Automoto

VN Bahreina: Kraj vatrenog krštenja

Borna Rupnik • utorak, 28.04.2009.
VN Bahreina: Kraj vatrenog krštenja
Foto: EPA

Prvi dio nove sezone Formule 1 okončan je Velikom nagradom Bahreina i trećom, najneočekivanijom pobjedom Jensona Buttona. Nakon kiše, probleme su vozačima ovoga puta stvarale pustinjske temperature, a utrka u Sakhiru zaokružila je uvodnu borbu s ovogodišnjim novitetima u pravilniku. Europski dio prvenstva počet će s nekim novim rješenjima, ali i djelomično iskristaliziranim pozicijama...

Brawn GP

Povratak Jensona Buttona na najvišu stepenicu pobjedničkog postolja izmamio je nove osmijehe na lice svih ljudi u Brawn GP-u, ali nitko ne skriva da prije odlaska u Europu ekipa Rossa Brawna više nije alfa i omega na stazi. "Mislim da nas je Red Bull prestigao, a ostali sustigli", rekao je britanski vozač, ne umanjujući tako užitak u svome slavlju: "Pobjeda je tim slađa jer je uistinu nismo planirali".

Rubens Barrichello nije sjao od zadovoljstva mada je napredovao u odnosu na startni poredak, a njegova je strategija bila vrlo fleksibilna i mijenjala se tijekom utrke. Ross Brawn priznao je i pogrešku pri procjeni potrebne količine vode za hlađenje motora, međutim, sve je stigao ispraviti.

Njihova će dominacija možda polako slabjeti, ali je velika "BBB" trojka poslije prve četiri utrke dokazala da nije slučajno na vrhu i da nije došla kreirati samo privremenu senzaciju. Stoga neće biti iznenađenje bude li se Button, u skladu s Brawnovim najavama, stvarno borio za titulu svjetskog prvaka.

Red Bull

Teško je procijeniti jesu li u Red Bullu sretniji zbog pohvala na račun svog bolida ili tužniji zato što Sebastian Vettel nije upisao i drugu uzastopnu pobjedu. "Planiramo nova poboljšanja, a još nismo ni stavili dvostruki stražnji difuzor" - tako Christian Horner ulijeva strah u kosti svim preostalim konkurentima.

Vettel se u Bahreinu pokazao spretnijim od Jarna Trullija, obranivši svoju drugu poziciju i zadržavši se odmah iza Brawnovog dvojca. Njegova je vožnja sve zrelija i s pravom stiže u Europu u ulozi jednog od favorita cijelog prvenstva. Mark Webber bahreinsku pustinju neće pamtiti po dobrome, ponajviše zbog subote, kada je zapeo u prvoj kvalifikacijskoj rundi nakon nesporazuma s jednim od vozača Force Indije. Time je izgubio priliku za kvalitetniji rezultat, no ima i vozačke sposobnosti i odličan bolid, pa čak i vremena za nadoknaditi sve propušteno.

Toyota

Najveći gubitnik vikenda u Bahreinu je japanska Toyota. Neponovljivu priliku za premijernu pobjedu u Formuli 1, koju još uvijek često najavljuju kao preduvjet ostanka u ovome sportu, propustili su zahvaljujući pogrešnom odabiru strategije nakon savršenih kvalifikacija u kojima su zauzeli oba mjesta u prvome startnom redu. Općenito gledano, golema količina nezadovoljstva nakon trećeg mjesta Jarna Trullija i sedme pozicije Time Glocka sugerira da je Toyota izrasla u legitimnog kandidata za sam vrh, ali očito im još nedostaje pobjednička formula.

Pogrešku su napravili pri odabiru guma, objasnio je predsjednik momčadi John Howett: "Trebali smo dužu dionicu voziti na mekšim gumama. Mogli smo birati između dva ili tri zaustavljanja u boksu, a izabrali smo dva jer smo se bojali da ćemo s tri zapeti u prometu. Pritom smo mislili da mekše gume neće izdržati težinu punog spremnika goriva i visoke temperature, stoga smo odlučili staviti tvrđe i tu smo izgubili prednost".

Nad nastavkom Toyotine sezone sada stoji veliki upitnik jer je jasno da će se prednost momčadi s dvostrukim stražnjim difuzorom polako topiti, a tek treba vidjeti imaju li Japanci kakvih drugih aduta za nastavak sezone. Ne dođu li do kraja sezone do svog primarnog cilja, pobjede, znat će kamo se okrenuti u žalovanju - prema Bahreinu.

McLaren

Velika nagrada Bahreina definitivno je potvrdila da Lewis Hamilton nije odustao od ove sezone bez obzira na sve probleme u McLarenu. Svjetski prvak izvlači maksimum iz svog bolida i svim se silama trudi ne obazirati se na skandal koji vuče još iz Australije. U Bahreinu je ostao na korak od pobjedničkog postolja, a s ukupno devet bodova drži sasvim pristojnu poziciju u poretku vozača.

Ujedno je ostao čvrsto nogama na zemlji: "Ne možemo se nositi s Toyotom, Brawn GP-om i Red Bullom, ali ovaj je rezultat ohrabrenje. U Barceloni nas opet čeka težak posao i mislim da bi novi plasman među prvih pet bio ogroman uspjeh". Hamilton je u Sakhiru vozio bez pogrešaka i gledajući samo prema naprijed. Rizik s tvrđim gumama na bolidu Heikkija Kovalainena McLarenu se nije isplatio.

Ipak, u britanskoj je momčadi sve u sjeni srijede, kada ih čeka posljednje saslušanje u vezi australske afere. Tada će biti donesena i konačna odluka o mogućoj kazni, koja bi naposljetku mogla poništiti sav Hamiltonov trud na stazi i logično je da se u McLarenu unatoč želji za napretkom još nitko ne zalijeće s najavama ostatka sezone.

Renault

Jedan bod Fernanda Alonsa ne izgleda bajno, ali Flavio Briatore nije imao većih primjedbi, osim na slabiji start. Posebnu je pohvalu zaslužio Nelson Piquet, koji je agresivnom, ali kontroliranom vožnjom popravio loš dojam s kvalifikacija i poboljšao svoj plasman za pet pozicija. Briatore će željeti više takvih izvedbi mladog Brazilca, a Alonso i dalje ostaje adut za vrh, pa makar i da samo povremeno eksplodira te unese nemir među vodeće.

BMW Sauber

"Katastrofa", rekao je poslije utrke Nick Heidfeld. BMW je napustila i sreća jer su oba bolida nastradala u gužvi prvoga zavoja, ali se od ekipe Marija Theissena ipak očekivalo više. "Nije nas bilo nigdje", iskreno je priznao Robert Kubica. Posljednja dva mjesta na cilju nisu pretjerano dobar znak, ali svi se okreću Barceloni, za koju BMW najavljuje potpuno nova aerodinamička rješenja. "Bahrein treba što prije zaboraviti", sažeo je Heidfeld stav svoje momčadi.

Toro Rosso

Toro Rosso je trenutačno najtiša momčad Formule 1. Sebastien Bourdais i Sebastien Buemi poznaju gornje granice svojih bolida - koje su osvajanjem ukupno četiri boda i premašili - te staloženo odrađuju svaki pojedini posao u skladu sa svojim mogućnostima, što znači da se oko 13. i 17. mjesta u Sakhiru neće dizati velika buka. Francuz je sve konstantniji na asfaltu, što je dobitak za Toro Rosso, a Švicarac ionako još uči. Pokazuje vrlo dobrim učenikom i žao mu je što se u Bahreinu nije bolje snašao s neuobičajenim ponašanjem svog bolida.

Williams

Tako nisu zamislili početak sezone u Williamsu. Samo tri i pol Rosbergova boda uz nulu kraj imena Kazukija Nakajime nipošto neće usrećiti čelnike jedne od triju momčadi koja je u prvenstvo krenula s prednošću dvostrukog stražnjeg difuzora. Rosberg na treninzima redovito pokazuje da zna i može, ali nikako da se sastane s vrhunskim rezultatom u samoj utrci.

Njemački vozač finskih korijena ne smatra da njegova momčad griješi, već da su drugi jednostavno u ovome trenutku bolji: "Pao sam u poretku odmah na početku jer su me zaobišli svi bolidi s KERS-om, premda sam vrlo dobro startao. Naš rezultat realno odražava naše mogućnosti". To znači da ih kao i mnoge druge prije Barcelone očekuje mukotrpan rad.

Nakajima je jedini vozač koji nije uspio proći ciljem Velike nagrade Bahreina, čemu je kumovalo i slomljeno prednje krilo u drugom krugu. Sa začelja se nije uspio probiti prema naprijed, ali je uspio pregrijati ulje u bolidu, zbog čega je nakon konzultacija s boksem odlučio parkirati svoj bolid u garažu. No, japanski vozač tvrdi da drugih problema s bolidom nije bilo i da je to pozitivan znak prije selidbe u Europu.

Ferrari

Ferrari se nakon uvodne tri utrke u kojima je ostao praznih ruku ne može žaliti na šesto mjesto Kimija Räikkönena, pogotovo zato što su crveni bolidi startali s osmog i desetog mjesta, ali kako je sam Finac poslije utrke rekao, u Maranellu šesto mjesto nije razlog za slavlje. Felipe Massa stradao je u sudaru s momčadskim kolegom i pao na kraj poretka, a ponovno je imao prigovora na rad bolida.

Naime, KERS i telemetrija nisu radili kako treba te se sve češće postavlja pitanje kako je moguće da jedna vrhunska momčad poput Ferrarija ima toliko problema na stazi i oko nje. Ta se saga povlači još od prošle sezone i famoznih svjetala u boksu, incidenata s nadolijevanjem goriva, zatim nedavnog Massinog kvara u Kini i brojnih drugih sitnica.

Bude li se to nastavilo i na europskom dijelu turneje, Ferrari će se teško moći posvetiti onome što uistinu treba - hvatanju priključka s vodećim momčadima. Ipak, već će Barcelona pokazati koliko Talijani napreduju. "Slijedi ključni dio prvenstva, premda smatram da neće baš sve ovisiti o Velikoj nagradi Španjolske", najavio je Stefano Domenicali.

Force India

Indijska je momčad vjerojatno najtužnija zbog Ferrarijevog osvajanja prvih bodova. Više se ne mogu tješiti činjenicom da su na istoj razini s talijanskim divom, no u taboru Force Indije ne prevladavaju tamni tonovi. Naprotiv, Vijay Mallya iznimno je zadovoljan bahreinskom predstavom Giancarla Fisichelle i Adriana Sutila, koji su odvozili korektnu utrku te zauzeli 15. i 16. mjesto, ispred, primjerice, jednog BMW Saubera.

Fisichella se u prvom dijelu utrke ravnopravno nosio s Red Bullom Marka Webbera, McLarenom Heikkija Kovalainena i Renaultom Nelsona Piqueta, što je podatak na kojemu Indijci grade svoj optimizam za budućnost. Osim toga, oni su momčad s najmanje pritiska - što god naprave u sljedećim utrkama, sve dok nisu čvrsto prikovani za dno, bit će - dobro.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!