Vodeni sportovi

Louis Vuitton Cup: Alinghiju početna prednost

Igor Dragozetić • nedjelja, 12.01.2003.

Nakon jednog dana odgode započeo je finalni obračun Louis Vuitton Cupa. Švicarski Alinghi došao je do prve pobjede od ukupno pet, koliko im treba za osvajanje ovoga natjecanja i mogućnost borbe na America's Cupu protiv novozelandske momčadi.

Russell Couts za kormilom Alinghija još jednom se pokazao iskusnijim i kvalitetnijim u borbi protiv Oracleovog kormilara Chrisa Dicksona. Naime, švicarska je posada povela u ranoj fazi utrke i puno bolje se snalazila na moru zaljeva Hauraki, gdje je vjetar tijekom današnjeg dana puhao brzinom između 7 i 16 čvorova. Konačna prednost "europske posade" iznosila je 01:24 minute što dovoljno govori o mogućnostima Alinghija.

U dosadašnjim dvobojima (kvalifikacije i četvrtfinale), Švicarci su pet puta bili bolji, dok je momčad vlasnika Larryja Ellisona slavila samo jednom. Pridoda li se tome i današnja uvjerljiva pobjeda, izjava Simona Daubneyja, člana Alinghija: "Dobro radimo, idemo puno brže i očekujem naš prolaz s maksimalnih 5-0!" ne čini se suviše nerealnom.

Komentira Rajko Kujundžić, istaknuti hrvatski jedriličar:

Švicarci s novozelandskim putovnicama, ako ih tako možemo nazvati, Russell Coutts, Brad Butterworth, Murray Jones, Simon Daubney i Warwick Fleury, te neizostavni dizajner broda Rolf Vrolijck, okupljeni pod patronatom predsjednika tima Alinghi Ernesta Bertarellija, odaju najstabilniji i najsamopouzdaniji nastup na ovom natjecanju. Naravno, ovo je tek početak finala Louis Vuitton Cupa, ali teško će biti premostivi ovakvi jedriličarski znalci kao što je ova ekipa izazivaca za America's Cup. Drugi finalisti, Oracle BMW Racing, dizajnera Brucea Farra, s kormilarom i posadom - Chris Dickson, John Cutler, Peter Holmberg, Tommaso Chieffi - pod vodstvom Larry Ellisona, predsjednika Oraclea, nisu nista manje iskusni, stoga ne čudi što su se te dvije ekipe našle zajedno u finalu. Možda sam subjektivan, ali jedinu prednost koju dajem Alinghiju je to što posjeduje novozelandske ljude, koji poznaju kraj gdje se jedri, a nije bez razloga da baš te Novozelanđane s Alinghi Teama drže u svojoj rodnoj zemlji za izdajice.

Tijek utrke:Regata je krenula uobicajenim ulaskom jedrilica u startnu proceduru, s desne strane kod regatnog broda je krenula jedrilica US-76 (Oracle BMW), a s lijeve strane kod oznake je startala jedrilica SUI-64 (Alinghi). Ulaskom u startnu liniju US-76 koja je dolazila s desne strane (desna strana-pravo prolaza) nije uspjela zaprijetiti SUI-64. U dvoboj jedrenju (match race) koje se vozi na ovom natjecanju pocetna prednost jedrilica prilikom ulaska u startnu proceduru pocinje za jedrilicu koja se nalazi s desne strane ulaska odnosno sa strane regatnog broda. US-76 nastavlja kontrolirati poziciju stecenu ulaskom tako da slijedi SUI-64 na samoj krmi i kontrolom vremena strpljivo priprema startnu poziciju. U trenutku starta US-76 zadrzava malu stecenu prednost ispred SUI-64 te obje jedrilice krecu na privjetrinsku oznaku u preklapanju (bliski susret) na lijevu stranu. Svicarski brod koji je startao s malim zaostatkom okrece na desno u nadi da se odvoji od US-76 koji je start odradio vrhunski. Medutim, ovo natjecanje ne bi bilo tako popularno da je sve tako jednostavno. Razliciti projektanti, razlicite posade, vrhunski kormilari i vrhunski takticari daju posebnu draz ovakvom natjecanju, tako da se stecena prednost vrlo lako i izgubi. Tocno se tako i dogodilo, na nesrecu americkog team-a koji je svoju prednost izgubio zakasnjelim okretom, usporio brod i dopustio Svicarcima da nadoknade i steknu prednost koju su pazljivo cuvali do kraja regate. Stecenu prednost svicarski team je povecao, nakon male promjene vjetra u desno, na 47 sekundi na privjetrinskoj oznaci, te ju do kraja regate još i potvrdio.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!