Automoto
Jenson Veličanstveni i Brawnovo carstvo
Jenson Button uspio je srušiti i četverogodišnju tursku tradiciju te tako demantirao sve one koji nadobudno vjeruju da mu konkurencija opasno puše za vratom. U Istanbulu suparnicima nije ostavio ni gram nade, a tek se u Red Bullu mogu tješiti činjenicom da su odmah iza Brawn GP-a. Veliku nagradu Turske za povratak optimizma najbolje su iskoristili Toyota i BMW, a Ferrari je opet podbacio...
Brawn GP
Problemi s mjenjačem Rubensa Barrichella na startu, zbog kojih je vrlo brzo pao u poretku da bi nakon 47 krugova vožnje na začelju odustao, dali su naslutiti da Brawn GP možda ipak neće dominirati u Turskoj. Međutim, što je Barrichello bio niže, to je Jenson Button bio uvjerljiviji. Može se razgovarati o tome da mu je Sebastian Vettel svojom nesmotrenošću darovao vodstvo, ali sigurno ne i ukupnu pobjedu.
Sjajni je Britanac besprijekornom vožnjom sačuvao stečenu prednost i ostvario već šestu pobjedu u sedam utrka, ukupno sedmu u karijeri. Lavina novih Buttonovih pohvala na račun bolida dokazuje da ekipa Rossa Brawna nikada ne spava, a kako im ionako zasad nema konkurencije, teško je vjerovati da itko može zaustaviti Buttonov i Brawnov pohod na naslov. Jedino ih se smije kritizirati zato što upropaštavaju jedno potencijalno vrlo neizvjesno prvenstvo.
Red Bull
U momčadi Red Bulla vladaju dvojaki osjećaji. Velika nagrada Turske potvrdila je dvije stvari: da se Red Bull ne može nositi s Brawn GP-om te da se ostale momčadi ne mogu nositi s Red Bullom. Nakon što im je Button odmaglio, drugoplasirani Mark Webber i trećeplasirani Sebastian Vettel bili su sami sebi jedini protivnici, a boljega je ovoga puta odlučio odabir strategije. Mladi je Nijemac "izvisio" s jednim zaustavljanjem u boksu više.
I dok Australac nema razloga za nezadovoljstvo, Vettel će žaliti za prekidom istanbulske tradicije. Nakon četiri godine dogodilo se da vozač s prve startne pozicije ne upiše pobjedu, a upravo su to tradicije kojima talentirani njemački vozač teži. Silno je želio nadograditi slavlja u Monzi i Šangaju, ali cijeli se koncept raspao još prije kraja prvog kruga, kada je Vettel u desetom zavoju izgubio kontrolu nad stražnjim krajem bolida i nakratko izletio sa staze. No, treba mu progledati kroz prste - pritisak je bio golem, a njegove su pogreške uistinu iznimka, a ne pravilo.
Toyota
Nakon katastrofalnog Monte Carla, sve što su Toyote mogle napraviti u Istanbulu doživjelo bi se kao napredak. Stoga će Japanci biti prezadovoljni plasmanom obojice vozača među osvajače bodova - Jarno Trulli je bio četvrti, a Timo Glock osmi. Uzevši u obzir da su startali s pete i trinaeste pozicije, neće im biti upućene ni najmanje riječi prigovora, naprotiv. Trulli je mudro iskoristio Barrichellov pad i dobio bitku kroz bokseve s Nicom Rosbergom, a Glock je pogodio s taktikom težeg bolida. Zapravo, Turska je velik uspjeh cijele Toyotine momčadi - od vozača do inženjera i mehaničara.
Ferrari
Ferrarijev se napuhani balon optimizma rasprsnuo na granici Europe i Azije. Tražio se konačan proboj prema vrhu poretka, a dobiveno je tek more prosječnosti, neovisno o tome što je Ferrari ispod karoserije imao dodatnu snagu KERS-a. Bolid Kimija Räikkönena opet nije bio na potrebnoj razini te je Finac na kraju ostao praznih ruku, premda je krenuo s obećavajućeg šestog mjesta, dok Felipe Massa nije napravio ništa posebno loše, ali ni ništa posebno dobro. U Maranellu se vraćaju na početak - još su uvijek korak (ili više njih) iza Brawn GP-a i Red Bulla, a prvo im je mjerilo Toyota.
"Moramo se pomiriti s činjenicom da bolje od šestog mjesta nismo mogli", jadikovao je poslije utrke Felipe Massa, a Kimi Räikkönen je dodao: "Ovaj rezultat nismo ni očekivali niti željeli. U mom je slučaju presudio prvi krug, u kojem sam izgubio pozicije koje kasnije nisam mogao nadoknaditi. Nismo još na razini onih najboljih, koje ćemo teško dostići jer i oni napreduju. Ipak, imam povjerenja u svoju momčad".
McLaren
Britanska je momčad sva nadanja ostavila već na subotnjim vratima. Izrazito loše kvalifikacije (14. i 16. mjesto) nisu ostavile ni zrnce šanse svjetskom prvaku Lewisu Hamiltonu i Heikkiju Kovalainenu da u Istanbulu ostvare bilo kakav pamtljiviji rezultat. Svojim su izvedbama samo potvrdili nepobitnu istinu, a ta je da McLaren čeka vrlo dug put oporavka. Izvjesno je da će se nakon ovakve predstave McLaren sve ozbiljnije okretati razvoju bolida za iduću sezonu, a ovu samo odraditi koliko je nužno.
Williams
Nakon što je Nico Rosberg ponovno odlično odvozio treninge u petak, u kvalifikacijama je bio deveti i sa strepnjom se očekivao njegov nastup na samoj utrci, kojima na početku sezone nije oduševljavao. Međutim, Rosberg je na Velikoj nagradi Turske bio vrlo dobar. Fantastičnim je startom i ambicioznom vožnjom došao do visokog petog mjesta, a još boljeg plasmana koštao ga je tek dvoboj s Trullijem kroz bokseve.
S bolidom nije bilo ni najmanjih problema, a izvrstan dan Williamsa mogao je upotpuniti Japanac Kazuki Nakajima, koji je ciljao na visok plasman sve do druge promjene guma i nadolijevanja goriva, kada je u Williamsovom boksu došlo do male pomutnje jer se zaglavio držač prednjeg krila. "Uspio sam prestići Räikkönena i Alonsa u izravnim obračunima na stazi, a iz pogrešaka u boksu ćemo učiti", ne posustaje japanski vozač koji je naposljetku završio tamo gdje je i krenuo, na 12. mjestu.
Renault
Među momčadi koje su Tursku napustile bez osmijeha na licu svakako se ubraja i francuski Renault. Fernando Alonso je najlakšim bolidom na stazi pao s osmog na deseto mjesto, a od Nelsona Piqueta se realno ni nije očekivalo da bitno popravi svoju poziciju pri začelju poretka. Piquet je uspio zabavljati publiku svojom bitkom s Lewisom Hamiltonom, ali teško da će samo to usrećiti Flavija Briatorea. Želi li se ove sezone osladiti još nekim bodovima, Alonsu u ruke mora dati konkurentniji bolid.
BMW Sauber
Slično kao u Toyoti, u BMW-u su nakon Monte Carla rekli "gore ne može". I nije bilo, Robert Kubica nije griješio i ugurao se među osvajače bodova, a Nick Heidfeld je unatoč početnom kašljucanju svog bolida zadržao nužnu razinu vožnje i sačuvao 11. poziciju. Mario Theissen osjeća napredak i to će mu biti dodatan poticaj uoči Silverstonea te se može nadati novim dobrim rezultatima.
"Za nas je to bila uzbudljiva utrka od starta do cilja. Kubica je velikim zalaganjem osvojio dva boda, premda smo na početku zaostajali zbog ispodprosječnog rada bolida. Željena smo vremena počeli ostvarivati oko 40. kruga, a najsretniji smo zato što opet imamo osjećaj da ovisimo sami o sebi. Na tome temeljimo vjeru u bolje sutra", rekao je.
Toro Rosso
Mladi Švicarac Sebastien Buemi opet je izvukao maksimum iz slabog bolida i napredovao nekoliko mjesta, dok je za Sebastiana Bourdaisa uloga fenjeraša praktično bila zacementirana od prvog do zadnjeg kruga. Buemi je bio agresivan i nastavlja dokazivati da nije zalutao u Formulu 1, a u Toro Rossu ionako nitko neće plakati zbog loših rezultata. Oni se uporno bore i marljivo rade u skladu sa svojim mogućnostima i na tome im treba odati priznanje. Svaki bolji rezultat bit će im dodatna nagrada.
Force India
17. mjesto Adriana Sutila uz odustajanje Giancarla Fisichelle ne čini dobar vikend za indijskog predstavnika. Sutil je u prijašnjim utrkama nagovijestio da s ovim bolidom može i bolje, a većem se uspjehu nadao nakon 15. pozicije u kvalifikacijama. "Istina, želio sam više, ali barem sam uspio voditi uzbudljive bitke s McLarenima", pronašao je Sutil pozitivnu stranu istanbulskog iskustva i zaključio: "Mislim da možemo biti zadovoljni svime osim rezultatom". Fisichella se morao povući iz utrke jer su mu počele popuštati kočnice te Force India nije željela ništa riskirati.
- Najnovije
- Najčitanije


Sanchez: 'Uvijek moramo misliti pozitivno i trošiti vrijeme na stvari koje možemo kontrolirati'
51 min•Konferencijska liga

Dumfries operirao gležanj, čeka ga nekoliko mjeseci pauze
1 sat•Talijanski nogomet

DR Kongo pod istragom, mogao bi ostati bez baraža za Svjetsko prvenstvo
1 sat•SP 2026.

Teški kaos u Kamerunu: Dva izbornika, dva popisa igrača uoči Afričkog Kupa nacija
2 sata•Nogometni svijet

Hrvatska protiv starih znanaca igra prijateljski susret uoči Europskog prvenstva
2 sata•Reprezentacija

Četiri igrača iz SuperSport HNL-a mogu malo ranije na zimsku stanku
3 sata•SuperSport HNL

Cedevita Junior u gostima kod abaligaša: 'Ozbiljno posložena ekipa'
3 sata•Eurokup

Četiri igrača iz SuperSport HNL-a mogu malo ranije na zimsku stanku
3 sata•SuperSport HNL

Sudačka analiza 17. kola: Osijek oštećen za penal, sporan je i drugi pogodak Hajduka
20 sati•SuperSport HNL

Fenerbahče traži 13. pobjedu zaredom, ali neće mu biti lako
22 sata•Euroliga

Barca na neugodnom gostovanju u Francuskoj želi nastaviti odličan niz
23 sata•Euroliga

Rakitić: 'Ako me sad nazovu, sutra bih sjeo na avion i došao pomoći Sevilli'
19 sati•SuperSport HNL

Sanchez: 'Uvijek moramo misliti pozitivno i trošiti vrijeme na stvari koje možemo kontrolirati'
51 min•Konferencijska liga

New York Knicksi osvojili NBA kup, Brunson postao MVP
4 sata•NBA

Luka Sučić strijelac u tijesnom prolazu Real Sociedada, Barcelona do završnice lomila otpor Guadalajare
10 sati•Španjolski nogomet
Pročitaj više
Bez promjene na čelu FIA-e, Bin Sulayem ostaje predsjednik
Posljednje natjecanje automobilističke sezone, rekordan broj prijavljenih iz sedam zemalja
Hrvatski auto i karting savez: Čičko, Cukrov i Bernini najuspješniji automobilisti sezone
Treće izdanje Virtual Formula Student Alpe Adria nadmašilo sva očekivanja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
KUD Birtija
Danas u 10:20
Afrički kup nacija 2025., Maroko
Danas u 10:20
HNK Hajduk Split 2025/2026
Danas u 10:20
Rukometni transferi
Danas u 10:12
Svjetski skijaški kup - tema za sve sezone
Danas u 10:07
KK Zadar 2025/2026
Danas u 09:50






