ne ovako, Slovenija i Hrvatska imaju same svojih para dovoljno da se izgrade, ali ne može, ima sto ruku šta se zavlače u džepove, a i trošit vlastite novce je onako, nacionalistički ustašoidno... E pa dopizdilo više. Ove sve nacije, religije, pisma, jezici, kurci-palci su šarene slike u toj knjizi, za one koji ne misle da teba čitati tekst. A i dobro dođu kad se treba napalit na "one genocidne divljake preko".
[uredio Kauboj - 03. lipnja 2011. u 03:37]
I am going to space, and when I come back I have to pick up poodle crap.