Automoto

Australac Troy Bayliss novi je svjetski prvak u klasi SBK

Ivan Milatić • ponedjeljak, 02.10.2006.

Pred veličanstvenim skupom od 86.500 gledatelja na stazi «Santerno» u Imoli okrunjen je novi kralj u najjačoj klasi serijskih motocikala SBK, Troy Bayliss

Nakon dvije sjajne utrke na domaćoj stazi njegova Ducatija, 37-godišnjem je Australcu bilo dovoljno osvajanje petog mjesta u prvoj utrci za ponavljanje ostvarenja iz 2001. godine, kada je također bio prvak svijeta ''u sedlu'' Ducatija. Iskusni je Australac prednost nad prvim pratiteljem u ukupnom poretku Britancem Jamesom Toselandom povećao na nedostižnih 98 bodova, dok trećeplasirani Japanac Noriyuki Haga ''kraći'' za točno 100 bodova.

Bayliss je u prvu utrku krenuo na «raketni pogon» ali je zbog pogrešnog odabira guma bitno usporio pred kraj i zauzeo peto mjesto što mu je bilo više nego dovoljno za osvajanje naslova. Po ulasku u cilj Troy je naslov proslavio s prigodnom kacigom, a onda u drugoj utrci pokazao zbog čega je najbolji ove sezone. Dominirao je stazom od prvog do posljednjeg zavoja i pobjedom omogućio Ducatiju da u posljednjoj utrci sezone sljedeće nedjelje na stazi Magny Cours, stigne do naslova među konstruktorima. Da bi se to dogodilo bit će im dovoljno osvajanje petoga mjesta.

Troy Bayliss

Bayliss je rođen 30. ožujka 1969. godine u australskom gradu Taree. Oženjen je Kim i otac je troje djece (Mitch, Abbey i Ollie). Prvu utrku u superbikeu odvozio je 1997. za Suzuki. Dvije godine kasnije s Ducatijem je postao prvak Britanije, a 2000. godine pozvan je zamijeniti tadašnjeg svjetskog prvaka Carla Fogartyja koji je teško stradao na utrci u Phillip Islandu. U sezoni 2001. dominirao je s Ducatijem ostvarivši šest pobjeda i 15 pobjedničkih postolja. Godinu dana kasnije izgubio je naslov u posljednjoj utrci od vozača Honde Colina Edwardsa. Nakon toga za njega su uslijedile dvije prilično nesretne godine u klasi MotoGP svjetskog motociklističkog prvenstva kao momčadski kolega Lorisa Capirossija. Prošle godine u istoj je klasi vozio Hondu momčadi Ponsa a ove se odlučio za povratak u SBK i voljeni Ducati i definitivno pogodio.

Drugi veliki protagonist nedjeljnih događanja u Imoli bio je Brazilac Alex Barros koji je pobjedom u prvoj utrci stigao do premijernoga slavlja u klasi SBK. Alexandre je posljednji puta na najvišoj stepenici pobjedničkog postolja stajao prošle godine kada je u Portugalu u utrci klase MotoGP pobijedio aktualnog svjetskog prvaka Valentina Rossija. Sjajan dan u imoli Barros je upotpunio drugim mjestom u drugoj utrci.

Utrka će ostati upamćena i po činjenici da je legendarni talijanski motociklist, 42-godišnji Pierfrancesco Chili , posljednji puta nastupio pred domaćim gledateljima. Vozač iz Bologne karijeru će zaključiti u Francuskoj za sedam dana.

Kada je u pitanju klasa Supersport vozač Honde S?bastien Charpentier nadoknadio je devet bodova zaostatka za vodećim Kevinom Curtainom , iz Yamahe koji je sačuvao 18 bodova prednosti. U slučaju da Charpentier slavi u njihovu posljednjem obračunu Curtain će osvojiti naslov ukoliko ciljem prođe kao osmoplasirani.

Kao i u posljednje četiri godine nizozemska momčad «Ten Kate» dominirala je i u Imoli. U početnoj fazi utrke poveo je Turčin Kenan Sofuoglu koji je šest krugova prije kraja na čelo «propustio» momčadskog «šefa» Charpentiera koji je stigao do 11. pobjede u karijeri. Od 1999. godine do danas ovo je bilo 42 slavlje za momčad Honde.

KRATKA POVIJEST SUPERBIKEA

Superbike je ove godine postao punoljetan. Na Kongresu Svjetske motociklističke organizacije održanom u Parizu u listopadu 1987. godine odlučeno je da se prvo svjetsko prvenstvo održi 1988. Gotovo istovremeno na Milanskom sajmu u studenom 1987. godine Ducati je svijetu predstavio svoj prvi četverotaktni motor nazvan 851 i ponuđen u «cestovnoj» i «trkaćoj» varijanti.

Prvi vozač superbikea postao je bivši svjetski motociklistički prvak u klasi do 500 ccm Marco Luchinelli. Luchinelli je i pobijedio na prvoj utrci sezone 1988. voženoj na stazi Donington Park. U početku superbikea osim Ducatija u natjecanju su sudjelovale i momčadi Bimota koje je pokretao motor Yamaha OW01 i Honde. Prvi svjetski prvak postao je Amerikanac Fred Merkel na Hondi RC 30 ispred Talijana Davidea Tardozzija (Bimota) i već spomenutog Luchinellija (Ducati) koji nije vozio na svim utrkama.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoSkrolMotoGP
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!