Automoto

Veliko hvala Red Bullu

Borna Rupnik • srijeda, 24.06.2009.
Veliko hvala Red Bullu
Foto: EPA

Apsolutni pobjednik Velike nagrade Britanije bio je Red Bull, čiji su vozači osvojili prva dva mjesta, i to na način koji će zabrinuti i donedavno nedodirljivi Brawn GP. Bitka za naslove, kako u vozačkoj, tako i u konstruktorskoj konkurenciji, ipak nije gotova...

Brawn GP

Daleko od toga da su Rubens Barrichello i Jenson Button u Silverstoneu bili loši, ali činjenica je da Ross Brawn nerado mora priznati da je Red Bull bio neusporedivo bolji, a to mu sigurno nisu dobre vijesti. Obraz na pobjedničkom postolju ovoga mu je puta sačuvao brazilski vozač, koji je po prvi puta ove sezone nadmašio britanskog i tako iz Engleske odlazi sretan, premda je ukupno gledajući izgubio jednu poziciju sa starta.

Button je u više navrata izjavljivao da mu je Velika nagrada Britanije najvažnija utrka sezone jer želi slaviti pred svojim navijačima te mu šesto mjesto neće predstavljati nikakvu utjehu, neovisno o vrijedna tri boda u borbi za naslov svjetskog prvaka. Buttonove su šanse umanjene za njega ispodprosječnim rezultatom u subotnjim kvalifikacijama, a sve je pošlo po krivu kada je na samome startu upao u gužvu. Osim toga, bilo je očito da mu bolid u nedjelju nije bio savršen. Bolje od učinjenog ovoga puta jednostavno nije mogao.

Red Bull

Dietrichu Mateschitzu, Adrianu Neweyu, Christianu Horneru, a prvenstveno Sebastianu Vettelu i Marku Webberu treba uputiti veliko pismo zahvale jer su vratili neizvjesnost - ili barem vjeru u isto - u sezonu koja je neizbježno skretala na mlin Jensona Buttona i Brawn GP-a.

Dominacija Red Bulla neodoljivo podsjeća upravo na Brawnove bolide na samom otvaranju sezone i nastave li ovim ritmom završnica sezone mogla bi postati iznimno uzbudljiva. Oba su bolida izgledala besprijekorno, strategije su odlično odabrane, a vozačke vještine ionako talentiranog Nijemca i zrelog Australca svakim danom dobivaju na cijeni.

Za razliku od Istanbula (greška u prvom krugu), Vettel je vozio apsolutno besprijekorno, a koliko je brz najbolje je pokazivao podatak da je prvo startno mjesto izborio s najtežim bolidom. Webber je dvostruko slavlje Red Bulla upotpunio prvom zaustavljanju u boks, zaobišavši Rubensa Barrichella, a sve poslije toga bilo je rutinsko odrađivanje posla. Bila je to Red Bullova predstava za pamćenje.

Toyota

Iako još uvijek drže status treće momčadi prvenstva, posve je jasno da su u odnosu snaga pali u veliki zaostatak za Brawn GP-om i Red Bullom te da im u nastavku prvenstva predstoji teška borba za očuvanje te treće pozicije. Doduše, sedma i deveta pozicija Jarna Trullija i Time Glocka same po sebi ne zvuče posebno loše, no Japanci su, podsjetimo, ove sezone tražili prvu pobjedu, a sve su dalje od nje.

Trullija je bolid iznevjerio na startu i većinu je utrke proveo nadoknađujući izgubljeno, a usput se u maniri Brawn GP-a požalio i na hladno vrijeme koje nije odgovaralo njegovim postavkama. Glock je unatoč dobroj vožnji izgubio jedan bod koji je držao prije gašenja crvenih svjetala, a tračak potencijala, na kojem temelji optimizam za budućnost, nazire se na brzini kojom je Nijemac, na tvrđim gumama, lovio Ferrari.

Ferrari

U Maranellu se prije svake nove utrke vjeruje u onaj konačni napredak kojim će "propeti konjić" naposljetku uhvatiti priključak s vodećima, ali to se još uvijek ne događa. Stoga su djelomično snizili kriterije te je Stefano Domenicali izrazio zadovoljstvo činjenicom da su i Felipe Massa i Kimi Räikkönen završili u bodovima.

Neusporedivo uspješniji u Silverstoneu ipak je bio Brazilac, koji je odradio sjajan posao i s 11. pozicije stigao na četvrtu. Isplatio mu se KERS, taktika je bila izvrsna, a Massa se sigurno osjeća kao da je pobijedio. Da je bio uspješniji u kvalifikacijama, možda ne bi bio daleko ni od toga. Finac kao da je opet odvozio jednu od svojih pomalo uspavanih utrka, gdje ga se primijeti na dva trenutka, a onda se izgubi u prosječnosti - ili u gustom prometu.

Williams

Peto mjesto Nice Rosberga u Williamsu će okarakterizirati uspjehom, a čak su imali šansu uhvatiti i četvrto, ali je Massa spretnije odabrao strategiju odlaska u bokseve. No, ono što je najvažnije, Rosberg napreduje i gradi kontinuitet - dva peta mjesta u posljednje dvije utrke najbolji su mu ovosezonski rezultati. Dojam je nakon odličnih kvalifikacija pokvario Kazuki Nakajima, koji je platio danak izrazito laganom bolidu.

McLaren

Velika nagrada Britanije još je jedna od onih koje će u McLarenu pokušati što prije zaboraviti. Slabiji je bio tek Toro Rosso, a Heikki Kovalainen stradao je upravo od jednog od njihovih bolida - u stražnji kraj njegovog McLarena zaletio se Sebastian Bourdais i Finac se iz sigurnosnih razloga parkirao u garažu.

Ako ništa drugo, svjetski prvak Lewis Hamilton uveseljavao je svoju publiku izravnim dvobojima s Fernandom Alonsom, ali u McLarenu znaju da se momčadi njihovog ranga to ne bi smjelo događati u donjem dijelu poretka. Nažalost po Britance, čini se da će se McLaren posvetiti razvoju bolida za novu sezonu, što znači da bi do kraja prvenstva mogli gledati vrlo slične rezultate.

Renault

Nelson Piquet prošao je ciljem prije Fernanda Alonsa! Velika je to vijest za Renault i mladog Brazilca, no najveći dio zasluga mora se pripisati lošem Španjolčevom startu i njegovom ranom gubitku dvije pozicije. Nakon toga je zapeo iza Heidfeldovog tankera, a Renaultov bolid ove godine ne omogućava lako pretjecanje, pogotovo na stazi poput Silverstonea.

Ipak, treba odati priznanje ljudima Flavija Briatorea zato što su se izvrsno snašli i promijenili Piquetovu strategiju na samo jedno nadolijevanje goriva, čime je njihov drugi vozač u jednom trenutku popravio svoj plasman za četiri mjesta. Popravi li svoju formu u kvalifikacijama, u nastavku bi sezone mogao pokazati da je u stanju boriti se za svoje mjesto u Formuli 1.

BMW Sauber

BMW-u nije strano biti treća momčad prvenstva, no u lipnju 2009. godine oni su treća najlošija momčad. O razočaranju novim ispodprosječnim rezultatima ne treba trošiti puno riječi, činjenica da ni Robert Kubica ni Nick Heidfeld nisu ni primirisali sredini poretka govori sama za sebe. Doduše, Heidfeldu treba priznati olakotnu okolnost dodira u prvom krugu, pri čemu je oštetio prednje krilo, ali nije želio skretati kod mehaničara radi zamjene. Nedjeljna je BMW-ova predstava bila samo potvrda slabe subote, a što točno Mario Theissen planira poduzeti kako bi to ispravio, nije poznato. Ali treba to poduzeti brzo.

Toro Rosso

Toro Rosso ostao je jedina momčad koja se ne uzrujava zbog niskih plasmana. Sebastien Buemi još je uvijek u fazi skupljanja iskustva, a nakon izlaska iz bolida požalio se na vrlo teško upravljanje u trenucima kada mu gume postanu istrošene. Toro Rosso je početkom vikenda pokazao da povremeno može i bolje, ali izvjesno da će se pošteno namučiti i u Njemačkoj.

Sebastian Bourdais obilježio je svoj nastup udarcem u stražnji kraj Heikkija Kovalainena, no opravdao se tvrdnjom da je Finac dva puta mijenjao liniju kretanja i pritom neočekivano rano kočio (tek je izašao iz boksa i vozio s punim rezervoarom na hladnim gumama). Francuz je poslije sudara izgubio pritisak vode u motoru i morao odustati. A kako dišu u Toro Rossu najbolje opisuje izjava šefa Franza Tosta, koji je izjavio da se svi zajedno vesele uspjesima Red Bulla.

Force India

Indijci su ponovno bili vrlo blizu. Giancarlo Fisichella ugodno je iznenadio pretjecanjima u prvom krugu, kada je zadao glavobolje BMW-u i Renaultu, a bodovi su mu izmaknuli samo zahvaljujući ranije stečenoj prednosti Räikkönena i Glocka, od kojih je pri kraju bio uvjerljivo brži. Adrian Sutil prvo se morao oporaviti od nesreće i udarca u zaštitni zid, a s rezervnim je bolidom odradio solidan posao, premda nije uspio znatno popraviti svoj plasman. Međutim, Vijay Mallya mirno će spavati - njegov cilj, osvajanje prvih bodova, čini se nadohvat ruke.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!