Automoto

Stiže "trkaća" staza

Goran Markuš • četvrtak, 08.05.2008.

Kombinacija vožnje u suprotnom smjeru od kazaljke na satu što uz VN Turske karakterizira još samo VN Brazila te nekoliko isključivo vozački zahtjevnih kombinacija zavoja najbolje opisuju nadolazeći Grand Prix vikend u Turskoj…

DETALJI VN TURSKE

Ime staze: Istanbul Park

Broj krugova: 58

Dužina kruga: 5.338 km

Dužina staze 309.396 km

Najbrži krug: 1:24.317 min – Juan-Pablo Montoya (2005.)

Prošlogodišnji pobjednik: Felipe Massa - Ferrari

Raspored (za Hrvatsku vremensku zonu, -1h):
Petak, 09.5.2008. – 1. trening – 09:00 h
Petak, 09.5.2008. – 2. trening – 13:00 h
Subota, 10.5.2008. – Trening – 10:00 h
Subota, 10.5.2008. – Kvalifikacije – 13:00 h
Nedjelja, 11.5.2008. – Utrka – 14:00 h

Mnogima od nas na spomen Turske prvo što pada na pamet je kebab, odlično jelo nalik hamburgeru napunjeno komadićima mesa najčešće pečenih na okretnom vertikalnom ražnju, no vjerovali ili ne Istanbul i Turska nude mnogo više. Susret istoka i zapada, mora i obale, antičkog i modernog – sve ovo možete naći u jednoj od najunikatnijih destinacija Formule 1.

Mnogo sam puta bio u Istanbulu i mogu reći kako je riječ o zaista prekrasnom gradu gdje možete pronaći sve što vam treba, od domaće atmosfere u prekrasnim prastarim kafićima do prvoklasnih hotela istaknutog modernog stila, poručuje umirovljeni svjetski prvak, Keke Rosberg.

Ono što nas zapravo najviše zanima ipak je još jedna staza proslavljenog njemačkog arhitekta, Hermanna Tilkea koja uz osam lijevih te šest desnih zavoja sadrži i dijelove na kojima brzina raste do enormnih 330 km/h. Još jedna zanimljivost je smjer vožnje stazom koji je uz Interlagos drugačiji od svih ostalih Grand Prix-eva u sezoni.

I dok je ulazak u zavoj jedan vjerojatno najbolje mjesto za pretjecanje mnogo poznatiji je vrlo brz, ali i ozloglašen lijevi zavoj broj osam kojeg mnogi smatraju trenutno najzahtjevnijim mjestom u Formuli 1. Ovdje nije riječ o još jednom tehnički zahtjevnom dijelu već o pravom trkaćem problemu pošto vozač u zavoj ulazi sa nekih 270 km/h nakon čega mora pogoditi oba "vrha" ovog prilično dugog zavoja kako bi zadržao brzinu i minimizirao vrijeme prolaska kroz zavoj.

Upravo ove dvije činjenice glavni su argumenti vozačima kad upravo VN Turske izdvajaju kao jednu od svojih noćnih mora u sezoni F1. Uz gore navedeno moramo napomenuti kako je ova staza sagrađena na četiri različita terena koja svaku pogrešku kažnjavaju u mnogo većoj mjeri od ostalih Tilkeovih zdanja poput Bahraina ili Shanghaia.

Što se povijesti tiče staza je uvrštena u F1 kalendar ne tako davne 2005. godine kada je do sigurne pobjede stigao Kimi Raikkonen. No prvi nastup bolida Formule 1 u Istanbul Parku većina nas pamti po greški Kimijevog momčadskog kolege, Juan-Pabla Montoye i to već pred sam kraj utrke upravo u čuvenom zavoju broj osam koju je mudro iskoristio Fernando Alonso završivši na drugom mjestu, odmah iza svog tada direktnog suparnika u utrci za naslov prvaka.

Za razliku od prve vrlo zanimljive sezone, bar što se borbe u samom vrhu tiče naredne dvije godine prošle su u znaku Felipea Masse koji je oba puta pretvarao pole position u sigurnu pobjedu. "Istanbul Park je staza koja je promijenila moju karijeru. Na njoj sam napokon naučio pobjeđivati", zaključio je Felipe.

Kimijeva forma, Massina želja za povratak u sam vrh, borba McLarena i BMW-a za drugo mjesto u poretku konstruktora, obećavajući rezultati Renaulta nakon povratka u europu te manja iznenađenja koja smo imali na svim stazama ove sezone obećavaju nam odličnu utrku prepunu zanimljivosti kojima nažalost nismo mogli svjedočiti tijekom prvog nastupa F1 bolida u europi. Za sve ljubitelje Formule 1 valja napomenuti kako će HRT2 u subotu s početkom u 13h prenositi kvalifikacije, a u nedjelju s početkom u 14h i samu utrku u Istanbul Parku stoga ste svi pozvani da i ovaj vikend provedete uz kraljicu auto-moto sporta.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoSkrolFormula 1
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!