Automoto

Čista petica za pet godina čekanja

Borna Rupnik • ponedjeljak, 24.08.2009.
Čista petica za pet godina čekanja
Foto: EPA

Kao i protekle godine, Velika nagrada Europe u Valenciji nije ponudila događaje koji će se prepričavati tjednima, ali ponudila je nekoliko zanimljivosti. Prva je svakako velika pobjeda Rubensa Barrichella, a u posebno će lošem sjećanju ostati vozačima Red Bulla...

Brawn GP

Ross Brawn i njegova ekipa vratila se na pobjedničke staze. Ne samo da je slavlje Rubensa Barrichella velik uspjeh sam po sebi, nego je i loš dan Red Bulla pretvorio sedmo mjesto Jensona Buttona u sasvim respektabilan rezultat. Poslije takvog raspleta, Britanac šest utrka prije kraja vodi s 18 bodova viška ispred - momčadskog kolege.

No, brazilski je vozač ovoga puta zaslužio sva svjetla pozornice. Sjajnim odabirom taktike i mudrom vožnjom za čistu peticu riješio se prvo jednog, pa drugog McLarena i nakon pet godina čekanja okusio slast pobjede. "Znao sam da ću opet pobijediti, a s obzirom da volim pobjeđivati, nadam se da mogu slaviti i na preostalih šest utrka", izjavio je Barrichello, koji je svoje prvo mjesto proslavio - suzama.

Red Bull

Privremenoj dominaciji Red Bulla, čini se, došao je kraj. Sebastian Vettel i Mark Webber još su uvijek u kombinacijama za vozačku titulu, kao i Red Bull za konstruktorsku, no sada izgleda da će za njih morati uložiti mnogo više truda nego što je to bio dojam prije Valencije. Vettelov je nastup obilježio kvar na motoru, a još ga manje veseli što su mu do kraja sezone ostala tek dva. "Nemamo više pravo na pogrešku", prokomentirao je mladi Nijemac.

Webber je šansu za poneki bod imao u trenucima kada su ispred njega vozili ne posebno uvjerljivi Jenson Button i Robert Kubica, ali u rukama nije imao onaj moćan bolid na koji se naviknuo tijekom prethodnih mjeseci. A u Red Bullu nemaju vremena na bacanje - Velika nagrada Belgije na rasporedu je već za tjedan dana, a rezultat je naglo postao imperativ. Sada je vrijeme da pokažu koliko uistinu vrijede.

Ferrari

Najlošija vijest za Ferrari nakon jurnjave ulicama Valencije nije Luca Badoer, nego potvrda dobre forme McLaren-Mercedesa. Kimi Räikkönen ponovno je odradio svoj dio posla, popravio plasman i donio novo postolje te nekoliko vrijednih bodova, no bez kvalitetnijeg rješenja za upravljačem drugog bolida Talijani će teško zadržati status treće momčadi prvenstva.

Badoer je pokazao da mu za Formulu 1 ipak trebaju dulje i opsežnije pripreme, premda mu se ne mogu osporiti najbolje namjere. Tako bi ozljeda Felipea Masse na kraju mogla koštati Ferrari i više nego što se u početku očekivalo, osim ako inženjeri u Maranellu ili Räikkönen za upravljačem ne počnu izvoditi čuda.

McLaren

Primjer McLarena zorno ocrtava koliko je zadovoljstvo relativan pojam. Na početku sezone morali su krvariti za svaki bod, a u Valenciji se nakon drugog mjesta Lewisa Hamiltona i četvrtog Heikkija Kovalainena osjeća dašak nezadovoljstva. Dio razočaranja leži u činjenici što je Hamilton krenuo s prvog startnog mjesta, no jednostavno se mora priznati da su Brawn GP i Rubens Barrichello ovoga puta bili - pametniji.

Hamilton je barem dobio na kontinuitetu, iako će mnogi uprijeti prstom prema mehaničarima koji su pogriješili pri drugoj promjeni guma, dok je Kovalainenu četvrto mjesto mali plus u borbi za očuvanje svoje pozicije u McLarenu. Da je uspio sačuvati treće mjesto, pisao bi mu se velik plus. U svakom slučaju, britanska momčad na stazu Spa izlazi kao jedan od favorita, što je bio i prvi zadatak u Valenciji.

Toyota

Sve je jasnije da će japanska momčad po završetku ove sezone razmotriti hoće li se zadržati u svijetu Formule 1. 13. i 14. mjesto Jarna Trullija i Time Glocka novo je razočaranje za momčad koja je silno željela prvu pobjedu, a danas joj je svaki bod velik kao kuća. Doduše, Toyota povremeno zna zabljesnuti - Glock je pri kraju utrke odvozio najbrži krug - ali od bljeskova se ne živi.

Williams

U Williamsu ništa novo. Nico Rosberg nastavlja upisivati solidne rezultate - već šestu utrku zaredom nije plasiran lošije od šestog mjesta, dok Kazuki Nakajima ima neusporedivo više problema. U Valenciji je odustao tri kruga prije kraja.

Rosbergova peta pozicija ocrtava trenutačno maksimalan domet Williamsa, s kojim će zapravo biti sasvim zadovoljni do kraja prvenstva. Nakon nebrojenih slavlja na treninzima, na Velikoj nagradi Europe Rosberg je opet bio stabilan, vozio bez pogreške i uspijevao koliko-toliko parirati vodećima. Takve bi mu predstave naposljetku mogle donijeti i transfer u, pretpostavlja se, McLaren.

Renault

U nedostatku pravih rezultatskih motiva, Fernando Alonso pokušao je zadovoljiti ukus svojih brojnih navijača. Na domaćoj je utrci krenuo s osme startne pozicije i dogurao do šeste, a za nešto više ipak nije imao materijala. Za dvostrukog svjetskog prvaka to nije posebno pamtljiv rezultat, ali Renault je trenutačno u fazi u kojoj cijeni svaki bod te će tako učiniti isto i s ovima.

U Valenciji je debitirao Romain Grosjean. Vozio je u skladu s predviđanjima: vidljiv je potencijal, ali iskustvo ne pada s neba i ostatak će sezone za mladog Francuza biti velika škola. Konačno 15. mjesto djeluje vrlo dobro, ali ne treba izgubiti iz vida da je osvojeno djelomično zahvaljujući slabostima i odustajanjima drugih vozača. S druge strane, završio je samo pet sekundi iza Time Glocka.

BMW Sauber

Robertu Kubici i Nicku Heidfeldu jedini je preostali motiv za dobar plasman stvaranje što boljih pozicija za pregovore prije početka nove sezone. I čini se da je Poljak ozbiljno shvatio taj posao: nakon desetog mjesta u kvalifikacijama osvojio je jedan bod, a s bolidom kakav je BMW u zadnje vrijeme to graniči s podvigom.

Naravno, BMW neće sjediti skrštenih ruku do kraja prvenstva, ali Kubičin rezultat u "procesijskoj" utrci poput ove u Valenciji pojačava Heidfeldovo mirnodopsko držanje 11. mjesta. U nedjelju su obojica još jednom pokazali svoje stvarne vrijednosti: Kubica kao vozač koji može izvući i nešto više iz bolida, a Heidfeld kao netko tko puno ne gubi, ali ni puno ne dobiva.

Toro Rosso

Problemi s kočnicama koštali su Sebastiena Buemija borbe za izbjegavanje samog začelja poretka, dok je mladi Jaime Alguersuari na svom terenu završio utrku. A više se od njega nije smjelo tražiti. Čini se da Toro Rossu novi paket opreme nije donio očekivani napredak, iako će bolji pokazatelj te teze biti lepršavija staza u Belgiji.

Force India

Indijci su na pragu prvih bodova. I koliko god svaki put bili blizu, nikako da naprave onaj odlučujući korak i stvarno ih osvoje. Adrian Sutil postaje pravi majstor za upravljačem bolida Vijaya Mallyje, dok ga Giancarlo Fisichella slijedi u stopu. U Valenciji je to značilo 10. i 12. mjesto, a Mallyji je sigurno najdraže to što se Force India tamo ustalila. Pritom nemaju većih problema ni na stazi ni izvan nje i polako se profiliraju kao jedni od dobitnika ove sezone.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!