Automoto

Gas maska na motoru, visinske pripreme i boca šampanjca na kraj

Hrvoje Bošnjak • četvrtak, 08.03.2007.

Davne 1986. godine, nogometna reprezentacija Danske za Svjetsko prvenstvo u Meksiku spremala se na naoko čudan način. Naime, danski mladići pola priprema odradili su pod gas maskama. Čudaci, samoubojice, manijaci, samo su neki od pridjeva koje su im tada darivali…

Međutim, na taj način trener je igračima simulirao kako izgleda disanje na tri tisuće metara nadmorske visine, a znakovito je u cijeloj priči da se i Meksiko nalazi na otprilike toj nadmorskoj visini.

Onome tko se makar i laički razumije u automobile jasno je da motori s unutrašnjim sagorijevanjem rade na principu zapaljenja smjese goriva i zraka u izvjesnom stehiometrijskom omjeru.

Ako je taj zrak rjeđi, i motor se muči da ga što više uvuče u ''sistem'' i na taj način gubi konjske snage. Ako taj motor također ima turbo punjač, onda se taj turbo punjač treba puniti svježim zrakom, kojeg, pogađate, u Meksiku i nema previše. A ako taj motor, recimo u Citroenovom C4 WRC ima solidno preko tri stotine konjskih snaga na nadmorskoj visini, onda znate kakvu gas masku predstavlja meksički makadam.

Dragi čitatelju, oprostite starcu na digresijama i dobrodošli u visoki Mehiko. Zemlju Corone, Tequille, Peyotla, američkih dugova i prekrasnog reli putovanja. Temperatura će duž cijelog puta biti u hladu ugodnih 30 stupnjeva, jedva 50 više nego u Norveškoj, ceste su dobre, pod uvjetom da imate visoko postavljen ovjes sa srednje prema mekanom postavljenim balans osovinama i ukoliko vam radi klima uređaj.

Možda gledateljima da, ali Marcusu, Mikku, Sebastienu i Petteru klima uređaj uzima previše, pogodili ste, već osiromašenih konjskih snaga. Srećom pa u WRC vozilo stane malo veća mješina vode nego u F1 bolid. Ali ni ona nekad nije dostatna. Uz silinu temperature i oblake prašine koja podmuklo pronalazi put u kabinu, tuš bi bio odlično rješenje. Ali, i on bi ukrao kojeg ''konjića''.

Prvi makadamski reli sezone, i onaj koji pokazuje napokon pravo stanje stvari u WRC prvenstvu, jer ih se većina vozi na toj podlozi. Favorit - Ford, underdogs - Citroën i Subaru. Seb Löeb je pobijedio prošle godine u staroj Xsari, ali Marcus Grönholm se izvrtio već prvog dana, a Ford je ove godine čak i bolji od prošle.

Citroënov šef Guy Frequelin najavljuje pohod na pobjedu, ali za to će mu trebati sva čarolija svjetskog prvaka Löeba, jer, čini nam se, C4 još nije automobil koji sam po sebi radi čuda kao Xsara WRC.

Subaru je napokon predstavio novu verziju svoje Impreze WRC, i nadaju se najboljem. Normalno, uz uvijek prisutne Solbergove primjedbe i možebitne dorade. Čudo jedno kako Chris Atkinson nema tih primjedbi. Možda mladić samo želi šutiti i voziti. Svakako iz ''zacajhnajte'' kao favorite iz sjene.

Vrlo blizu ovim timovima također je i OMV Kronos sa svojim, opet ćemo ih spomenuti, Xsarama, i iskusnim vozačkim dvojcem - Stöhlom i Carlssonom.

Eto, ukoliko ste fan kocke i kladionica, te ukoliko nađete jednu s WRC-om u ponudi, ne bojite se podmuklog stijenja koje dere automobilske spremnike za ulje, otprilike možete odigrati na poredak prvih šest. Ili osam? Svejedno, nešto i sami zaključite...

Dužina relija iznosit će 366 brzinskih kilometara, raspoređenih kroz dvadeset brzinaca i tri dana, budite uz nas, trudit ćemo se opisati svaki od njih. Na dane mislimo, brzinci su nam prebrzi.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoSkrolWRC

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!