Automoto

Alonso pobjednik utrke za pamćenje

Goran Markuš • nedjelja, 28.09.2008.
Alonso pobjednik utrke za pamćenje
Foto: EPA

Iako su mnogi unatoč veličanstvenom izgledu staze u Singapuru očekivali još jednu Valenciju, vjerojatno nema gledatelja koji neće priznati kako smo svjedočili događaju koji će zasigurno ući u sve anale Formule 1. Fernando Alonso je čovjek koji je startajući sa 15. mjesta učinio čudo i maestralnom vožnjom uz malo sreće stigao do prve, ali psihološki vrlo važne ovogodišnje pobjede za momčad Renault…

Odličnim startom Felipe Massa je odmah odmaknuo ostatku društva zatvorivši sva vrata Lewisu Hamiltonu koji je svoju šansu pokušao naći već u tim prvim sekundama utrka. S druge strane Hamiltonov momčadski kolega, Heikki Kovalainen nakon prekrasnog starta očito je zbog svoje težine prvo popustio pod pritiskom Sebastiana Vettela da bi samo tri zavoja kasnije i Timo Glock iskoristio svoju šansu bacivši Heikkija na sedmo mjesto.

Već tradicionalno, iza Jarna Trullija se formira kolona koju predvode Williamsovi vozači, Nico Rosberg i Kazuki Nakajima iza kojih se doslovce prilijepio fantastični Fernando Alonso koji je već u prvom krugu sa 15. skočio na 12. mjesto.

Vezane vijesti

U trećem krugu Rosberg prvi puta napada Trullija koji nakon snažnog kočenja mladog Britanca uspijeva vratiti svoju poziciju. Trebala su još puna tri kruga mladom Nici da uspije uhvatiti Jarna "na spavanju" dok je njegov momčadski kolega, Nakajima Trullija prošao već u drugom krugu vožnje iza veterana F1.

Kazukijev "rekord" ruši Alonso koji samo krug kasnije maestralno prolazi pokraj Jarna, no već dva kruga kasnije kao prvi ulazi u boks čime je potvrdio taktiku prvog kratkog stinta u kojem na mekšim gumama traži brz napredak u poretku.

13. krug pamtit će se kao krug prvog izleta bolida na noćnoj utrci, a ta "čast" pripala je novaku u Formuli 1, Sebastienu Bourdaisu. Samo krug kasnije, nakon okretanja mladog Nelsona Piqueta na stazu izlazi i safety car što za sobom povlači masovne ulaske u boks.

Kako i pravila nalažu već se sljedeći krug zatvaraju vrata bokseva, no Rosberg i Robert Kubica nemaju alternativu i unatoč zabrani su prisiljeni otići po gorivu. Očekivano ovaj čin kasnije za sobom povlači i stop & go kaznu tj. zaustavljanje u boksu u trajanju od 10 sekundi.

Prava drama kako za sve navijače Ferrarija tako i za brojne gledatelje spektakla u Singapuru tek je uslijedila. Naime, prilikom zaustavljanja Masse u boksu zbog nadolijevanja goriva poznata nova "igračka" crvenih, semafor koji vozaču signalizira kada može krenuti iz boksa doslovce je pogriješio što je prouzročilo prerano kretanje Felipea za čiji bolid je ostalo pričvršćeno crijevo za nadolijevanje goriva.

Iako smo u ekrane gledali s potpunom nevjericom slika je vjerno prikazivala prave događaje, a nakon što je Massa parkirao bolid na kraju bokseva vjerojatno je i najvećim obožavateljima Ferarija bježao osmjeh na lica vidjevši brojne crvene mehaničare u sprintu prema Felipeovom bolidu iz kojeg je virila tri metra duga cijev za nadolijevanje goriva koja je nakon desetak sekundi ipak uspješno odvojena od bolida.

Felipeova nesreća nije uništila samo njegove šanse u današnjoj utrci već i sve nade koje je imao njegov momčadski kolega, Kimi Raikkonen koji je također izgubio pregršt sekundi čekajući mehaničare da se snađu nakon nesreće nastale ulaskom Masse u boks.

33. kruga prije kraja Jarno Trulli ulazi u boks nakon čega smo dobili pravu sliku stanja na stazi, a ona je u najmanju ruku bila šokantna. Naime, uz Trullija koji je napredovavši desetak mjesta bio u krugu osvajača bodova najveće iznenađenje je bilo vodstvo čovjeka koji je u utrku krenuo sa 15. mjesta, Fernanda Alonsa.

11. krug prije kraja Jarno Trulli je prisiljen odustati uslijed nepoznatog kvara na bolidu čime njegov momčadski kolega, Timo Glock postaje glavna preokupacija momčadi Toyote. U istom krugu dok su sve kamere bile uprte u aktualnog svjetskog prvaka, Kimija Raikkonena njegov opravdano isfrustriran momčadski kolega, Felipe Massa griješi i udara u zid, no uspijeva pokrenuti svoj bolid i pobjeći u zadnji čas s mjesta nezgode gdje jureći dolazi vozač Force Indie, Adrian Sutil i zabivši se direktno u ogradu izaziva još jedan izlazak safety cara na stazu.

Pravi šok za sve obožavatelje dvostrukog svjetskog prvaka, Fernanda Alonsa koji je u trenutku izlaska sigurnosnog automobila imao punih 18 sekundi prednosti ispred drugoplasirano Nice Rosberga. Međutim, već u prvom krugu bez safety cara Alonso svima daje do znanja da ne namjerava propustiti ovu zaista ogromnu šansu napravivši više od dvije sekunde prednosti unutar samo jednog kruga.

Vozeći posljednje krugove na stazi tempo gotovo svih vozača pada što ne čudi ukoliko se zapitamo koliko je uistinu snage potrebno da se izdrži puna dva sata u bolidu u uvjetima kakvi su ih pratili (temperatura konstantno iznad 25°C i pregršt vlage koja neminovno utječe na vidno područje vozača).

Samo četiri kruga prije kraja upravo taj umor očito svladava Kimija koji promašuje idealnu putanju prilikom ulaska u trostruku šikanu, udara o rubnik i nakon kratkog odvajanja od poda direktno udara u ogradu. Kraj za Kimija, katastrofa za Ferrari.

Konačni poredak zaista nitko nije mogao prognozirati, no izuzev Alonsa koji je ovom pobjedom još jednom potvrdio da pripada onim najvećima i Rosberga koji je unatoč kazni uspio osvojiti novih osam dragocjenih bodova za Williams mora se istaknuti kako je Lewis Hamilton vozač koji je najviše profitirao današnjom utrkom pobjegavši Massi na solidnih +7 u prvenstvu. Ipak, poučeni brojnim iznenađenjima kako tijekom prošle tako i tijekom ove godine ovo nikako nije kraj borbe za osvajanje ovogodišnjeg prvenstva Formule 1.

Rezultati utrke:
1. F. Alonso (ŠPA/Renault) – 1:49.931 sat (61 krug)
2. N. Rosberg (NJE/Williams) + 2.9 sec
3. L. Hamilton (VBR/McLaren) + 5.9 sec
4. T. Glock (NJE/Toyota) + 8.1 sec
5. S. Vettel (NJE/Toro Rosso) + 10.2 sec
6. N. Heidfeld (NJE/BMW) + 11.2 sec
7. D. Coulthard (VBR/Red Bull) + 16.3 sec
8. K. Nakajima (JAP/Williams) + 18.4 sec
9. J. Button (VBR/Honda) + 19.8 sec
10. H. Kovalainen (FIN/McLaren) + 26.9 sec
11. R. Kubica (POL/BMW) + 27.9 sec
12. S. Bourdais (FRA/Toro Rosso) + 29.4 sec
13. F. Massa (BRA/Ferrari) + 35.1 sec
14. G. Fisichella (ITA/Force India) + 43.5 sec

Nisu završili:
K. Räikkönen (FIN/Ferrari) – izlet
J. Trulli (ITA/Toyota) – odustao
A. Sutil (NJE/Force India) – izlet
M. Webber (AUS/Red Bull) – odustao
R. Barrichello (BRA/Honda) – motor
N. Piquet (BRA/Renault) – izlet

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!