Automoto

Tjedan dana do oktanskog ludila

Goran Markuš • nedjelja, 07.03.2010.
Tjedan dana do oktanskog ludila
Foto: EPA

Po dobrom starom običaju iza nas još je jedna "luda" zimska pauza u svijetu kraljice oktanskih sportova, pauza koja je uz nekoliko "kadrovski" rotacija donijela i pregršt zanimljivih, no isto tako i nekolicinu zaista komičnih prijedloga promjena dosadašnjih pravila...

Što se promijenilo

Jedno od najkontroverznijih prošlosezonskih pravila prema kojemu niti novim vozačima koji su se momčadima priključili za vrijeme same sezone nije bilo dopušteno testiranje bolida zbog medijske "halabuke" među prvima je promijenjeno.

Dvostruki stražnji difuzori

Iako su se momčadi dogovorile čini se kako će dvostruki stražnji difuzori tek iduće sezone biti potpuno zabranjeni.

Tako od ove sezone ukoliko vozač prvi puta ulazi u utrku za vrijeme same sezone zajedno sa svojom momčadi ima pravo na jedan dan testiranja bolida na stazi koja nije u kalendaru F1 za tu sezonu, no u roku od 14 dana od testiranja mora nastupiti u utrci ili će njegova momčad biti kažnjena s danom testiranja manje uoči naredne sezone.

Međutim, dan više za testiranja ništa je prema nekim drugim promjenama, a jedno od najvećih noviteta u 2010. godini zasigurno će biti zabrana nadolijevanja goriva tijekom cijele Grand Prix utrke. Ipak, iako se više neće nadolijevati gorivo vozači će još uvijek boks posjećivat zbog zamjene guma, a od ove sezone velika je vijest i kako će prva desetorica na startu biti prisiljena koristiti isti par guma kao i na kvalifikacijama čime bi prema umiješanima Formula 1 trebala dobiti novu dimenziju napetosti.

Komičan Ecclestone

Daleko najzabavniji prijedlog promjene pravila stigao je od prvog čovjeka Formule 1, Bernieja Ecclestonea, kojemu je na pamet sinula "odlična" ideja o uvođenju prečica koje bi s vremena na vrijeme vozači mogli koristiti. Više o cijeloj priči možete saznati OVDJE.

"Nova pravila mogla bi rezultirati zaista 'ludim' strategijama. Naime, dok će najbolje momčadi birati slične taktike te pokušati ući u boks na promjenu guma nekoliko krugova prije svojih konkurenata nešto slabije ekipe mogle bi pokušati zamijeniti gume već u prvom krugu kako bi potom tijekom ostatka utrke bez ijednog zaustavljana njihovi bolidi ostali na stazi", poručio je aktualni svjetski prvak, Jenson Button.

Kako od ove sezone sa zabranom nadolijevanja goriva nestaje i potreba za dva ili više zaustavljanja u boksu FIA je odlučila kako se niti težine bolida uoči same utrke više neće javno objavljivati. U službenom izvješću nadležni su poručili kako saznanja o utrošku goriva u kvalifikacijama više nisu ključna za praćenje utrke stoga dotični podaci više nemaju nikakvog značaja za gledatelje Formule 1.

Jedan od brojnih pregleda prošle sezone (1. dio)

Međutim, uz uobičajene promjene u kalendaru daleko najveća novost u Formuli 1 zasigurno je promjena bodovnog sustava koji je već tijekom pauze dva puta revidiran. Naime, prvi puta FIA je iskoristila model iz MotoGP serije nagradivši prvu desetoricu vozača bodovnom skalom 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1 što je prilično brzo naišlo i na niz kritika. "Iako prvo mjesto dobiva značajno više bodova od primjerice osmog činjenica je da odnos prve trojice ostaje jednak samo sad ne iznosi dva već pet bodova razlike", zaključio je Christian Horner.

Upravo zbog sličnih kritika svega mjesec dana kasnije iz FIA-e dolazi obavijest kako će F1, WRC, ali i WTCC krenuti s uniformnim bodovnim sustavom koji također nagrađuje prvih deset vozača, no s drugačijom bodovnom raspodjelom (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1). "Ovakvim bodovanjem mislim da ćemo potaknuti vozače da se što češće i odlučnije bore kako za pobjedu tako i za prva tri mjesta jer kao što i sami možete vidjeti upravo te pozicije donose značajniju bodovnu zalihu u odnosu na preostalih sedam", vrlo zadovoljno poručio Horner.


Tko, kamo i zašto

Ono čega ove sezone zaista nije nedostajalo bez pogovora su transferi, a daleko najveća i medijski najpopraćenija vijest povratak je sedmerostrukog svjetskog prvaka, Michaela Schumachera, u Formulu 1 gdje će tijekom naredne tri sezone uz bok svog starog prijatelja, Rossa Brawna, braniti boje Mercedes GP-a.

"Tu sam radi naslova, ali možda ga neću osvojiti već ove godine. Cilj je postavljen u kontekstu naredne tri godine koje planiram provesti u Mercedesu", poručio je iskusni Nijemac opovrgnuvši sve navode kako se u sport vratio isključivo zbog showa i zarade.

"Iceman" napustio F1

Jedna od najvećih vijesti ove sezone odlazak je bivšeg svjetskog prvaka, Kimija Räikkönena iz Formule 1. Je li odlazak bio jedini mogući ishod ili je za Kimija trebalo napraviti mjesta u F1 pitanje je s kojim se i Sportnet.hr pozabavio - više OVDJE.

Njegov momčadski kolega, Nico Rosberg, tek je stigao iz slabašnog Williamsa i prije Schumacherovog potpisa slovio je kao jedan od glavnih kandidata za borbu za naslov prvaka. Međutim, ako je vjerovati iskusnom Rubensu Barrichellu uz Michaela budućnosti za mladog Nijemca nema: "Moj savjet definitivno bi bio da što prije napusti tu momčad. Vidio sam kako je Schumacher brz i u istoj momčadi s Michaelom želi li zaista otići do samog vrha Nicu čeka možda i nemoguća misija."

Uz Schumachera i Räikkönena bespogovorno najveća vijest tijekom zimske pauze konačan je dolazak dvostrukog svjetskog prvaka, Fernanda Alonsa u toliko željeni Ferrari. I dok je Fernandovo oduševljenje neupitno mnogi su se zapitali kako će njegova vruća španjolska narav utjecati na novog momčadskog kolegu, Brazilca Felipea Massu. Kao što je to i običaj Sportnet.hr zabavio se i ovom tematikom - više OVDJE.

Jedan od brojnih pregleda prošle sezone (2. dio)

Veliku buku u svijetu Formule 1 podigle su i tri nove momčadi od kojih se na prvi pogled niti jedna nije činila spremnom za ulazak u F1 prvenstvo, a takvim ponašanjem najnezadovoljniji su bili u Ferrariju: "Takva je situacija izravna posljedica 'svetog rata' za mjesto predsjednika FIA-e. Što je najgore uz ove tri komične ekipe pojavili su se i srpski lešinari koji su se prvo upustili u pravnu borbu s vjetrenjačama protiv FIA-e, a zatim pokupili i posmrtne ostatke Toyote. Sada se motaju oko startnog poretka u nadi da će zamijeniti prvoga tko odustane."

Međutim, nakon što je USF1 objavio kako uslijed financijskih problema neće moći krenuti u svoju prvu sezonu u Formuli 1 FIA je konačno izbacila revidirani izgleda grida na kojem se niti nakon zaista mnogo uloženog truda nije našao srpski Stefan GP. Za kraj spomenimo i kako je jedino prazno vozačko mjesto na dotičnom popisu, ono u HRT Cosworthu (Hispania racing Team), ovih dana "pripalo" Karunu Chandhoku koji je nakon Naraina Karthikeyana tek drugi Indijski vozača u povijesti F1.

Prijavljeni vozači za sezonu 2010.

MomčadVozači
McLarenJenson Button (VBR) - Lewis Hamilton (VBR)
Mercedes GPMichael Schumacher (NJEM) - Nico Rosberg (NJEM)
Red BullSebastian Vettel (NJEM) - Mark Webber (AUS)
FerrariFelipe Massa (BRA) - Fernando Alonso (ŠPA)
WilliamsRubens Barrichello (BRA) - N. Hülkenberg (NJEM)
RenaultRobert Kubica (POL) - Vitalij Petrov (RUS)
Force IndiaAdrian Sutil (NJEM) - Vitantonio Liuzzi (ITA)
Toro RossoSébastien Buemi (ŠVI) - Jaime Alguersuari (ŠPA)
LotusJarno Trulli (ITA) - Heikki Kovalainen (FIN)
HRTKarun Chandhok (IND) - Bruno Senna (BRA)
BMW SauberPedro de la Rosa (ŠPA) - Kamui Kobayashi (JAP)
VirginTimo Glock (NJEM) - Lucas di Grassi (BRA)

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
  • Obrisan korisnik09.03.2010. u 10:30
    Puno vjere polažem u novu sezonu, prošla i nije bila baš nešto zanimljiva i uzbudljiva...
    Obrisan korisnik
  • Dalmatinac8808.03.2010. u 06:45
    I na kraju Mclaren prvi
    Dalmatinac88
  • Dalmatinac8808.03.2010. u 06:44
    Ovo bi tribala biti napeta sezona: Ferrari, Mclaren, Mercedes i Red Bull- legitimni kanditati za naslov... 4 svjetska prvaka na gridu... biti će stvarno zanimljivo
    Dalmatinac88
  • Obrisan korisnik07.03.2010. u 17:10
    stvarno jedva cekam. ocekujem najbolju sezonu unazad 10 godina koliko ja pratim formulu
    Obrisan korisnik
  • Gem07.03.2010. u 13:36
    bit ce to luda sezona! jos da ukinu ove blesave poklopce takozvane "shark tailove" odvratno zgledaju bolidi sa time!
    Gem