Automoto

Bliži se Bahrain

Goran Markuš • srijeda, 02.04.2008.

Još 2004. godine Bahrain se po prvi puta našao na kalendaru Formule 1 i tako ušao u povijest kao prvi domaćin F1 Grand Prixa na Srednjem Istoku. Radi se o stazi koja odgovara Ferrarijevim bolidima što bi, uzevši u obzir formu "crvenih", moglo biti od velikog značaja…

Detalji VN Bahraina

Ime staze: Sakhir
Broj krugova: 57
Dužina kruga: 5.412 km
Dužina staze: 308.238 km
Najbrži krug: 1:30.252 – Michael Schumacher
Prošlogodišnji pobjednik: Felipe Massa – Ferrari
Raspored (za Hrvatsku vremensku zonu, +1 GMT):
Petak, 4.4.2008. – 1. trening – 09:00 h
Petak, 4.4.2008. – 2. trening – 13:00 h
Subota, 5.4.2008. – Trening – 10:00 h
Subota, 5.4.2008. – Kvalifikacije – 13:00 h
Nedjelja, 6.4.2008. – Utrka – 13:30 h

Glavni sponzor utrke, "Gulf Air", uvelike je zaslužan za uvrštenje Sakhira u kalendar F1 2004. godine što je rezultiralo nagradom za najbolje organizirani Grand Prix od strane FIA-e. Ova se utrka tradicionalno pojavljuje kao treća u kalendaru, a iznimka je bila 2006. godina kada je zamijenjena s VN Australije zbog održavanja Commonwealth igara. Iako se VN Bahraina do sada vozila na stazi Sakhir, ova će privilegija vjerojatno već 2009. godine pripasti novoj stazi "Yas Island" u Abu Dhabiju.

Felipe Massa prošle je godine odnio pobjedu nakon što je nepogrešivom vožnjom iskoristio izboreni pole na startu, no uzimajući u obzir ovogodišnji razvoj situacije, upravo će njegov timski kolega Kimi Raikkonen biti najveći kandidat za najviše mjesto kod dodjele pehara nakon 57 odvoženih krugova na VN Bahraina.

Unatoč činjenici što je Sakhir jedna od sporijih staza projektiranih od strane sad već legendarnog Hermanna Tilkea, ona zasigurno nije jedna od lakših staza u F1 kalendaru. Nužnost preciznog i jakog kočenja te "hvatanja" trakcije krucijalni su za maksimalno iskorištenje potencijala F1 bolida. Uzimajući u obzir da ove godine nema sustava za kontrolu trakcije, bit će vrlo zanimljivo gledati vozače kako se bore s asfaltom u Bahrainu.

"U prvi zavoj dolazimo u sedmoj brzini s brzinom većom od 300 km/h nakon čega slijedi snažno kočenje i spuštanje u prvu brzinu kako bismo uspjeli savladati zavoj", izjavio je Alex Wurz, Hondin rezervni vozač. Četvrti zavoj sličnih je karakteristika kao i prvi te je samim time još jedno od potencijalnih mjesta za pretjecanje.

Većina vozača ipak najzahtjevnijim i najtežim dijelom staze smatra kombinaciju dvaju lijevih zavoja, broj devet i deset, gdje je vrlo važno pogoditi sam vrh ukoliko se želi izaći iz zavoja s maksimalnom mogućom brzinom. Malo povišenje staze na sredini ovog dugog zavoja dodatno otežava posao vozaču koji grešku na ovom dijelu plaća sporijim prolaskom kroz ravnicu i opasnošću od pretjecanja u sljedećem zavoju.

Sve ove činjenice govore kako nas očekuje još jedna zanimljiva utrka ove sezone. Iako postoji određena prednost Ferrarija na ovoj stazi, McLaren i BMW zasigurno će dati sve od sebe kako bi ju umanjili, a ako se pojavi još kakvo iznenađenje poput Toyote u Maleziji, mogli bismo uživati u još jednoj prekrasnoj F1 predstavi.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoSkrolFormula 1
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!