Automoto

Ništa od masovnog bijega

Borna Rupnik • nedjelja, 07.12.2008.
Ništa od masovnog bijega
Foto: HB-Press-Agency

U trenutku kada je Honda objavila svoje povlačenje iz svijeta Formule 1, bilo je nemoguće ne zapitati se predstavlja li japanska momčad samo vrh sante, odnosno koliko će momčadi slijediti njihov primjer. Ipak, izjave čelnih ljudi preostalih momčadi zvuče ohrabrujuće...

Bez obzira na globalnu gospodarsku krizu, čini se kako u većini momčadi Formule 1 nema mjesta za paniku. Nakon što se još početkom ovogodišnjeg prvenstva zbog nedostatka financijskih sredstava povukao japanski Super Aguri, pred dva je dana svijet automobilizma uzdrmala iznenadna Hondina obavijest o prodaji vlastite momčadi.

No, ostali imaju sigurne planove. Norbert Haug, predstavnik Mercedesa u momčadi aktualnog svjetskog prvaka, tvrdi kako njemački proizvođač posluje na prihvatljivoj razini, ali i da se troškovima treba pozabaviti u bližoj budućnosti: "Tijekom sljedeće dvije godine troškove treba smanjiti za barem pedeset posto".

Drugi njemački proizvođač koji sudjeluje u Formuli 1, BMW, još se uvjerljivije izražava o ulozi Formule 1 u svojim poslovnim aktivnostima. "Sport je neodvojiv dio naše poslovne politike. Ne postoji bolje mjesto od Formule 1 za prikazivanje vrijednosti koje zagovaramo", izjavio je član uprave BMW-a, Klaus Dräger.

Predsjednik prvaka u konkurenciji konstruktora, Ferrarijev Luca di Montezemolo, kaže kako Hondin potez talijansku momčad, ali i Udrugu momčadi Formule 1, neće skrenuti s puta "kratkoročnog i dugoročnog smanjivanja troškova". Potvrda tog stava stigla je i od glasnogovornika francuskog Renaulta, dok se smatra kako slično razmišljaju i u Williamsu.

Najviše se iščekivalo priopćenje druge japanske momčadi, Toyote, za koju se smatra kako posluje vrlo slično Hondi. Međutim, iako žale za odlaskom svojih sunarodnjaka, iz Toyote stižu samo optimistični tonovi: "Potpuno smo posvećeni uspjehu u Formuli 1, a pritom vodimo računa o smanjenju troškova. Pridonosimo djelovanju momčadske udruge koje će donijeti potrebne promjene i zadržati duh ovog sporta".

Red Bull, Toro Rosso i Force India nalaze se potpuno u rukama milijardera Dietricha Mateschitza i Vijaya Mallyje, te budućnost ovih momčadi u najvećoj mjeri ovisi o poslovnim potezima njihovih vlasnika.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoFormula 1

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!