Automoto

Završni obračun počinje u Japanu

Borna Rupnik • četvrtak, 09.10.2008.
Završni obračun počinje u Japanu
Foto: HB-Press-Agency

Samo su tri utrke ostale do kraja sezone, a ukupni se pobjednici još ne naziru. U Japanu se očekuje žestoka bitka Lewisa Hamiltona i Felipea Masse, odnosno McLarena i Ferrarija, ali prošle su utrke pokazale kako nije nemoguće da se umiješa netko treći, četvrti ili peti...

Detalji VN Japana

Ime staze: Fuji Speedway

Broj krugova: 67

Dužina kruga: 4.563 km

Dužina staze: 305.416 km

Najbrži krug: 1:28.193 min – Lewis Hamilton (2007.)

Raspored:
Petak, 10.10.2008. – 1. trening – 03:00 h
Petak, 10.10.2008. – 2. trening – 07:00 h
Subota, 11.10.2008. – Trening – 04:00 h
Subota, 11.10.2008. – Kvalifikacije – 07:00 h
Nedjelja, 12.10.2008. – Utrka – 06:30 h

Nedjeljno jutro barem će nas malo približiti konačnom raspletu ove sezone Formule 1. Utrka se vozi u podnožju planine Fuji, na stazi Fuji International Speedway kraj Gotembe. S prednošću od sedam bodova nad svojim najvećim konkurentom startat će Lewis Hamilton, a njegova momčad pred Massinom ima samo minimalan bod viška.

Britanac je prošle godine slavio na ovoj istoj stazi, u teškim, kišnim uvjetima. Međutim, ovaj put se nada boljem vremenu, jer kaže kako uvijek radije vozi po suhoj stazi. No, vrijeme ga ipak ne brine previše: "Svejedno mi je, vozit ću i po kiši i po suhome. Lijepo vrijeme želim zbog navijača, htio bih da uživaju u vikendu i u atmosferi jedne od najboljih utrka sezone".

"Jako volim Japan, japanski su navijači među najdražima na svijetu. Strastveni su, a izrazito ljubazni, šarmantni i puni poštovanja", nastavio je Hamilton. U nedjeljnu utrku ulazi s nešto više iskustva nego prošle godine. "U Singapuru se osjećao strašan pritisak, u onim okolnostima svi su očekivali moju pobjedu. Međutim, ja sam uspio misliti na ukupni poredak. Mrzim voziti za bodove, ali mislim da svi možemo vidjeti korist takvog pristupa", najavio je Hamilton što možemo očekivati od njega.

Felipe Massa vjerojatno sanja brojku sedam. "Sedam bodova u tri utrke? Može biti i puno i malo. Imamo potencijala za dobar rezultat i dat ćemo sve od sebe. Ne smijemo odustati", kaže Brazilac, čija je momčad nakon singapurskog fijaska odustala od upotrebe sustava koji je zelenim svjetlom signalizirao vozačima kada mogu krenuti iz boksa.

Na domaćem terenu željet će se iskazati i japanske momčadi, Honda i Toyota. Timo Glock iz Toyote kaže: "Želimo vratiti izgubljenu poziciju nakon Singapura, a to znači da moramo osvojiti dosta bodova". Glocku je ovo prvi nastup na stazi podno Fujija, a Nijemac ne skriva veselje: "Drago mi je što ću kao vozač Toyote imati veliku podršku".

Jenson Button iz Honde prisjetio se druge japanske staze: "Smatram da je pravi dom Velike nagrade Japana Suzuka, za koju mislim da je jedna od najboljih staza na svijetu. Jedva čekam vratiti se tamo sljedeće godine. Ipak, uživam voziti i na ovoj stazi, podrška s tribina je fantastična, a ima i neobičnih zavoja".

Finski dvojac, Kimi Raikkonen i Heikki Kovalainen, naglasak su stavili na vremenske uvjete. Kimi: "Ne znam kakvo će biti vrijeme. Čuo sam da će u subotu biti nezgodno, ali bi u nedjelju trebalo biti bolje. Lijepa je staza, ali prošle je godine bilo teško. Bolid bi trebao biti spreman". Heikki: "Rastrgana utrka u onako teškim uvjetima prošle sezone omogućila mi je mjesto na postolju. Ove će godine biti drukčije, borimo se za oba naslova i bilo bi izvrsno kada bismo ponovili, a možda i poboljšali prošlogodišnje rezultate".

Španjolac Fernando Alonso iz Renaulta ne misli kako je slavlje na posljednjoj utrci bilo samo velika slučajnost: "Uvijek sam spreman pobijediti. Iako, istina je da smo imali sreće i da su u normalnim uvjetima Ferrari i McLaren nedodirljivi. Ali mislim da smo napravili kvalitetne promjene na bolidu za posljednje tri utrke i da ćemo biti konkurentni. Želimo što prije ponoviti osjećaj iz Singapura".

Staza kraj Fujija može se pohvaliti i najdužom ravninom među svima po kojima jure bolidi Formule 1. Kraj bokseva se ravno vozi čak jedan i pol kilometar. Staza zahtijeva slične postavke na bolidu kao i Spa-Francorchamps. Važan čimbenik u Japanu moglo bi svakako biti i nepredvidljivo vrijeme, kao što je prošla godina zorno pokazala.

Krug stazom

Na toj su se stazi utrke Formule 1 vozile 1976. i 1977. godine, a pobjede su odnijeli Mario Andretti u Lotus Fordu i James Hunt u McLaren Fordu. Velika nagrada Japana sljedećih se deset godina nije održavala, a tada je preseljena u Suzuku - ponajviše zbog nesreće iz 1977. godine, kada su pri izlijetanju bolida sa staze poginula dvojica gledatelja. Vlasnik staze je Toyota.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!