Automoto

"A što je to WTCC?"

Goran Markuš • utorak, 03.03.2009.
"A što je to WTCC?"

Ne tako davno na kavi sa kolegom sa faksa pričao sam o automoto sportu općenito, a kako se približava nova sezona WTCC-a, logično, upitao sam ga što očekuje u narednoj sezoni. Uslijedilo je kratko i jasno: "A što je to WTCC?". Ovakvom pitanju nisam se nadao zbog čega vam Sportnet, u sklopu najave sezone 2009., donosi i kratki uvod u ovu svjetski poznatu automobilističku seriju...

WTCC (engl. World Touring Car Championship) - Svjetsko prvenstvo turističkih automobila. Ovdje nije riječ o svemirskim bolidima koje gledamo u Formuli 1 ili pak auto-tenkovima iz WRC-a već o uobičajenim automobilima koje svaki dan viđamo na hrvatskim cestama. Jedina razlika je što su njihove trkaće verzije za WTCC dorađene kako bi se iz automobila izvukao apsolutni maksimum.

"Europsko prvenstvo turističkih automobila" još je davne 1987. godine po prvi puta zamijenjeno WTCC-om koji je, ironično, upravo zbog svojeg uspjeha zaživio tek godinu dana. Naime, uprava FIA-e pribojavala se gubitka publike u Formuli 1 koja je apsolutni broj 1 u svijetu automota zbog čega je ipak ukinut WTCC te se nastavilo sa utrkama isključivo unutar Europe.

Na zahtjev konstruktora i zbog sve većeg medijskog pritiska 2005. godine FIA ponovno pokreće WTCC seriju koja se u samo četiri godine svojeg postojanja penje na treće mjesto u poretku praćenosti automobilističkih serija pod FIA-inom nadležnošću, odmah do WRC-a i neprikosnovenog broja jedan - Formule 1.

Uzbudljiva prva četiri kruga 2. utrke u Monzi 2007. godine

Detaljna pravila serije koja, naravno, nema smisla u detalje prenositi možete naći na službenim stranicama natjecanja pod imenom "Super 2000" tj. "S2000". Objašnjenje ovog imena uistinu je jednostavno. Naime, pravila za WTCC zapravo su modificirana pravila za automobile od 2000cc.

U nadolazećoj WTCC sezoni putovanja diljem svijeta neće nedostajati. Naime, izuzev uobičajenih utrka u Europi (Velika Britanija, Njemačka, Španjolska, Francuska, Italija, Portugal i Češka) momčadi će posjetiti i sve ostale kontinente osim Australije. Meksiko, Brazil, Makao i Japan svima koji prate ovo natjecanje vrlo su poznate destinacije dok svoju premijeru u WTCC-u ove godine ima Maroko. Ovdje možemo još spomenuti sve češća nagađanja koja već sljedeće godine najavljuju i Rusiju kao državu domaćina jedne od utrka u sezoni 2010.

Za razliku od sveprisutne Formule 1 kod WTCC-a trkaći vikend traje tek dva dana dok je petak većinom rezerviran za testiranja. Najčešće se u subotu prvo voze dva polusatna treninga nakon čega vozači izlaze na kvalifikacije za prvu utrku.

Nedjelja je dan kada se voze obje utrke. Kod prve utrke automobili startaju iz pokrete dok se druga utrka starta na standardan način, s mjesta. Startni poredak za drugu utrku odlučuje ona ranija i to na način da se prvih osam mjesta okreće (npr. osmi vozač iz prve utrke kreće sa polea u drugoj utrci), a ostali nastavljaju gdje su stali. Bodovanje utrka identično je sistemu koji je trenutno aktualan i u Formuli 1: 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1.

Velik utjecaj na utrku, naravno, ima i "kompenzacijska težina". Riječ je o utezima koji se dodijele pojedinom automobilu tj. vozaču prije trkaćeg vikenda. Njihova težina računa se prema rezultatima na prošloj utrci kao i poziciji u ukupnom poretku serije. Tu je još mnogo faktora koji utječu na konačnu "kompenzacijsku težinu", a za sve detalje najbolje je baciti pogleda na S2000. Cilj ovog "tovarenja" automobila je izjednačavanje snaga na stazi kako bi svaka utrka pružala maksimalan užitak za gledatelja.

Zbog velikog udjela privatnog sektora osim ukupnog poretka vozača i konstruktora kod WTCC-a vozači privatnih momčadi kao i te same momčadi natječu se i za "Yokohama Trophy". Iako se iz poretka za trofej izuzimaju vozači koji voze za tvorničke momčadi način bodovanja gotovo je identičan sa tek četiri manja dodatka:

1. Kod posljednje dvije utrke (Makao) bodovna skala množi se sa dva i u konačnici izgleda: 20, 16, 12, 10, 8, 6, 4, 2.
2. Za svaki pole position u kategoriji "Yokohama Trophy" osvaja se dodatan bod.
3. Za svaki najbrži krug u kategoriji "Yokohama Trophy" osvaja se dodatan bod. 4. Svaki osvojeni bod u ukupnom WTCC poretku sa sobom donosi tri nova boda u poretku za "Yokohama Trophy".

Iako zvuči pomalo komplicirano i nepotrebno "Yokohama Trophy" privatnim ekipama koje imaju daleko manje budžete od tvorničkih momčadi omogućava ravnomjernu borbu sa "sličnima" dok istovremeno privlače nove, manje ekipe u ovu seriju. Kao privatna ekipa funkcionirat će i "Croatia Čolak Ingra Seat Team" za koju vozi naš Marin Čolak.

Službeni pregled sezone 2008.

Što se vozača tiče nekoliko imena većini automoto obožavatelja odavno su poznata. Neprikosnoveni broj jedan, prvak WTCC-a u njegova prva tri izdanja u 21. stoljeću i čovjek koji vjerojatno svima prvi padne na pamet već na sam spomen WTCC je Andy Priaulx, Englez koji se nebrojeno puta svrstavao na sam vrh vozačkih talenata svijeta.

Drugo veliko ime bez pogovora je Yvan Muller, Francuz koji je u svojem SEAT-u prošle godine uspio okončati vladavinu Priaulxa. Od ostalih vozača svakako moramo spomenuti Talijana Gabriela Tarquinija (SEAT) te Roberta Huffa (Chevrolet) koji su se do zadnje utrke nadmetali za naslov prvaka. Nakon dvije utrke u sezoni 2008. svoju prvu regularnu WTCC sezonu odraditi će i naš Marin Čolak.

Za kraj valja tek najaviti prvi trkaći vikend koji će se već ovog vikenda odraditi u Curitibi, Brazil. Svaka momčad nada se sjajnom startu sezone, a najteže će zacijelo biti ekipama koje u sezonu kreću sa nekim većim organizacijskim ili pak tehničkim promjenama. Jedna od njih je i momčad Chevroleta koja će nakon četiri godine korištenja Lacettija u sezonu krenuti sa novim modelom, Cruzeom koji bi im trebao omogućiti da se popnu na jednu višu razinu.

"Jedva čekam start sezone. Svi smo svjesni da sa novim automobilom neće biti lako i da je pred nama još mnogo iznenađenja, no iz testa u test Cruze se pokazivao sve boljim što ohrabruje cijelu ekipu. Najteže će biti održati rezultatsku konstantnost koja bi nam omogućila bolji plasman na kraju sezone. Što se mojih osobnih ciljeva tiče, s obzirom na fantastično treće mjesto u ukupnom poretku prošle sezone mislim da imam pravo na još veće očekivanja", uoči početka sezone 2009. izjavio je jedan od vozača Chevroleta, Rob Huff.

Raspored, 06.03.2009., petak (CET):
19:00h-19:30h - Testiranje

Raspored, 07.03.2009., subota (CET):
13:00h-13:30h - 1. trening
16:30h-17:00h - 2. trening
20:00h-20:35h - Kvalifikacije

Raspored, 08.03.2009., nedjelja (CET):
13:30h-13:45h - Zagrijavanje
17:00h-17:35h - 1. utrka
20:00h-20:35h - 2. utrka

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoWTCC
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!