Automoto

Vodećima brige, pratiteljima veselje

Borna Rupnik • srijeda, 15.07.2009.
Vodećima brige, pratiteljima veselje
Foto: EPA

Velika nagrada Njemačke označila je kraj prve polovice sezone. Vozači su odradili devet utrka, ostalo je još osam prilika za obračune, a nakon početnih šokova i promjene odnosa snaga najzanimljivije je to što najbolje raspoloženje vlada u drugoplasiranom Red Bullu, dok vodeći Brawn GP more brige...

Brawn GP

Da je prije početka sezone netko rekao Rossu Brawnu da će na polovici prvenstva imati vodećeg vozača svijeta i držati 20 bodova prednosti u poretku konstruktora, Brawn bi vjerojatno pao u nesvijest. A danas je upravo u takvoj situaciji i pritom - nije sretan. Velika nagrada Njemačke potvrdila je jednu za njega poraznu činjenicu: Brawn GP trenutačno nije najbolja momčad na planetu.

Štoviše, bodovne se razlike tope, a došlo je i do prvih unutarmomčadskih trzavica. Rubens Barrichello naprosto je poludio na svoje društvo iz boksa koje je pogriješilo pri nadolijevanju goriva, a ni cjelokupni odabir strategije za obojicu vozača nije bio najsretniji. "Ja sam svoj dio posla obavio ušavši u prvi zavoj ispred Webbera, i to usprkos sudaru", prigovarao je Brazilac poslije utrke. I što je najgore za Brawn GP, teško mu je proturječiti.

S druge strane, Jenson Button pokušava zadržati englesku hladnokrvnost, premda osjeća dah Red Bulla za vratom. Njemu je utrku upropastio loš start, tijekom kojega se našao u gužvi iz koje se nije uspio u potpunosti izvući. U utrci za naslov svjetskog prvaka, Buttonovo peto mjesto predstavlja neuspjeh, pogotovo nakon hrabrih najava da će upravo na Nürburgringu uzvratiti najvećim konkurentima. U Mađarsku će cijela Brawnova ekipa krenuti s više opreza.

Red Bull

Dijametralno suprotno raspoloženje vlada u Red Bullu. Sjajna izdanja Sebastiana Vettela zasjenio je još bolji Mark Webber, koji je do svoje prve pobjede u karijeri došao na uistinu impresivan i rijetko viđen način. Toliko je bio odlučan u namjeri da konačno upiše svoje ime na listu pobjednika utrka Formule 1 da ga ni kazna prolaska kroz bokseve nije mogla spriječiti.

"Opravdano sam kažnjen, no to nije moj stil vožnje", ispričao se Webber, svjetski rekorder po broju odvoženih utrka prije prvog slavlja koji je ne tako davno slomljene noge ležao u bolnici. "Ovo je nevjerojatan dan, strahovito sam želio pobijediti nakon Silverstonea", rekao je. I nema se što drugo dodati nego zapljeskati mu jer je takav dan i zaslužio.

Vettel će u međuvremenu potiho zbrajati bodove i zaključiti da ga od Jensona Buttona dijeli još samo 21 bod. A do kraja je još osam utrka. Mladi Nijemac nije razočarao svoje navijače i maksimalno je iskoristio sve što njegov bolid u ovom trenutku može ponuditi. Strpljivo je nadoknađivao sve izgubljeno na startu, a svojim je rezultatom upotpunio velik dan Red Bulla. "U budućnosti očekujem i dobru borbu s Webberom", istaknuo je prepun natjecateljskog duha, potvrdivši koliki entuzijazam vlada u njegovoj ekipi.

Toyota

Japanska se momčad na Velikoj nagradi Njemačke definitivno oprostila od konstantne borbe za najviše plasmane. Ne smije se smetnuti s uma da su čelnici Toyote prije sezone zahtijevali premijernu pobjedu, a na polovici prvenstva sve su dalje od zacrtanog. Dojam tek slabašno može popraviti vrlo dobra utrka Time Glocka, koji je nakon svih problema tijekom vikenda startao iz boksa, a završio na devetom mjestu, prvom koje ne donosi bodove.

Jarno Trulli utrku je okončao na poražavajućoj 17. poziciji. Istina, u prvoj mu je gužvi netko naletio na prednje krilo, potom je zaglavio u prometu, a na praznoj je stazi pokazao da nije zaboravio voziti, ali sve je to jednostavno - premalo. Prvi korak prema naprijed - ako još ima motiva - Toyota mora napraviti kvalitetnijim plasmanom na subotnjim kvalifikacijama. Bez toga uistinu nemaju što tražiti među najboljima.

Ferrari

"Dugo nisam bio na pobjedničkom postolju", rekao je Felipe Massa i sažeo sve osjećaje navijača talijanske momčadi. Napredak je uočljiv, ali je spor. A strpljenja nema previše. Zato je Stefano Domenicali odlučio podvući crtu pod aktualnu sezonu. "Počeli smo radove na novom projektu", priznao je i otkrio javnu tajnu. Ferrari će drugi dio sezone voziti reda radi, a sve će napore usmjeriti na razvoj bolida za onu iduću.

To je logičan potez, iako neće usrećiti ljubitelje Formule 1. Međutim, Kimi Räikkönen nije od onih ljudi koji će davati sve od sebe kada se utapa u prosjeku, a i Massi kao viceprvaku svijeta sporadično penjanje na pobjednička postolja ne znači puno. Naravno, nije nemoguće da izostanak rezultatskog pritiska i mogući eksperimenti s bolidom donesu više pozitivnog naboja u dom "propetog konjića".

Massino treće mjesto zapravo je izvrstan rezultat s obzirom da je najveća Ferrarijeva prednost u odnosu na konkurenciju bio KERS na startu, a ovoga puta treba pohvaliti i dobro složenu strategiju zaustavljanja u boksu. Räikkönena opet nije slušao bolid, a nedugo nakon sudara s Adrianom Sutilom bio je prisiljen povući se. "Ne znam koliko mi se puta već dogodilo da odustajem zbog problema na koje ne mogu utjecati", požalio se finski vozač.

Williams

Da nije bilo nezaustavljivog Webbera, priča dana vjerojatno bi bio Nico Rosberg. Williamsov je Nijemac s 15. pozicije stigao nadomak pobjedničkog postolja, a četvrto će mjesto proslaviti kao pobjedu. Napunio je bolid gorivom do vrha, posrećilo mu se utoliko što je Heikki Kovalainen zadržavao sve iza sebe, a golemi je dio posla odradio već u prvom krugu, kada je dospio na devetu poziciju.

Sjajan je to pokazatelj za Williamsov bolid, bez obzira što ga Kazuki Nakajima nije bolje iskoristio. Njega je u prvom krugu dodirnuo Jarno Trulli i zamalo ga izgurao sa staze, onemogućivši mu proboj prema naprijed. Japanski će vozač žaliti za time jer je izvjesno da je mogao i bolje od konačnog 12. mjesta.

McLaren

Ulogu ugodnog iznenađenja na Velikoj nagradi Njemačke britanska momčad nije kapitalizirala boljim rezultatom od Kovalainenovog jednog boda, no to im je manje važno. "Momčad je odradila fantastičan posao proteklih tjedana, a u Njemačkoj smo dokazali da naši noviteti imaju smisla", objasnio je svjetski prvak Lewis Hamilton, koji je mogao potpuno zakomplicirati borbu za vrh. Međutim, pukla mu je guma na ulasku u prvi zavoj, a ne bude li više takvih pehova, Hamilton će se polako vraćati među najbolje.

Kovalainen je dao sve od sebe i odvozio na gornjoj granici svojih mogućnosti. Mnoge je obradovao složivši "vlakić" iza sebe, ali to je prije svega pogodovalo njemu. Branio se od bržih bolida uz pomoć KERS-a i naposljetku sačuvao bod kojemu se prije početka vikenda nije nadao.

Renault

Prekasno buđenje Fernanda Alonsa ostavit će tračak gorkog okusa u francuskoj momčadi. Španjolac je u završnici utrke nadmašio svu konkurenciju, no nije bilo dovoljno vremena za značajniji popravak plasmana. Bivši svjetski prvak u prvih se nekoliko krugova mučio u gustom prometu, no ima dovoljno temelja za optimističan pogled u nastavak sezone.

To ne vrijedi za Nelsona Piqueta, za kojeg je upitno hoće li dočekati nastavak sezone. Želi li Flavio Briatore napokon zamijeniti brazilskog vozača Velika nagrada Mađarske prava je prilika, a tek 13. pozicija Nelsona Piqueta neće mu biti valjan argument u želji za ostankom u Formuli 1. Osim toga, Brazilac se žali na nejednakosti u momčadi i sve je izvjesnije da se bliži njegov rastanak s Renaultom, ako ne i s cijelim sportom.

BMW Sauber

BMW se već naviknuo na prosječne i ispodprosječne rezultate te oko novih razočaravajućih plasmana Nicka Heidfelda i Roberta Kubice neće dizati puno prašine. No, u njemačkoj se momčadi moraju odlučiti hoće li se kao i Ferrari odmah okrenuti 2010. godini ili će pokušati izvući maksimum iz preostalih osam utrka.

Heidfelda je zadesilo i malo nesreće jer je gubio vrijeme iza momčadskog kolege i pri posljednjem zaustavljanju u boksu kada mu se ispriječio jedan Renaultov bolid, dok je Poljak dio krivice za svoj loš rezultat svalio na gume, u kojima nije bilo potrebnog pritiska. Ali nesumnjivo je i on svjestan da s BMW-om ima mnogo većih problema od guma.

Toro Rosso

Toro Rosso je jedna od onih momčadi koja je odlučila razmišljati dugoročno. Za narednu će sezonu početi pripremati novog vozača: adut iz rukava zove im se Jaime Alguersuari, a Sebastian Bourdais svojim je nastupom na Nürburgringu olakšao svojim čelnicima takvu odluku. Doduše, izgubio je kontrolu nad bolidom zbog kvara (gubitak hidrauličkog pritiska), ali Toro Rosso ipak traži nekoga tko će i sa slabijim bolidom pružiti više.

Bolje se snašao Sebastian Buemi, koji je svaki puta na novim gumama proklizavao dok se nisu zagrijale, ali je uspio održati ravnotežu bolida. Ciljem je prošao posljednji, ali zasad ima više kredita od Bourdaisa. Osim toga, zbog brojnih slabosti ispod karoserije Toro Rossa očekivanja su općenito na niskoj razini i on teško može razočarati.

Force India

Indijska se momčad polako pretvara u pravog tragičara ove sezone. Sve što žele je samo jedan jedini bod, a čini se da su se sve sile svijeta urotile da do njega ne dođu. Fenomenalan vikend Adriana Sutila pokvario je njegov sada već uobičajeni krvnik, Kimi Räikkönen, koji mu je nenamjernim naletom potrgao prednje krilo u trenucima kada je njemački vozač držao zapanjujuće visok plasman.

Slaba će mu utjeha biti podatak da je Force India prvi puta prošla u treću kvalifikacijsku rundu, ali da je Vijay Mallya na pravome putu pokazuje i Giancarlo Fisichella, koji se u nekim trenucima nevjerojatnom lakoćom obračunavao sa suparnicima. "Napravili smo korak naprijed", rekao je Talijan, svjestan da su napravili i više njih. Valjda će se uskoro riješiti i te neugodne nule na kontu.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!