Automoto

Kreće "oktanski cirkus 2007."

Ante Kojundžić • petak, 16.03.2007.

U nedjelju rano ujutro po našem vremenu počet će u Australiji prva utrka nove sezone Formule 1. Nakon 16 godina prva sezona bez Michaela Schumachera, sezona u kojoj će Fernando Alonso u novoj momčadi pokušati obraniti titulu prvaka, sezona u kojoj će Kimi Räikkönen u Ferrariju učiniti sve da se domogne prvog naslova svjetskog prvaka…

Napravili smo mali pregled momčadi i vozača u novoj sezoni pa ćemo krenuti od svjetskog prvaka Alonsa i njegove momčadi McLaren.

McLaren
Bolid: MP4-22
Motor: Mercedes-Benz FO 108T
Vozači: Fernando Alonso i Lewis Hamilton

McLaren Mercedes momčad se dolaskom Alonsa nada ući u novu eru u kojoj je cilj jasan - osvojiti naslove prvaka, prvi put nakon Mike Häkkinena i njegova dva naslova. Također, britanska momčad će htjeti što prije zaboraviti prošlogodišnju sezonu kada nisu uzeli niti pobjede - prvi put nakon cijelog desetljeća da je sezona prošla bez McLarenove pobjede.

Na testiranjima su bili na samom vrhu, nešto slabiji od Ferrarija koji je uglavnom dominirao na zimskim testiranjima. Novi McLarenov MP4-22 bolid je razvijan da bi ugodio Alonsovom vozačkom stilu stoga ne sumnjamo da će Španjolac odmah od samog starta biti konkurentan te krenuti u lov na treću uzastopnu titulu.

Novak u Formuli 1 Lewis Hamilton svoju će premijernu sezonu iskoristiti da bi stekao iskustvo te ponešto naučio od dvostrukog svjetskog prvaka. U mladom Englezu svi vide veliki talent, a vrijeme će pokazati hoće li Dennisov štićenik opravdati očekivanja.

Renault
Bolid: R27
Motor: RS27
Vozači: Giancarlo Fisichella i Heikki Kovalainen

Konstruktorski prvaci ostali su bez Alonsa i time vidno izgubili na snazi, što se pokazalo i na testiranjima gdje su imali solidne rezultate, no nikako ne vrhunske kao protekle dvije sezone. Najveći problem je bila prilagodba na Bridgestone gume. Treća konstruktorska titula čini se u ovom trenutku dalekom i toga su svjesni u francuskoj momčadi što ne znači da će odustati od borbe.

Momčad bi trebala biti predvođena Giancarlom Fisichellom kojeg je bivši kolega Alonso u protekle dvije sezone ''uništio''. Talijan zna da mu je ova sezona presudna - ako ne dostavi željeni rezultat vodstvo Renaulta neće imati razumijevanja i zahvaliti će se Rimljaninu na uslugama te mu poželjeti sreću u budućnosti.

Heikki Kovalainen je još jedan debitant na F1 utrkama. Finac je nakon brojnih testnih kilometara napokon dobio priliku utrkivati se. Jako je talentiran i ne treba se čuditi ako Heikki odmah u startu ''pogazi'' Fisichellu te se prometne u prvu violinu momčadi unatoč prvoj sezoni u F1.

Ferrari
Bolid: F2007
Motor: 056
Vozači: Felipe Massa i Kimi Räikkönen

Odlazak Michaela Schumachera ostavio je veliku rupu u talijanskoj momčadi koju će pokušati zakrpati Felipe Massa i Kimi Räikkönen. Ferrari je bio najuvjerljiviji na predsezonskim testiranjima i promakli su se u favorite za naslove. Gubljenje nekih ključnih ljudi nije zasad utjecalo na formu Ferrarija.

Felipe Massa već je drugu sezonu s timom i tu je svakako u prednosti nad Kimijem. Brazilac je uglavnom bio brži od Finca na testiranjima te je pokazao da neće pristati na ulogu drugog vozača. Massa će biti željan dokazati momčadi, ali i cjelokupnoj F1 javnosti da je brži od Räikkönena stoga će imati veliku motivaciju.

Brzine ne nedostaje ni Kimiju, a nakon pet sezona u McLarenu te neuspješnog lova na naslov sigurno je da mu se nova šansa pruža u Ferrariju. U svojoj prvoj sezoni u talijanskoj momčadi pokušati će nadmašiti Massu te se time postaviti za prvog vozača. Nije nemoguće da se Ferrarijev dvojac bori međusobno za titulu.

Honda
Bolid: RA107
Motor: RA807E
Vozači: Jenson Button i Rubens Barrichello

U Hondi kreću u svoju drugu sezonu kao samostalna momčad u Formuli 1. Zadržali su prošlogodišnju postavu, ali nisu uspjeli ponoviti prošlogodišnju formu s testiranja. Bilo je par bljeskova, no čini se kako će japanska momčad teško do pobjede ove sezone.

Na VN Mađarske prošle godine Jenson Button je došao do svoje prve pobjede u F1 i time se oslobodio velikog tereta s leđa. Prošle godine bio je bolji od Barrichella, a svakako će to htjeti ponoviti i ove. Kao što smo već rekli, do pobjede će teško osim ako se Honda značajno ne poboljša u drugom dijelu sezone. Rubensu je ovo druga godina u Hondi, upoznao se s načinom rada japanskog tima i ova sezona bi mu svakako trebala biti bolja no prošla.

BMW Sauber
Bolid: F1.07
Motor: BMW P86/7
Vozači: Nick Heidfeld i Robert Kubica

BMW Sauber je pozitivno iznenadio na ovogodišnjim testiranjima na kojima su nerijetko bili na vrhu poretka. Brzinu očito imaju, ali pouzdanost još nemaju i to je najveći problem momčadi na kojem se užurbano radi. Ovo će biti njihova druga sezona u kojoj bi vrlo lako mogli doći i do prve pobjede.

Nick Heidfeld iskusan je vozač i trebao bi biti oslonac momčadi. Jasno mu je da je bolid trenutno nepouzdan, no on je izjavio da mu je ionako draži brz, a nepouzdan bolid nego obrnuto.

Prošlogodišnje otkriće Robert Kubica još nema punu sezonu iza sebe, ali to mu ne smeta previše u nastupima na utrkama u kojima često briljira. Tako je prošle godine dospio na podij, a velike su šanse da se to ponovi i ove. Talentirani Poljak predstavljat će izazov Heidfeldu koji bi vrlo lako mogao ostati bez mjesta u momčadi ako ga Kubica nadmaši.

Toyota
Bolid: TF107
Motor: RVX-07
Vozači: Ralf Schumacher i Jarno Trulli

Silni novci uzalud bačeni. Ovaj automobilski gigant nakon pet godina u Formuli 1 još nema pobjede, a čini se kako će tako ostati i šestu godinu. Imali su dobrih rezultata na predsezonskim testiranjima, a koliko je bolid brz pokazat će se na prvoj utrci. Zadržali su istu vozačku postavu kao i lani.

Ralf Schumacher djeluje pomalo nemotivirano, prima velike novce i nema previše razloga da se trgne. Prošle godine jest, doduše, osvojio za Toyotu jedini podij, ali nasuprot toga stoji sedam odustajanja u sezoni.

Drugi njihov vozač Jarno Trulli nakon dobre debitantske sezone 2005. godine nije isto mogao ponoviti i 2006. Tvrdi da bolid ima potencijala, tj. nada se tomu jer ima ugovor s Toyotom do 2009. godine i krajnje je vrijeme da ostavi neki trag u Formuli 1.

Red Bull
Bolid: RB3
Motor: Renault RS27
Vozači: David Coulthard i Mark Webber

Treća sezona u Formuli 1 za Red Bull. Ovogodišnji RB3 bolid je djelo Adriana Neweyja, a osigurali su i Renaultove motore, no to, čini se, ništa nije pomoglo. Na testiranjima su bili jako loši, a njihovi vozači su bili vidno razočarani. Početak sezone biti će težak, ali možda uspiju sve posložiti u drugom dijelu sezonu te time opravdati uložen novac.

David Coulthard donio je puno iskustva u Red Bullovu momčad i pomogao da se tim osovi na noge. David ni kad je imao najbolji bolid na gridu (McLaren krajem 90-ih) nije uspio ništa napraviti pa bi bilo previše od njega bilo što veliko očekivati i s trenutno lošim RB-om.

Novi vozač u momčadi je Mark Webber koji je došao iz Williamsa. Australac je polagao velike nade u ovu sezonu s obzirom na Renaultov motor i šasiju Adriana Neweyja, no prema pokazanom na testiranju, čini se kako će morati još malo pričekati sa zapaženijim rezultatima.

Williams
Bolid: FW29
Motor: Toyota RVX-07
Vozači: Nico Rosberg i Alexander Würz

Momčad Franka Williamsa djeluje preporođeno - privukli su dosta novih sponzora koji pomažu da se ovaj privatni tim održi na životu, a priskrbili su i Toyotine motore. Na testiranjima su pokazali zavidnu formu iako trenutno ne mogu priprijetiti Ferrariju i McLarenu. Alex Würz je novi vozač u momčadi.

Debitantska sezona je iza Nice Rosberga, ali imao je nesreću da je prošle godine Williams bio katastrofalan. Ove godine bi stvari trebale biti drugačije i mladi Nico će jedva čekati prezentirati svoj talent. Realan cilj bi bio podij.

Würz je od 2001. godine bio test vozač McLarena do prošle godine kada je tu ulogu obavljao u Williamsu. Iskustva za upravljačem bolidom ima, a mnogi će reći i talenta, no Austrijanac već ima 33 godine na leđima. Iskustvom bi trebao pomoći Williamsu da se vrati na pobjedničke staze.

Toro Rosso
Bolid: STR2
Motor: Ferrari 056
Vozači: Vitantonio Liuzzi i Scott Speed

Druga momčad Red Bulla izazvala je kontroverze jer ju optužuju da je njihova šasija STR2 ustvari ovogodišnji Red Bullov bolid RB3, a jedina razlika je što se Toro Rosso pokreće Ferrarijevim motorima, dok su u Red Bullu odabrali Renault. Praktički se radi o kopiji Red Bulla i biti će zanimljivo hoće li manja momčad nadmašiti onu veću.

Iako uz dosta otezanja, STR je objavio da zadržava istu vozačku ekipu pa će Liuzzi i Speed dobiti još jednu priliku, ali ovaj put s konkurentnijim bolidom. Rezultati bi trebali biti bolji no prošle godine, a Liuzzi i Speed će svojim vožnjama pokušati dati razlog gazdama da potpišu s njima duže ugovore.

Spyker
Bolid: F9-VII
Motor: Ferrari 056H
Vozači: Christian Albers i Adrian Sutil

Midland F1 momčad je kupljena od strane Spykera koji ulazi u Formulu 1 po prvi put i to pogonjeni Ferrarijevim motorima. U svojoj prvoj sezoni nema velikih očekivanja - završavati utrke i ako je ikako moguće dočepat se kojeg boda.

Christijan Albers preživio je promjenu vlasnika te i dalje ostaje u momčadi, a pridružit će mu se mladi Nijemac Adrian Sutil koji je prošle godine osvojio japansku Formulu 3.

Super Aguri
Bolid: SA07
Motor: Honda RA807E
Vozači: Takuma Sato i Anthony Davidson

Prvu godinu ova je japanska momčad preživjela nakon burnog starta. U drugu kreće s većim očekivanjima koja nisu neopravdana. Zadnju utrku prošle sezone Super Aguri je bio jako brz, a s novom šasijom, za koju svi vjeruju da je prošlogodišnja Hondina, te uz Hondine motore, Takuma Sato i Anthony Davidson mogli bi biti jedno od ugodnih iznenađenja sezone.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoSkrolFormula 1
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!