Automoto

Petak 13.?

Ante Kojundžić • petak, 13.10.2006.

WRC posade nakon Cipra dolaze u Tursku gdje je makadamska podloga vrlo slična onoj ciparskoj, ali su brzine na reliju u prosjeku veće. Četvrti put vozi se turski reli otkad je uveden u WRC kalendar 2003. godine, a dosad su pobjeđivale samo Xsare…

Glavna vijest uoči relija bila je biciklistička nesreća Sebastiena Löeba koji je slomio ruku i tako pružio nadu Marcusu Grönholmu u osvajanje titule. Bodova razlika između dvojca je velika, Löeb ima 35 bodova prednosti i dovoljno mu je pet bodova do kraja sezone da obrani naslov prvaka. Tursku Francuz sigurno neće voziti već ga je zamijenio Colin McRae, a upitan je i za sljedeći reli u Australiji, dok bi na Novom Zelandu mogao nastupiti pošto se prijavio za taj reli. No, vratimo se u Tursku.

Prvi dan relija je počeo na nesvakidašnji način (ipak je petak 13.), uvodna dva brzinca otkazana su zbog nevremena i činjenice da sigurnosni helikopter nije mogao sletjeti po takvim uvjetima, a samim tim nije se posadama mogla pružiti brza liječnička pomoć u slučaju teže nesreće.

Utrkivanje je tek počelo na trećem brzincu koji se vozio po vrlo blatnoj i skliskoj podlozi. Marcus Grönholm u Fordu napravio je, praktički, na tom brzincu sav posao prvog dana nadmašivši najbližeg suparnika Pettera Solberga (Subaru) za skoro 25 sekundi.

Slijedio je još jedan otkazani brzinac, onaj četvrti, kojeg su posade zaobišle zbog velike količine blata na cestama. Petu i šestu etapu vrijeme se stabiliziralo, a najbrža vremena opet postavlja Grönholm, no nije toliko brz kao na trećem brzinskom ispitu, pa se njegova prednost u ukupnom poretku nad drugoplasiranim Solbergom penje na ugodnih 37 sekundi.

Posljednja tri brzinca, od devet koliko ih se trebalo voziti prvog dana relija, dominira Solberg i smanjuje prednost vodećeg na 26 sekundi uoči drugog dana natjecanja. Grönholm u tim trenucima već kontrolira reli i ne izlaže se velikim rizicima, već, kao što je i sam priznao, vozi onoliko koliko mu treba.

Solberg tako postaje prvi Finčev izazivač za pobjedu u Turskoj, ali teško je vjerovati da će Subaruov vozač ozbiljnije ugroziti Grönholma kojeg može zaustaviti samo kvar na automobilu ili ozbiljnije izlijetanje. Treće mjesto na kraju drugog dana drži Mikko Hirvonen (Ford) koji je priželjkivao konkurenciju, no sad kad ju je dobio u obliku Solberga, ne uspijeva zaprijetiti Norvežaninu koji mu bježi 22 sekunde.

Petterov stariji brat Henning (Peugeot) nalazi se na četvrtom mjestu ispred Kostija Katajamakija (Ford) na petom. Colin McRae (Citroën) na kraju prvog dana zauzima šestu poziciju , dok su se iza njega plasirali Chris Atkinson (Subaru) i Xavi Pons (Citroën) na sedmom i osmom mjestu.

Reli se nastavlja u subotu kad će se voziti sedam brzinaca.

Poredak na kraju prvog dana:
1. M. Grönholm (FIN/Ford) 57:25.1
2. P. Solberg (NOR/Subaru) + 26.1
3. M. Hirvonen (FIN/Ford) + 48.8
4. H. Solberg (NOR/Peugeot) + 49.5
5. K. Katajamaki (FIN/Ford) + 1:12.2
6. C. McRae (VB/Citroën) + 1:25.9
7. C. Atkinson (AUS/Subaru) + 1:26.5
8. X. Pons (ŠPA/Citroën) + 1:34.2
9. M. Stöhl (AUT/Peugeot) + 1:56.2
10. F. Duval (BEL/Škoda) + 1:59.8

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoSkrolWRC
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!