Ostali sportovi

"Na ulici me zovu 'Hej, Studena'"

Sponzorirani članak • utorak, 07.10.2008.
"Na ulici me zovu 'Hej, Studena'"
Foto: Kristijan Komarica

Heroina Hrvatskog sporta, kraljica visina, najbolja atletičarka Europe i svjetska prvakinja u skoku u vis, osvajačica srebrne medalje na OI u Pekingu, godinama najbolja sportašica grada Splita već nekoliko sezona suvereno vlada atletskim mitinzima i najvećim svjetskim sportskim manifestacijama.

Blanka Vlašić dragulj je hrvatske atletike, ali i djevojka koja je sve više zanimljiva sponzorima. Međutim, od svih STUDENA ima najznačajnije mjesto među Blankinim sponzorima jer je prepoznala potencijal i u čudesnu priču ušla još prije 8 godina. A u proteklih 8 godina Blanka je sudjelovala na trima OI, (Sydney, Atena i Peking), a čekaju je još barem dvije... Svjetska prvakinja bila je i u juniorskoj konkurenciji, "arhivirala" je medalju i s Europskog prvenstva.

Sporto u Splitu

U četvrtak i petak, 23. i 24. listopada u hotel Le Meridien Lav imati ćemo priliku vidjeti što i kako rade najveći europski stručnjaci, poslušati odlične prezentacije i diskusije o top aktualnim temama s regionalnih tržišta iz područja sportbusinessa!

Izdvajamo iz programa:

Koji su tržišni potencijali sportskih objekata. Uspješno upravljanje.

Ian Nuttal, suosnivač EVMI (European Venue Management Institute), izdavač britanskog stručnog časopisa Stadia magazine i savjetnik poljskog ministra za sport na projektima EURO 2012. Na 6 praktičnih primjera pokazat će kako postići dugoročni uspjeh u upravljanju sportskim objektima, kako izraditi poslovni plan, što treba izbjegavati. Osvrnuti će se na napredak izgradnje sportskih objekata u Poljskoj i Ukrajini.

Carl A.H. Martin, consultant budimpeštanske i splitske arene, govorit će da li se sportski objekt može graditi prema zahtjevima tržišta, što znači graditi u smislu iskorištenja sportskog objekta, zamke, koje su razlike naših regionalnih tržišta u odnosu na europske. Istraživačka kuća SPORT+MARKT pokazat će europske podatke koliko vrijede tržišni potencijali jednog stadiona/dvorane, koliko vrijedi ime stadiona/dvorane, koje su prednosti, mane.

Diskusija s predstavnicima SMG-a, Stadianeta, upravljačima dvorana, predstavnicima gradova Regije...

Što sve treba učiniti da jedan klub posluje uspješno?

Deloitte, revizorska i savjetnička kuća premier lige održat će radionicu s temom što sve treba učiniti da se proda jedan klub. U radionici će sudjelovat izvršni direktor Soccerexa, najvećeg nogometnog festivala na svijetu, Misha Sher, zatim Peter Fossen, ex manager PSV Eindhovena i S4S consultanske tvrtke za reorganizaciju nogometnih klubova, gost će nam biti savjetnik nekoliko klubova engleske lige, gost iz rumunjskog saveza. Radionici će prisustvovati i pomoćnica ministra gđa Sara Butorac, Igor Štimac, predsjednik udruge prvoligaša, predstavnici Hajduka i drugih regionalnih klubova.

Adrian Bach i Jens Ullrich iz njemačke istraživačke kuće IFM pripremila je studiju – određivanje ekonomske vrijednosti kluba, što se sve uzima u obzir pri procjeni, koji su alati vrednovanja, podaci iz europskih klubova.

Sport i veliki sportski događaji.

RTL televizija će predstaviti viđenje sportskog programa iz ugla jedne komercijalne televizije te predstaviti koncept Svjetskog rukometnog prvenstva. Rukometni savez predstavit će isti događaj iz ugla jednog organizatora. Predstavnici švedskog grada Goeteborga govorit će o tome što su naučili iz organizacije Europskog Atletskog prvenstva.

Tvrtke objašnjavaju zašto se vole identificirati s poznatim sportašima.

Agencija Akzio! pokazati će primjer njemačkog kapetana Michaela Ballacka i trenerskog dvojca Loewea i Flicka.

"Zovu me: Hej, Studena!" Blanka Vlašić i Podravka

Sport i sponzorstvo.

Visa Card, London – sport nezaobilazan! Zašto je Večernji list postao veliki sponzor Prve hrvatske malonogometne lige?

Kako se vrednuje sponzorstvo i kako funkcioniraju europske mreže sponzora ispričat će nam Peter Seiter, izvršni manager najvećeg europskog kongresa ISPO iz Muenchena. Istraživanje: Koje brandove prepoznajemo uz koji sport.

Trend osivanja regionalnih liga.

Domaćin ovog modula je Pedro Galvan, direktor marketinga našeg novog partnera košarkaške EUROLEAGUE, najveće i najuspješnije privatne lige u Europi. Novoosnovna ženska rukometna Adriatic liga, vaterpolo liga, pripreme za osnivanje muške rukometne lige. Ima li nade za regionalnu nogometnu ligu?

Kako se brandira jedan grad – Split grad sporta.

Sicco Van Gelder, suosnivač tvrtke Placebrands koja se bavi isključivo brendiranjem država, gradova, kvartova pokazat će na nekoliko primjera kako se brendira jedan grad, je li to trend ili potreba, koje su zamke, tko sve sudjeluje u takvim projektima i kako se mogu financirati.

INTA (international organisation for urban development) je organizacija koja se bavi sustavnim razvojem gradova i Strategija.hr kako financirati takve projekte iz sredstava europskih fondova.

Državni tajnik za turizam, gospodin Branko Grgić predstavit će stav države Hrvatske prema sportu, državnu strategiju u smislu povezanosti sporta i turizma, posebno će predstaviti i strategiju razvoja golfa kroz turističku ponudu.

Kroz diskusiju predstavit ćemo istraživanja, prijedloge, strategije, prijedloge vizualnog identiteta, provest ćemo diskusiju s ministrom Primorcem, gradonačelnicima gradova na čelu s gradonačelnikom Splita, direktorom HTZa, Nikom Bulićem, predstavnicima Ekonomskog Fakulteta, Udrugom kineziologa.

Sve dodatne informacije možete pronaći na adresi www.sporto.hr.

SPORTO: Nakon juniorskog zlata u skoku u vis osvojenog u Jamajci, javila se STUDENA i htjela pomoći mladoj sportašici da se vine visoko preko svake letvice.

BLANKA: "Studena je tada bila nova voda na tržištu, a i ja isto, tako da smo zajedno rasli. Toliko smo se poistovjetili da su me ljudi na ulici zvali – studena, studena. Nakon ovoliko godina više našu suradnju ne smatram kao poslovnu obavezu, to je prešlo u prijateljstvo. Kad snimamo reklame više mi nije naporno, oni se meni zaista prilagode jer ja baš i nisam za dugometražne filmove. Lako se sve dogovorimo, snimanje protiče u ugodnoj atmosferi."

SPORTO: Ti si tako postala zaštitni brand STUDENE, ali sigurno postoji proizvod za koji ne bi snimila reklamu?

BLANKA: "Pa ne bih snimila reklamu za neki proizvod koji je kompromitirajući za mene, sa kojim se ne mogu poistovjetiti. Sad je teško reći za koga baš ne bi, ali mogu reći za koga bi. Za neku tvrtku koja reklamira zdravu hranu, donje rublje ako je kvalitetna marka, modnu liniju, automobil, bilo koji oblik zdravog života kojeg ja živim svaki dan. Želim biti dobar putokaz zdravog, normalnog života i na neki način uzor mladima. Pogotovo onima mlađima koji su tako iskreni i željni edukacije. Snimala bi reklame koje su u skladu s mojim sportom, čisto, zdravo, dobro i da ima neku poveznicu s mojim sportom. A i moja osobnost bi trebala doći do izražaja."

SPORTO: Ipak se rijetke velike tvrtke odlučuju na ulaganje u mlade i neafirmirane sportaše ?

BLANKA: "To je težak i zahtjevan projekt i teško je pogoditi "u sridu". Prepoznati sportsko dostignuće jednog mladog sportaša nije lak posao ni njihovim trenerima i klubovima, a da ne pričamo o sponzorima. Studena je također imala tešku odluku, ali na koncu isplativu. Meni je tada trebala podrška, a oni su došli u pravo vrijeme. Sad je to posve druga dimenzija kod potpisivanja sponzorskog ugovora. Baš im hvala na svemu. Jer u Hrvatskoj je bilo još sportaša koji su imali juniorsko svjetsko zlato u nekom sportu, ali STUDENA je htjela baš mene. A što je onda značila moja juniorska medalja. Sigurno ne previše. Imali su ogromno povjerenje u mene i to im daje jedno posebno mjesto."

SPORTO: A kad bi ti neka druga tvrtka ponudila da reklamiraš alkoholna pića ?

BLANKA: "To jednostavno ne bi uspjelo. Sportaš i alkohol, to nikako ne ide zajedno. Nije u pitanju novac, ali reklama ne bi donijela očekivan rezultat, to je tako jasno."

SPORTO: Zašto sponzori sve češće koriste sportaše u promotivne svrhe?

BLANKA: "Sportaš na internacionalnoj razini u reklamnoj kampanji je pun pogodak. Primjer Ivaniševića i Pan piva. On mlad, atraktivan, uspješan, društveno prihvatljiv, idol nacije. Sportaši su najbolji marketinški proizvod, oni su na neki način najčistiji, najzdraviji, praktički bez mrlje i promiču svijest nacije, ljudima u kuću unose radost, daleko su od svih pošasti današnjice i to je obostrano dobra razmjena interesa. Pogotovo za tvrtke koje imaju i inozemno tržište."

SPORTO: Doći će i vrijeme kada više nećeš biti aktivna sportašica, možda baš sada treba razmišljati kako zarađivati, obrazovati se. Kako zamišljaš svoju budučnost u sportu? Hoćeš li razvijati sportski business?

BLANKA: "Meni je bitno da se nakon završetka karijere bavim nečim što me motivira barem upola. Prvo sam mislila da neću više nikada u sport, ali nakon ovoliko vremena shvatila sam da mi je sport toliko u krvi da poslije karijere više neću moći bez njega. Možda budem član neke sportske asocijacije, olimpijskog odbora ili čak sportski novinar, trener ili nešto srodno. Što se obrazovanja tiče upisala sam Višu trenersku pa nekako nisam bila previše zagrijana za to, a i poslije sumnjam da ću imati volje za neku dodatnu visokostručnu naobrazbu. Voljela bih naučiti još poneki jezik da mogu biti, npr. promotor atletike, atletskih mitinga…"

SPORTO: Saznajemo da je obitelj Vlašić s Joškom na čelu već kupila zemljište u Splitu vrijedno oko 500.000 eura na kojem će u dogledno vrijeme niknuti sportski centar u kojem će posla biti za cijelu obitelj?

BLANKA: "Obitelj je već velika, tri brata i ja, još kad se poveća, bit će posla za svih. Ja se osobno jako veselim da ćemo razvijati jedan obiteljski business. Mama je bila sportaš, otac također, braća i ja smo sportaši, eto ja najuspješnija od svih ali doći će i naša djeca koja će nastaviti kao treća generacija Vlašića. Pa moraju negdje trenirati, ha ha… Evo moj brat Nikola koji ima 9 godina odlično igra nogomet, a još bi više uživao u tome kada bi mu obitelj dala podršku na obiteljskom sportskom centru. Nema bolje jer ga nitko na bilo koji način neće iskoristiti. Ne govorim samo o Nikoli nego o pokoljenjima sportaša iz radionice Vlašić."

SPORTO: A kada misliš okončati svoju sportsku karijeru, ima li neka dobna granica baš za tu atletsku disciplinu ?

BLANKA: "Sve dok uživam u svakom treningu i u svakom skoku, i dok mi godine budu dopuštale, ja ću biti na zaletištu. Svaki put kao odmjerim letvicu osjetim velik izazov. Taj osjećaj želim da potraje, osjećaj suverenosti i želje za dokazivanjem."

PRIREDIO: JOŠKO ELEZOVIĆ

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije