Vjera
Peter Schmeichel je napisao/la:
Isto kao što ateisti predbacuju kako vjernici negiraju teoriju evolucije.
Vidi cijeli citat
To je točno, ne negiraju svi vjernici evoluciju, to uglavnom dolazi od američkih protestanata koji imaju jaku propagandu, no pogrešno bi bilo tvrditi da su svi vjernici negiraju evoluciju.
Peter Schmeichel je napisao/la:
onda bih hipotezu Boga u i hipotezu ne postojanja Boga izjednačio kao jednako nedokazive i ateizam bih izjednačio s vjerom što se dokaza tiče. Pa onda i jedno i drugo je znanstveno jednako vreijedno.
Vidi cijeli citat
Meki ateizam je nulta hipoteza i on je znanstveno vrijedniji od vjere. Meki ateizam kaže da nema dokaza da Bog postoji. To je onda nulta hipoteza dok netko ne dokaže suprotno. Nama jedino što preostaje je živjeti svoje živote kao da je nulta hipoteza točna, kao da Boga nema, dok se ne pokaže suprotno.
To je slučaj sa svakom nultom hipotezom. Pogledaj labudove i poznati primjer. Mi smo znali da postoje bijeli labudovi. Nulta hipoteza je bila "postoje samo bijeli labudovi", dakle živimo svoj život kao da ne postoje crni, zeleni, rozi, ljubičasti, plavi i drugi labudovi. Nulta hipoteza se znanstvenim načinom promijenila tek kad su primijećeni crni labudovi. Sada živimo pod nultom hipotezom "postoje bijeli i crni labudovi". Ne možemo dokazati da ne postoje zeleni i ljubičasti, no nulta hipoteza i dalje vrijedi - zeleni i ljubičasti ne postoje.
Tako je i s religijama. Nijedna religija nije dokazana, dakle nulta hipoteza je da je svaka religija lažna, dok se ne dokaže istinitost. Kada to ne bi bilo tako, onda bi mi morali svaku religiju uzimati kao točnu. To šta ti govoriš za, pretpostavljam, kršćanstvo, to može reći i hindus. Po tebi, i njegova religija je jednako znanstveno vrijedna ko kršćanstvo i ateizam.
Tvrdi ateizam koji kaže definitivno da nema nikakvog božanstva je jednako znanstveno vrijedan ko vjera. Odnosno, jednako bezvrijedan, jer ni vjera ni tvrdi ateizam se ne mogu znanstveno dokazati.
Ali moguće je dokazati da ne postoje bogovi iz određenih religija, npr. kršćanski Bog. Prema Bibliji i kršćanstvu, kršćanski Bog je svemoćan, sveznajući i želi da mi vjerujemo u njega. Ipak, njegova navodna objava ljudima nije uvjerila sve ljude. Zašto? Samo su tri objašnjenja: 1) Bog se nije objavio kako treba, 2) Bog se namjerno objavio tako da neki ljudi vide tu objavu kao istinitu, a drugi kao lažnu, 3) objava je lažna, Bog ne postoji. Opcija broj 1 nije u skladu sa sveznajućim Bogom, opcija broj 2 nije u skladu sa Bogom koji želi da mi u njega vjerujemo. Dakle, točna je opcija 3.
Peter Schmeichel je napisao/la:
A znanstvenik koji isključuje vjeru od znanosti čini jednaku pogrešku kao i onaj koji isključuje ateizam od znanosti.
Vidi cijeli citat
Ne čini. Tko isključuje vjeru iz znanosti, taj dobije jednake rezultate eksperimenta i promatranja. Ne treba mu vjera za dobiti ili tumačiti rezultate. I o kojoj vjeri uopće govoriš? Treba li znanstvenik, dok radi eksperiment, biti istovremeno ateist, kršćanin, hindus i musliman? Kako da to bude?
Ante je napisao/la:
česta ismijavanja vjernika, kako 'oni vjeruju u nekakve bajke i nadnaravne pojave', dok s druge strane postoji nešto potpuno normalno i prirodno čime se sve može objasniti. To nešto ne postoji, tog dokaza nema, tako da je svaki čovjek zaparavo vjernik, i to veliki. Svaki čovjek vjeruje u nešto što ni približno ne može dokučiti i za što ne postoji konačan dokaz.
Vidi cijeli citat
Ateist vjeruje da nema dokaza da Bog postoji. I nema ih. Dakle, ateist vjeruje u nešto šta je točno, u nedostatak dokaza o Bogu. Ateist gleda dokle seže njegova mogućnost objašnjavanja i kad dođe do te granice, on staje s objašnjavanjem. Npr., znamo da prirodni zakoni postoje, da su dio stvarnosti. Zašto postoje? Ne znamo. Svaki pokušaj objašnjavanja zašto prirodni zakoni postoje jest bajka i izmišljanje. Kažeš da ne znaš zašto prirodni zakoni postoje i živiš s time. To je ateizam.
U Župi svete Kate u Grudama u subotu, 14. svibnja održat će se obred Svete potvrde (Krizma).
Članovi pastoralnog i ekonomskog župnog vijeća, zajedno sa župnikom fra Stankom Pavlovićem, pozvali su biskupa Palića da podijeli sakrament Potvrde.
Riječ je o nesretnom ‘hercegovačkom slučaju’ kako stoji i u samom priopćenju kojeg prenosimo u cijelosti:
U skladu s dugo već uvriježenim trogodišnjim ritmom održavanja obreda Potvrde u našoj župi, ove je godine taj obred predviđen za subotu 14. svibnja. S punim pouzdanjem u dragoga Boga, kao zadnjega i neosporno najmjerodavnijega sudca, koji će naše dobro poznate prijepore bez sumnje jednom pomiriti i razriješiti na pravedan način, jer On drugačije i ne zna, ovim Vas putem usrdno pozivamo da dođete i svojom rukom podijelite sakrament Potvrde našoj djeci na njima i nama za taj svečani čin zacijelo najprikladnijem i najljepšem mjestu na svijetu: u prekrasnoj crkvi Svete Kate u Grudama!
Ukoliko Vam zbog nekih drugih, možda već preuzetih obveza rečeni nadnevak ne odgovara, molimo Vas da predložite neki drugi! Toplo se pritom nadamo da ćete smoći snage i ostaviti za ovu prigodu naše nesporazume po strani, te pustiti da vrijeme – čiji protok zna biti čudesno blagotvoran – provjetri malo sve one puste apostolske konstitucije, odluke i dekrete na koje su se, vezano za naš odavno već općepoznati „hercegovački slučaj“, pozivali Vaši predšasnici. U tom se smislu, preuzvišeni oče biskupe, još toplije nadamo da baštinite ponešto od otvorenosti i odvažnosti blagopokojnoga, odnedavno svetoga pape Ivana XXIII., koji je, svjestan nužnosti usklađivanja Crkve s duhom vremena, radosno onomad sazvao Drugi vatikanski sabor kako bi na njemu, između ostalog, snažno potaknuo naučavanje i shvaćanje Crkve kao Božjeg naroda. Podrazumijevajući da ste upravo na koncilskome tragu i Vi opredijeljeni za onaj papin glasoviti aggiornamento kao trajni proces prilagođavanja Crkve novim vremenima i okolnostima, priželjkujemo štoviše da poput dokazano kreposnoga Ivana XXIII. dosljedno vjerujete kako Crkvu ne čine samo svećenstvo, hijerarhija i feudalni crkveni zakoni, već jednako i laici, te da dijelite mišljenje brojnih (post)koncilskih teoloških mislilaca koji smatraju da bi uloga vjerničkoga puka u Crkvi prema novom shvaćanju „morala biti jače istaknuta“, nipošto svedena na „samo savjetodavan glas“ župnih vijeća, kako je to u nedostatku hrabrosti i vizije danas normirano, čime je „napravljen korak unatrag u odnosu na druge koncilske postavke“.
Poštovani oče biskupe, župljani župe Grude neprestano se još od Vašega imenovanja za mostarsko-duvanjskoga biskupa Svevišnjemu mole da baš Vi, kao naš novi pastir, nesretni „hercegovački slučaj“ napokon sagledate u svjetlu ovdje navedenih postavki i duha Drugoga vatikanskog sabora, ne čekajući nasušni posadašnjujući iskorak nekog budućega Koncila, koji će, pretočen jednom u paragrafe sa životom usklađenijega novog Zakonika kanonskoga prava, posve izvjesno omogućiti da se glas „Božjeg naroda“ još snažnije čuje i uvažava u Crkvi! Utoliko smo, oče biskupe, ostali nemalo zatečeni nekim Vašim javnim nastupima, kao i nedavnim priopćenjem biskupskoga ordinarijata povodom događaja u župi Crnač. Nepoznati autor tog odveć mrgodnog, docirajućeg i po nama anakronog priopćenja, stavljanjem naglaska na navodno ničim ograničeno pravo dijecezanskoga biskupa na „vlast upravljanja“, kako se na jednom mjestu nezgrapno izrazio, olako anatemizira pojmove poput referenduma i peticija, kao da živimo u davno prohujalom vremenu Jana Husa, koji je zbog nekih tobože bogohulnih ideja – promoviranih pet i pol stoljeća kasnije na samom Drugom vatikanskom saboru – spaljen jadan na lomači.Ne dovodeći u pitanje božansko ustanovljenje crkvene hijerarhije, pa ni njenu svetost, nama se, poštovani oče biskupe, ipak čini kako je u najvećemu interesu naše zajedničke Crkve da kanonskim zakonikom propisano pravo mjesnoga ordinarija na slobodno raspolaganje župama (dioba, raspodjela, dodjeljivanje) ne bude ograničeno samo teško mjerljivim „dobrom duša“, već i puno mjerljivijim „raspoloženjem srdaca“ onih na koje se pojedini propis odnosi, samih dakle vjernika. Ako u trenutno važećem, ljudskom rukom pisanom Zakoniku kanonskoga prava to već sada nije tako, tim gore po Zakonik kanonskoga prava, da malo kao i u šali, ali zapravo smrtno ozbiljni parafraziramo onog staroga mudroslova Hegela koji je suočivši se s tvrdnjama da protiv njegovih astronomskih uvida govore činjenice izrekao onu čuvenu rečenicu „tim gore po činjenice“. Čim taj zakonik bude dokraja prožet onim trajno obvezujućim aggiornamentom pape Ivana XXIII., što će ga prema našem dubokom uvjerenju još više približiti i biblijskim načelima i volji Kristovoj, nesporazumi poput ovog što razdire Hercegovinu duže od stotinu godina bit će nezamislivi.
A taj naš stogodišnji nesporazum, oče biskupe, cijeli taj „hercegovački slučaj“, svoj izvor i počelo ima upravo u starinskom tumačenju odredbi Zakonika kanonskoga prava! Osim što prema mišljenju ogromne većine župljana župe Grude ne uvažavaju dovoljno „posebno stanje Crkve u Hercegovini“, nastalo kroz višestoljetnu vezanost ovdašnjega katoličkog puka s franjevcima, dokumenti koji birokratski kruto, manje-više mehanički propisuju uvođenje „redovite crkvene hijerarhije“ u mostarsko-duvanjskoj biskupiji – počevši od odluke iz 1899. pa do dekreta Romanis Pontificibus iz 1975. – povrh su i prije toga svojevrstan „račun bez krčmara“, jer su gotovo svi redom donošeni mimo više nego jasno očitovanog raspoloženja Božjeg naroda, u igri moći i lobiranja među svećeničkim glavarima i pismoznancima, dijecezanskim i redovničkim!
Vjerujući, oče biskupe, da kao čovjek novoga doba želite nasljedovati hrabre geste najmanje trojice posljednjih papa koji su se itekako znali posuti pepelom i priznati neke grijehe naše Crkve iz prošlosti – kako su to jamačno na veću slavu Božju učinili u slučaju maloprije spomenutog Jana Husa ili okrutno također smaknutih dominikanaca Girolama Savonarole i Giordana Bruna – molimo Vas da pomognete pogasiti inkvizicijsku vatricu čije pucketanje mi župljani takozvanih spornih hercegovačkih župa, stisnutih zubi, skupa s našim kažnjenim fratrima, ćutimo pod nogama evo već pola stoljeća. Molimo Vas, drugim riječima, da budete naš odvjetnik, i da bez odlaganja pokrenete odgovarajuće postupke kojima će biti okončano polustoljetno administrativno mrcvarenje župljana pravdano uvođenjem „redovite crkvene hijerarhije“ u mostarsko-duvanjskoj biskupiji! Taj bi zaokret, koji bi Vas bez ikakve sumnje dodatno omilio Gospodinu, nužno uključivao i Vaše zauzimanje za opoziv sramotnih kazni što su ih redovnički poglavari – izgubivši u onoj igri moći, a lakomi možda za povlasticama i napredovanjem – izrekli devetorici fratara koji su ostali uz svoj narod. Vi ćete, oče biskupe, višim crkvenim instancama bolje od ikoga znati objasniti kako naš Gospodin, ustanovljavajući svoju Crkvu, sasvim sigurno nije mislio da poslušnost klera prema crkvenoj hijerarhiji mora biti bespogovorna, bez prava na prigovor savjesti u slučajevima kada postoje jasni znakovi da se u određenoj stvari radi o nepravdi prema pojedincu ili narodu Božjem! Da nije, uostalom, mislio kako po Njegovoj volji ustanovljena crkvena hijerarhija može koji put i pogriješiti, ne bi valjda tvorce dokumenata Drugog vatikanskoga sabora nadahnuo da malo ipak „nijansiraju“ prethodno proglašenu dogmu o nezabludivosti čak i samoga pape.
Poštovani oče biskupe, kao djeca, unuci ili praunuci onih što su svojim nesebičnim prilozima i trudom izgradili župne kuće i crkve u Grudama i Dragićini, uvjereni da se naš glas u Crkvi i zbog toga mora čuti, otvorena Vas srca još jednom pozivamo da 14. svibnja 2022. godine (ili neki drugi dan, kao što rekosmo) u dobroj vjeri dođete u Grude i podijelite sakrament Potvrde našoj djeci, ne postavljajući pritom nikakve preduvjete!
Bog Vas blagoslovio, navode iz župe svete Kate u Grudama.
"U hrvatskom jezikoslovlju nema atributa kojima se može objasniti veličina Hajduka. Hajduk je ne samo vječan, Hajduk je neuništiv!"
Ajmo definirat ateizam, jer osnovna postavka kvalitetne rasprave je definiranje pojmova.
Ateizam, a koliko ja znam, možda je drugačije, nije nedostatak dokaza da Bog ne postoji već uvjerenje kako Bog ne postoji.
Jer ja onda vjeru ( meku?!) mogu tumačit kako je ista nedostatak dokaza kako svijet bez Boga ne postoji.
Pa dobijamo retoriku, a ne traženje istine.
I ako vjernik riješi jednadžbu, da li je rezultat drugačiji od onog ateista?
Ateizam je kao i vjera u 90% slučajeva- svrstavanje u tor i klasična ideologija.
[uredio Peter Schmeichel - 09. svibnja 2022. u 18:32]
Nitko nije iznad Hajduka pa ni ja. Vratit ću se. To je tvoj klub, nije moj.
Cholo je napisao/la:
Jel bitno danas uopce koja zupa je franjevacka, a koja popovska? Cijela ta prica vise umara.
Vidi cijeli citat
Bitno je popovima koji žele zaposjesti cijelu Hercegovinu. Zašto se ne pita vjernike što žele jer je Crkva zajednica, a ne samo građevina koja se želi zaposjesti.
"U hrvatskom jezikoslovlju nema atributa kojima se može objasniti veličina Hajduka. Hajduk je ne samo vječan, Hajduk je neuništiv!"
odgovornost je napisao/la:
Cholo je napisao/la:
Jel bitno danas uopce koja zupa je franjevacka, a koja popovska? Cijela ta prica vise umara.
Vidi cijeli citat
Bitno je popovima koji žele zaposjesti cijelu Hercegovinu. Zašto se ne pita vjernike što žele jer je Crkva zajednica, a ne samo građevina koja se želi zaposjesti.
Vidi cijeli citat
Zato sada imate i tolike probleme. Jer necemo se pravit ludi da je ovo krivica jedne strane.
Prije su ljudi bili drukciji, danas ljudi bi to prihvatiliu sekundi, bsr ja, jer znam kakvi franjevci su bili u mojoj zupi i nedaj Boze nikome. I u okolici, jer ih mijenjaju naokolo vecinom. Tako da...
1905
Peter Schmeichel je napisao/la:
Ajmo definirat ateizam, jer osnovna postavka kvalitetne rasprave je definiranje pojmova.
Ateizam, a koliko ja znam, možda je drugačije, nije nedostatak dokaza da Bog ne postoji već uvjerenje kako Bog ne postoji.
Jer ja onda vjeru ( meku?!) mogu tumačit kako je ista nedostatak dokaza kako svijet bez Boga ne postoji.
Pa dobijamo retoriku, a ne traženje istine.
I ako vjernik riješi jednadžbu, da li je rezultat drugačiji od onog ateista?
Ateizam je kao i vjera u 90% slučajeva- svrstavanje u tor i klasična ideologija.
Vidi cijeli citat
Ovisno kako se promišlja svijet. Znanost teži da objasni svijet oko nas prirodnim zakonima koji opisuju kako svemir funkcionira u prošlosti, sadašnjosti i budućnosti, uvijek i svugdje. Ako je to zaista tako i ako sve funkcionira po prirodnim zakonima koji su univerzalni, vječni i nepromjenjivi , koji je onda smisao Boga?
[uredio Undertaker123 - 09. svibnja 2022. u 18:55]
Aquilla non capit muscas
Cholo je napisao/la:
odgovornost je napisao/la:
Cholo je napisao/la:
Jel bitno danas uopce koja zupa je franjevacka, a koja popovska? Cijela ta prica vise umara.
Vidi cijeli citat
Bitno je popovima koji žele zaposjesti cijelu Hercegovinu. Zašto se ne pita vjernike što žele jer je Crkva zajednica, a ne samo građevina koja se želi zaposjesti.
Vidi cijeli citat
Zato sada imate i tolike probleme. Jer necemo se pravit ludi da je ovo krivica jedne strane.
Prije su ljudi bili drukciji, danas ljudi bi to prihvatiliu sekundi, bsr ja, jer znam kakvi franjevci su bili u mojoj zupi i nedaj Boze nikome. I u okolici, jer ih mijenjaju naokolo vecinom. Tako da...
Vidi cijeli citat
Pošto bi ti prihvatio misliš da bi i drugi. E pa varaš se za Župu Grude. Mi naše ne bi mjenjali niti ćemo ih mjenjati. Naše daj Bože svakome. Ako se ovaj biskup i ostali politički svećenici ne žele pobrinuti za nas, pobrinuti će se Bog jer je on iznad svih.
"U hrvatskom jezikoslovlju nema atributa kojima se može objasniti veličina Hajduka. Hajduk je ne samo vječan, Hajduk je neuništiv!"
- Najnovije
- Najčitanije
Potvrđeno: Duvnjak otpao zbog ozljede lista, Sigurdsson pozvao Karačića
6 sati•Rukomet
Lille iskoristio veliki kiks Monaca i skočio na treće mjesto
6 sati•Nogomet
Sjajni Wolff predvodio Njemačku do teško izborene pobjede protiv Švicarske
7 sati•Rukomet
Espanyol do važne pobjede, Jurić preskače dvoboj s Real Madridom
7 sati•Nogomet
Zvezda do pobjede nakon produžetka, Šamanić s Baskonijom bolji od Panathinaikosa
7 sati•Košarka
Sigurdsson otkrio koga će zvati ako Duvnjak ne bude mogao nastaviti s nastupom
7 sati•Rukomet
Roma nastavlja s dobrim rezultatima, pala je i Genoa
7 sati•Nogomet
Eintracht bez Marmousha dočekuje poljuljanu Borussiju Dortmund
15 sati•Nogomet
Kronologija: Hrvatska lakoćom održala lekciju Argentincima
10 sati•Rukomet
Potvrđeno: Duvnjak otpao zbog ozljede lista, Sigurdsson pozvao Karačića
6 sati•Rukomet
Montpellier je u sve težoj situaciji, a sada mu dolazi trećeplasirani Monaco
19 sati•Nogomet
Šibenik doveo bivšeg veznjaka Varaždina, ugovor potpisan na godinu i pol dana
13 sati•Nogomet
Razigrana Hrvatska s mislima na ozlijeđenog Duvnjaka visoko svladala Argentinu
8 sati•Rukomet
Preporođena Ranierijeva Roma u pohodu na bodove protiv Vieirine čvrste obrane
16 sati•Nogomet
Donna Vekić nakon trosatne bitke izborila prolaz u osminu finala Australian Opena
22 sata•Tenis